Strona 1 z 1
elektryka co to jak to dlaczego
: pt cze 12, 2009 22:10
autor: karl18
witam

mam problem z urządzeniem 1* pobiera mi za dużo prądu zdjęcie 2* dochodzi do nawet do 9 najgorsze to ze czasami za długo i za często i to jest powodem rozładowywania mojego aku to jest chyba zbiorniczek od hamulców.
tak wiec pytanie czy za niski poziom płynu może powodować jego częste i długie działanie
czy jest to błąd bądź wada urządzenia
sprawdzałem inne pobory prądu na bezpiecznikach i all zrobione
dzieki
pozdrawiam

: sob cze 13, 2009 00:14
autor: Lipek81
Zaniski poziom płynu - raczej nie. Jeżeli jesteś pewien, ze to coś od hamuclów - to przyczyna może być albo któryś elektrozawór, albo pompa elektryczna w pompie ABS. Odłącz wtyczke od pompy ABS z przewodem brazowym i czerwony-czarnym - to jest od pompy - zobacz wtedy, jaki jest pobór pradu. A w ogóle hamulce dobrze Tobie dzałają? ABS działa? W ogóle 8A pradu to jest b. dużo i lepiej zrób coś z tym, bo może skończyć się nie tylko na rozładowanym aku...
: sob cze 13, 2009 01:14
autor: karl18
nie znam sie za bardzo na tym ale pojemnik przy chlodnicy (mały przy grilu) ma poniżej min. a ten na lewo od plynu chlodzacegoz(zbiornik) nie moge okreslić bo slabo widoczne.
hamulce dzialaja dobrze wczoraj mialem prawie dwie stluczki ale hamulce podolally choc nie znam rocznika plynu hamulcowego
odlaczalem all przewody nad tym zbiornikiem i nic mi nie pokazywalo (jak sprawdzalem w w okresie 3 godzin) byly ich 3 ale hamulce wtedy nie dzialaly ( jak byly odlaczone podczas jazdy)
najgorsze jest to ze nie okresle kiedy to sie załącza i na ile czasmi na pare sekund a czasami na dluzej i wtedy aku pada
pytanie czy jak podlacze pod komputer to moze wykazac nieprawidlowosci czy ominie ten blad
pytanie 2 czy jak odlacze przekazniki od pompy abs to bedzie to widoczne podczas poboru energii
ogolnie okablowanie jest wporzadku widoczne czesci oklablowania nie maja mozliwosci zwarcia
: sob cze 13, 2009 08:07
autor: chmurapawel
Pewnie jakiś styk padł w pompie ABS-u. Niektórzy to robią, ale chyba lepiej kupić drugą na szrocie.
: sob cze 13, 2009 09:37
autor: Lipek81
karl18, wyciagnij bezpiecnzik od ABS i zobacz, czy nadal bedzie taki pobór. W ogóle to ten pobór zawsze taki jest, czy tylko jak odpalisz?
: pt cze 19, 2009 02:01
autor: karl18
wina najprawdopodobniej lezy na pompie ABS odlaczylem i nie stwierdzilem w okresie godziny zadnego poboru... bede sprawdzal dalej dla pewnosci jeszcze
wyglada to tak podlaczam aku i nagle tryk pyk (tryka) i pobor do 9 A po jakiejs chwili przestaje po jakims czasie znow ( nie znam odstepow)
(choc nie zawsze sie to dzieje podczas zalaczania aku po dluzszym jego odlaczeniu)
ciekawostka jak mialem odlaczona pompe abs to lampka od schowka na rekawiczki ciagnela rowniez 9 A ale odlaczylem bezpiecznik pewnie gdzies zwarcie bylo
w tej skrzynce nie ma bezpiecznika abs jedynie przekazniki podajze 15 16 22 jak dobrze pamietam
TAK WIEC MOZNA UZNAC ZE TO POMPA ABS ??
: pt cze 19, 2009 09:04
autor: piori
karl18, zdaje się, że nie masz klasycznego serwa podciśnieniowego przy pompie hamulcowej tylko wspomaganie pompą elektryczną?
Kolega ma takie coś w passacie, i też mieliśmy z tym problem, tylko trochę inny. Jest tam taki czujnik, a właściwie włącznik ciśnieniowy (duży, okrągły, wkręcany od tyłu, z wtyczką z 5 przewodami), który włącza się, gdy ciśnienie w układzie spada poniżej chyba 180(!)bar.
Wygląda na to, że możesz mieć jakąś nieszczelność w układzie, szybko spada ciśnienie i włącznik załącza pompkę (za pośrednictwem dodatkowego przekaźnika nad skrzynką elektryczną), żeby je ponownie nabić.
Taki układ hamulcowy (bez serwa) jest raczej mało spotykany, i jak kolega zapytał w sklepie o ten czujnik ciśnieniowy (w jego przypadku padł właśnie ten czujnik) to mało się nie przewrócił jak usłyszał cenę, coś ponad 500zł za oryginał i brak zamienników (za całego passata zapłacił 700zł

). Warto więc poszukać po szrotach, najlepiej kompletną pompę.
: pt cze 19, 2009 12:52
autor: karl18
i az tak duzy pobor
piori chodzi o ten zbiornik czarny pod zbiornikiem plynu chlodzacego??
jak mozna sprawdzic szczelnosc czy lepiej mechanik :>
: pt cze 19, 2009 13:08
autor: piori
Ten czarny zbiornik to "akumulator ciśnienia" czy jakoś tak, on tylko jakby magazynuje ciśnienie, dzięki temu pompka nie musi pompować przy każdym depnięciu pedału hamulca. U kolegi pompka włącza się raz na ok. 20 naciśnięć. Włącznik jest kiepsko dostępny, znajduje się od strony ściany grodziowej (przynajmniej u kolegi), trzeba było zdjąć zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego żeby się do niego dostać. Jest aluminiowy, i miał kolor jakby lekko zielony, od góry jest do niego wpięta kostka elektryczna. Poboru prądu pompki nie mierzyłem, ale na pewno jest spory, bo jest sterowana poprzez przekaźnik, a i jest bezpiecznik przy tym przekaźniku bodajże 30A.
Co do sprawdzenia szczelności to nie bardzo mam pomysł, a jak często włącza Ci się ta pompka? Słyszysz ją gdy pompuje? U kolegi było słychać wyraźnie.
Na ostatnim zdjęciu w tym poście:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=599955#599955 jest taka pompa, widać białe gniazdo włącznika na wtyczkę elektryczną, za tą czarną "gruszką".
Znalazłem taką pompę na allegro, masz taką samą?
http://allegro.pl/item653438945_vw_pass ... a_abs.html , tylko u Ciebie jest sprzęgło na linkę a tu hydrauliczne, nie wiem czy pasuje reszta :/
A to temat z forum passata, dzięki któremu rozwiązałem problem w aucie kolegi, tam też możesz zapytać:
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=42551