Pytanie o specyfikacje silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

velu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 18, 2008 23:19
Lokalizacja: Białystok

Pytanie o specyfikacje silnika

Post autor: velu » pn cze 15, 2009 18:32

Mam pewien problem. Nazywa się ABE. Już wyjaśniam, jakiś czas temu dostałem od wujka gofra mk2, który ma wymieniony silnik w Niemczech. Mam na to fakturę, wpis do książki serwisowej itd., pomyślałem sobie że sprawdzę co to za silnik. Wchodzę na stronę na vwgolf.pl sprawdzam i....nic. No właśnie nie ma żadnych informacji o tym silniku, na komorze silnika jest oznaczenie ABE, ale nic więcej o tym nie ma, na googlach znajduje tylko tematy o pytanie co to za silnik ale albo po niemiecku(gdzie w ogóle go nie rozumiem), albo po angielsku( a ja skończyłem tylko szkołę średnią i nie bardzo rozumiem słownictwo techniczne)

Więc mam pytanie czy może Wy coś na ten temat wiecie?



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1049
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Post autor: mat06 » pn cze 15, 2009 18:34



Obrazek

velu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 18, 2008 23:19
Lokalizacja: Białystok

Post autor: velu » pn cze 15, 2009 19:05

Wszystko było by okej gdyby nie to że mam wersję GTI i w książce serwisowej mam wpisane 87kW...i gdyby nie to że jest pełny wtrysk...i gdyby nie to że mój gofer zbiera się naprawdę dobrze i leci 2 paczki bez zmrużenia oka...więc raczej nie jest to 1.6, na wklejce mam napisane PF ale w książce serwisowej mam wpisane 87kW a z tego co wiem to PF miał 79 a PB lub DX 82 ? Więc dalej pytam co to za silnik. Według zdjęć z forum wygląda on tak jak PF, ale mnie interesuje skąd wzięło się 87kW ?



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1049
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Post autor: mat06 » pn cze 15, 2009 19:07

velu pisze: ale mnie interesuje skąd wzięło się 87kW
Może chip albo tuning silnika??
Ostatnio zmieniony pn cze 15, 2009 19:07 przez mat06, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » pn cze 15, 2009 19:21

W niemczech wpisują zmiany jakie są robione w mocy silnika nie to co u nas,

Byle jaki chip i jest adnotacja,

Możesz też mieć zmieniony silnik 3 raz i wtedy ks serwisową można sobie wsadzić

Zrób fotke tego silnika, to się wszystkiego dowiemy :grin:
Ostatnio zmieniony pn cze 15, 2009 19:23 przez chmurapawel, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn cze 15, 2009 19:36

Może jakaś pomyłka i zamiast 82 (Pb - 112 kM) wpisali 87.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

velu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 18, 2008 23:19
Lokalizacja: Białystok

Post autor: velu » pn cze 15, 2009 20:24

w książce jest wpisane że to jest nowy motor więc raczej na pewno nie był to żaden tuning. Prędzej błąd jak zauważył Paweł Marek. Żeby było śmieszniej to licznik też nowy wtedy wstawili bo przebieg jest 98kkm a cyferki chodzą równiutko więc raczej nie był kręcony :D Co do fotki to na razie jest pewien problem dzisiaj wyrwało mi śrubę z łożyska i cała piasta poszła...zostawiłem gofera u mechanika. Ale są zdjęcia silników na forum więc mój wygląda tak jak PB...nawet powiem więcej on wygląda identycznie. Tylko ja wiem że osprzęt mam z PB bo widziałem to już wcześniej. Mi chodzi o sam blok czy to możliwe że jest jakiś "lepszy" niż ustawa nakazuje ?

Możliwe, że kiedyś produkowano inne silniki na Niemcy a inne na "resztę świata"?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn cze 15, 2009 20:31

Blok nie sądzę, są takiue same, jeśli już to bebechy w środku. Ale wbrew temu co wyżej kolega napisał żaden Niemiec nie chwaił by się w papierach że wzmocnił silnik. Z tej prostej przyczny że podatek mają od mocy a nie pojemności, odwrotnie niż dawniej był u nas. Myślę że to pomyłka. Miałbyś jakieś wykresy z hamowni lub coś w tym stylu gdy to była prawda. A 112 koni na dwie paczki też spokojnie starczy, skoro o 200 kilo cięższe mk3 GTI ze 115 koni wyciąga wg danych fabrycznych 198.

[ Dodano: Pon Cze 15, 2009 8:32 pm ]
velu pisze:Możliwe, że kiedyś produkowano inne silniki na Niemcy a inne na "resztę świata
mozliwe właśnie, tylko w drugą stronę, na niemcy z powodów podatkowych moc jest sztucznie dławiona. Nie słyszałem jednak o takim przypadku w Golfie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » wt cze 16, 2009 08:00

Powiem tak, sprowadzam samochodziki właśnie z niemiec i nie zdażyło mi sie żeby było tak że ktoś ma chipa to nie ma adnotacji w papierach.

Ostatnio nawet miałem A4 w TDI 90KM oryginalnie a w papierach było że ma 107KM.

Niemcy to nie polska.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 118 gości