Golfik 1.8 90KM nie chce odpalić - brak iskry
: sob cze 13, 2009 14:36
Cześć
Troszkę opiszę przygodę z tym autkiem:
Wcześniej siedział 2.0 teraz wrzuciliśmy 1.8 łącznie ze wszystkim została tylko skrzynka i wewnętrzne okablowanie od 2.0
Po złożeniu wszysko cacy, palił na dotyk, zrobiliśmy jakieś 50km. Teraz kręci rozrusznikiem, ale nie zapala.
Zaczęło się od poprawiania centralki od gazu i pompki centralnego (która o dziwo działa o dwóch kabelkach które wchądzą do niej prawdopodobnie od alarmu SEO)
Po tych oględzinach okazało się że na licznikach nic nie ma do momentu przekręcania zapłonu, standardowo zajrzeliśmy w bezpieczniki a tam trzeci bądź czwarty był spalony - szybka wymiana licznik działa ale dalej nie odpala - no to hol do znajomka.
Po oględzinach stwierdziliśmy, że nie ma tylko iskry (paliwo jest podawane)
Prąd jest na cewce i na stacyjce ale cewka już nie podaje iskry. Podmieniliśmy cewkę z drugiego sprawnego i też nic.
Kolejną rzeczą było sprawdzenie czujnika halla, zmontowaliśmy diodę z kabelkami do sprawdzenia i wpięliśmy się do środkowego kabla (biało-zielony) i masa do minus aku.
Po przekręceniu zapłonu dioda zapala się, a przy kręceniu silnikiem gaśnie a mignie tylko przy "puszczeniu' kluczyka. Sprawdzaliśmy także przewód od halla do ecu i jest ładne przejście.
Z ciekawostek dopiszę że VAGiem próbowaliśmy się podłączyć do ECU ale niestety go nie wykrywa (chociaż po przekładce nie sprawdzaliśmy tego tak więc nie ma pewności czy był widoczny od początku. Komputer poduszek z kolei widać)
Masy komputera tez posprawdzane - wszystkie są.
Chciałem wyjąć halla ale gdy otworzyłem kopułkę to wolałem jednak narazie zostawić jak dowiem się jak bezpiecznie go wymontować.
Czy czujnik jest taki sam w 1.8 jak w 2.0?
Resztę dopowiem jak będa pytania.
dygac
Troszkę opiszę przygodę z tym autkiem:
Wcześniej siedział 2.0 teraz wrzuciliśmy 1.8 łącznie ze wszystkim została tylko skrzynka i wewnętrzne okablowanie od 2.0
Po złożeniu wszysko cacy, palił na dotyk, zrobiliśmy jakieś 50km. Teraz kręci rozrusznikiem, ale nie zapala.
Zaczęło się od poprawiania centralki od gazu i pompki centralnego (która o dziwo działa o dwóch kabelkach które wchądzą do niej prawdopodobnie od alarmu SEO)
Po tych oględzinach okazało się że na licznikach nic nie ma do momentu przekręcania zapłonu, standardowo zajrzeliśmy w bezpieczniki a tam trzeci bądź czwarty był spalony - szybka wymiana licznik działa ale dalej nie odpala - no to hol do znajomka.
Po oględzinach stwierdziliśmy, że nie ma tylko iskry (paliwo jest podawane)
Prąd jest na cewce i na stacyjce ale cewka już nie podaje iskry. Podmieniliśmy cewkę z drugiego sprawnego i też nic.
Kolejną rzeczą było sprawdzenie czujnika halla, zmontowaliśmy diodę z kabelkami do sprawdzenia i wpięliśmy się do środkowego kabla (biało-zielony) i masa do minus aku.
Po przekręceniu zapłonu dioda zapala się, a przy kręceniu silnikiem gaśnie a mignie tylko przy "puszczeniu' kluczyka. Sprawdzaliśmy także przewód od halla do ecu i jest ładne przejście.
Z ciekawostek dopiszę że VAGiem próbowaliśmy się podłączyć do ECU ale niestety go nie wykrywa (chociaż po przekładce nie sprawdzaliśmy tego tak więc nie ma pewności czy był widoczny od początku. Komputer poduszek z kolei widać)
Masy komputera tez posprawdzane - wszystkie są.
Chciałem wyjąć halla ale gdy otworzyłem kopułkę to wolałem jednak narazie zostawić jak dowiem się jak bezpiecznie go wymontować.
Czy czujnik jest taki sam w 1.8 jak w 2.0?
Resztę dopowiem jak będa pytania.
dygac