Strona 1 z 2

głębokie rysy wzdłuż 4 cylindrów, zmiana silnika??

: sob maja 09, 2009 18:21
autor: gambit
witam,

mam problem, gdyż po rozebaniu silnika 1.4 16v w celu znalezienia stuków o których pisałem w osobnym wątku

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

wyszło na jaw, że oprócz pęknięcia tłoka od strony korbowodu który był przyczyną takich stuków (sworzeń był przez to lekko poluzowany) na czterech cylindrach patrząc od przodu auta po prawej stronie każdego z nich pojawiła się dość głęboka pojedyncza rysa, idąca wzdłóż cylindra prawie przez jego całą długośc, szerokość rys to ok.3 mm a ich głębokość może 1 mm

tłoki wyglądały na zmieniane, były 3 bez zaślepki na sworzniu i jeden jakby oryginalny "z zaślepką", ale generalnie w dobrym stanie oprócz tego pęknietego, głowica wygląda OK i tu mam do Was kilka pytan, gdyż mechanik sugeruje wymianę silnika (co mi nie pasuje) lub chociaż bloku z korbowodem.

1) czym grozi jazda z tak dużymi rysami w cylindrach oprócz spadku mocy i zwiększonego zapotrzebowania na olej?

2) co mogło być przyczyną powstania takich rys tylko po jednej stronie na każdym cylindrze, co ten silnik mógł przejść? był już w 100% robiony


dodam jeszcze, że auto oleju prawie nie brało i miało kopa nawet ze stukami, dlatego nie wiem czy ładować się w koszty, być może niepotrzebne...

: sob maja 09, 2009 19:51
autor: greg
gambit pisze:2) co mogło być przyczyną powstania takich rys tylko po jednej stronie na każdym cylindrze, co ten silnik mógł przejść? był już w 100% robiony
według mnie nieumiejętne wkładanie tłoków

: sob maja 09, 2009 20:07
autor: Seru79
Wymiana silnika bedzie duzo tańsza od jego naprawy. tylkoniemasz pewnosci jaki silnik udaci siękupic...

: ndz maja 10, 2009 10:20
autor: chmurapawel
po mojemu to nie da sie zarysowac cylindra przy wkladaniu tloka, a jak juz jest to bardzo trudne, kolega mial lagune i po rozebraniu tez byly rysy wzdluz cylindra, zkad to nikt nie wie, zlozyl i chodzi. Tylko teraz bierze mu troszke oleju.

: ndz maja 10, 2009 11:34
autor: Paweł Marek
gambit pisze:1 mm
to dużo chyba że przesadziłeś z oceną. Raczej szukaj silnika

: ndz maja 10, 2009 12:01
autor: bibi466
Nowy silnik na pewno będzie tańszy tylko przy tym silniku jest duże ryzyko że kupisz w podobnym stanie. Naprawa tego będzie będzie kosztowna ale przynajmniej będziesz wiedział co masz

: ndz maja 10, 2009 23:03
autor: gambit
bibi466 pisze:Nowy silnik na pewno będzie tańszy tylko przy tym silniku jest duże ryzyko że kupisz w podobnym stanie. Naprawa tego będzie będzie kosztowna ale przynajmniej będziesz wiedział co masz
dlatego boję się pakować w nowy silnik, pewnie co drugi jest na wykonczeniu

: ndz maja 10, 2009 23:15
autor: roman58
Tam jest blok aluminiowy i są tylko cienkie wkładki,tylko wymiana silnika.A na tych rysach będziesz miał duże przedmuchy do skrzyni korbowej.

: pn maja 11, 2009 00:13
autor: gambit
roman58 pisze:Tam jest blok aluminiowy i są tylko cienkie wkładki,tylko wymiana silnika.A na tych rysach będziesz miał duże przedmuchy do skrzyni korbowej.
przedmuchy do skrzyni korbowej - czym może to skutkować? pytam się bo rysy raczej nie powstały "wczoraj" a auto ani nie kopciło, oleju nie brało a i przyspieszenie było w normie, zastanawiam się jedynie czy pęknięcie tłoka nie jest z tym powiązane (rysa), ale raczej 'na boki nie latał', sam nie wiem...

: pn maja 11, 2009 19:05
autor: PAPAYOS
Ja bym proponował remont.
Chyba, że jesteś szczęściarzem i uda ci się kupić motor w dobrym stanie...
Jak będziesz kupował to proponuję poszukać od POLO bo z tego co się orientuję to tam też takie wsadzali, a POLO jest trochę lżejsze i może silnik być mniej dobity i sprawa oczywista Golfem jeździ więcej małolatów niż Polówkami.

Pozdrawiam
PAPAYOS

: pn maja 11, 2009 20:04
autor: roman58
Pęknięcie tłoka nie ma nic z rysami,może pierścienie popękane?ale jak piszesz że głębokość jest 1mm to nie nadaje się do remontu.Może ktoś podbierał pierścienie ze szlifu i pasował na nominalny to może zrobić rysy bo na zamkach będzie za duża sprężystość i w tym miejscu dochodzi do wycierania cylindra i pierścieni.

: pn maja 11, 2009 20:35
autor: gambit
roman58 pisze:Pęknięcie tłoka nie ma nic z rysami,może pierścienie popękane?ale jak piszesz że głębokość jest 1mm to nie nadaje się do remontu.Może ktoś podbierał pierścienie ze szlifu i pasował na nominalny to może zrobić rysy bo na zamkach będzie za duża sprężystość i w tym miejscu dochodzi do wycierania cylindra i pierścieni.
wygląda to tak:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

ps. znalazłem silnik w okolicy, auto jest po strzale w przod, czy silnik mógł mocno dostać? nie zabardzo sie znam, moze cos doradzicie...

http://www.allegro.pl/item629848366_vw_ ... 4_16v.html

: pn maja 11, 2009 20:55
autor: AndrzejP4
Jedna z tych rys wygląda na naprawdę głęboką. Tego silnika lepiej nie remontować.

: pn maja 11, 2009 21:19
autor: oldstaszek
Nie brał oleju...
Nie dmuchał...
Na podstawie fotek - brak kontrastu pokazującego rysy tj.ich głębokość.
Pytanie dodatkowe - gdzie się zaczynają i gdzie się kończą.Spróbujmy ocenić co spowodowało - a)pierścień/który?
b)sworzeń tłokowy bo się mógł wysuwać...
Następne pytanie - czy rysy są błyszczące we wgłębieniu...może czarne?

Oceniając ich długość(wg.fotek) - nijak mi nie pasuje do czegokolwiek gdyż są za długie ,tj.wychodzą albo w górze albo w dole poza zasięg czy to pierścieni ,czy to sworznia...
Coś więcej by się przydało... :pub: