spalony bezpiecznik sterowania silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rafik_xx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 22:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

spalony bezpiecznik sterowania silnika

Post autor: rafik_xx » czw mar 26, 2009 16:58

Witam, mam taki problem spalił się bezpiecznik nr. 34 - sterowanie silnika ponadto auto nie pali na 1 cylinder (nie dochodzi napięcie na wtryskiwacz). Po wymianie bezpiecznika dalej to samo a co ciekawsze wyciągam kluczyk ze stacyjki a silnik dalej pracuje, na spalonym bezpieczniku gaśnie normalnie



arekmaziarz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt lis 28, 2008 20:20
Lokalizacja: stronie śląskie
Kontakt:

Post autor: arekmaziarz » czw mar 26, 2009 17:12

sprobuj sie dowiedziec dlaczego pali ten bezpiecznik to moze znajdziesz przyczyne ...

w golfie mialem podobne cuda ale w mk2 i szalala mi kostka przy stacyjce ....



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » czw mar 26, 2009 17:35

Kod silnika?


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

rafik_xx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 22:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: rafik_xx » czw mar 26, 2009 17:36

AGU



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » czw mar 26, 2009 20:47

Po 34 masz zasilanie w wiązce przewodów od wyłaczników na tablicy i dwie wiązki t6 i t10a.
Wtryskiwacze mają wspólne zasilanie po bezpieczniku, masa jest sterowana z kompa, oddzielnie dla każdego wtrysku.

Ok. schemat AGU, po bezpieczniku jest: przełącznik od pedału sprzęgła, zawór N75... a od nich bezpośrednio do kompa, szukam dalej.
Ostatnio zmieniony czw mar 26, 2009 21:53 przez Jacek75, łącznie zmieniany 3 razy.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

rafik_xx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 22:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: rafik_xx » pn mar 30, 2009 14:22

wymieniłem kostkę stacyjki i już gaśnie normalnie nie wywala bezpiecznika ale dalej nie pali na jeden cylinder teraz czy nie dochodzi napiecie na wtryskiwacz czy na świece jak to łatwo sprawdzić ew. co jeszcze moze byc nie tak?

[ Dodano: 30 Mar 2009 16:46 ]
sprawdziłem napięcie na wtryskiwaczach na 3 jest ok. 8V a na jednym ok. 2V co może być tego przyczyną?



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt mar 31, 2009 08:46

Który cylinder nie pali? Zmierz wtryskiwacze na omomierzu: ok. 15-17ohm. Kolega ma podobny problem:http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=220378 ale nie przerażaj się u niego jest większy problem. Masz jakieś błedy z VAG? Czy jesteś w stanie sprawdzić: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=224204
Możesz też odpinać pojedyńczo w trakcie pracy przewody od świec, jak odepniesz kolejny i nie usłyszysz zmiany w trakcie pracy to ten cylinder nie pali.
Przyczyną może być EGR, wtryskiwacz, kabel, swiece, cewka.
Jeżeli masz na jednym wtrysku inne napięcie to problem leży chyba albo we wtrysku, kablu do niego lub kompie i dlatego nie pali na jeden gar.
Ostatnio zmieniony wt mar 31, 2009 08:48 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

rafik_xx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 22:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: rafik_xx » wt mar 31, 2009 11:05

na 4 cylindrze tak sie dzieje, sprawdzałem oporność na wtryskiwaczach jest ok., jeszcze pytanko czy uszkodzony czujnik temperatury może być tego przyczyną?? podobno w 1.8T jest czujnik który wysyła sygnał do motronica i jeżeli jest uszkodzony może coś mieszać a u mnie jakis czas temu nie pokazuje temp. silnika



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt mar 31, 2009 13:12

Nie do końca rozumiem: szaleje ci wskazówka od temperatury płynu chłodzącego?
W MK4 jest czujnik temperatury płynu chłodzącego składający się tak naprawdę z 2 czujników. Znajduje się w króćcu, tam gdzi termostat, 4 pinowy zielony. Jedna para pinów (1czujnik) podaje temperaturę do kompa, druga para pinów podaje temperaturę na deskę. Czujnik podający temperaturę do kompa mozna odczytac na VAG. Jest to słaby punkt MK4 - często pada - objawia się nagłymi spadkami temperatury z 90 stopni np. do 0 lub do 70 i równie gwałtownym powrotem do 90 stopni, dodatkowo problemy ze startem zimnego auta.
Ale czy to ma wpływ na sterowanie z kompa wtryskiwaczami? Jedynie odpowiada za ilość dawki paliwa czyli czas otwarcia wtrysków.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

rafik_xx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 22:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: rafik_xx » wt mar 31, 2009 14:02

dokładnie o ten czujnik mi chodzi wskazówka tak jak napisałeś na początku "szalała" a po jakimś czasie wskazywała cały czas 0.

Czujnik właśnie wymieniłem teraz jadę na Vaga zobaczymy co pokaże

[ Dodano: 31 Mar 2009 14:31 ]
a co do tematu o świecach to moje nie wyglądają lepiej :grrr: :grrr: :grrr:
prawie nówki NGK Platinum wygladają tak: :grrr:

Obrazek

[ Dodano: 31 Mar 2009 15:39 ]
byłem na Vagu wyskoczył błąd sterowinka pamięci ROM i błąd na 4 wtryskiwaczu
Ostatnio zmieniony wt mar 31, 2009 14:05 przez rafik_xx, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt mar 31, 2009 15:59

Ważne są numery błędów, nie wiem o co chodzi z tym ROM. Świece mogą takie być jak nie palił na wszystkie cylindry zwłaszcza ta z 4 cylindra. Ja chodzę na Bosch'u. Wtryskiwacz spocony? Boję się, że to od kompa, a nie wtryskiwacz. Chyba trzeba wyjąć całą listwę i zakręcić rozrusznikiem podstawiająć 4 szklanki żeby zobaczyć jak sikają :)
Może od tej kostki stacyjki dostał jakiegoś strzała..


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

rafik_xx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 22:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: rafik_xx » wt mar 31, 2009 16:52

wtryskiwacze napewno nie bo były zmieniane i dalej to samo tak jak wcześniej pisałem przyczyną jest za niskie napiecie dochodzące na 4 wtryskiwacz obawiam sie najgorszego ze coś z kompem padło dodam że miesiąc temu był robiony program może od tego coś padło

[ Dodano: 31 Mar 2009 18:06 ]
dodam jeszcze że do tego wszystkiego wariuje prędkościomierz i wskaźnik poziomu paliwa oraz wskaźnik temp. (wymiana czujnika temp. nic nie pomogła)
Ostatnio zmieniony wt mar 31, 2009 16:53 przez rafik_xx, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » śr kwie 01, 2009 10:10

rafik_xx pisze:dodam jeszcze że do tego wszystkiego wariuje prędkościomierz i wskaźnik poziomu paliwa oraz wskaźnik temp. (wymiana czujnika temp. nic nie pomogła)
Takie objawy (bez czujnika temperatury) z kolei powoduje uszkodzenie impulsatora w skrzyni (elektroniczny prędkościomierz), lub jego obwodu - u mnie przetarł się kabel od masy tego czujnika w miejscu gdzie wchodzi wiązka pod akumulator - efekt zerwanej poduszki przy skrzyni - szarpało i urwało. Natomiast nie ma to związku z obwodem wtryskiwaczy? Co robiłeś z kompem? Wymieniałeś soft w celu dodania mocy?
Ostatnio zmieniony śr kwie 01, 2009 10:11 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

rafik_xx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 22:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: rafik_xx » śr kwie 01, 2009 10:35

Jacek75 pisze:Co robiłeś z kompem? Wymieniałeś soft w celu dodania mocy?
tak jak pisałem miesiąc temu był robiony soft, postaram sie dzis podpiąć inny komputer jak znajdę używkę i zobaczymy



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości