Grupa 10 - 19 na VAG - ignition & missfire detection
: czw mar 12, 2009 10:00
Podczas diagnozy VAG ststycznej komputer wykazuje wypadanie zapłonów:
Grupa 14 pole 3 licznik zlicza w górę w czasie szarpnięć silnika
Grupa 15 pole 1 licznik zlicza w górę niezależnie od powyższej grupy (brak korelacji)
Po silniejszym szarpnięciu, wyłącza się detekcja, kasują się oba pola, po uspokojeniu pracy silnika detekcja znów się aktywuje.
Moduł silnika nie pokazuje błędów typu Missfire jak to miałem w przypadku padnięcia cewki na jednym cylindrze (całkowity brak iskry).
Co może być przyczyną takiego zachowania silnika?
Nowe świece, czyszczona przepustnica, cewki sprawdzone na omomierzu. Czujniki G28 i G40 wyglądają na sprawne (odpinałem dla kontroli), sterowanie również jest.
Grupa 14 pole 3 licznik zlicza w górę w czasie szarpnięć silnika
Grupa 15 pole 1 licznik zlicza w górę niezależnie od powyższej grupy (brak korelacji)
Po silniejszym szarpnięciu, wyłącza się detekcja, kasują się oba pola, po uspokojeniu pracy silnika detekcja znów się aktywuje.
Moduł silnika nie pokazuje błędów typu Missfire jak to miałem w przypadku padnięcia cewki na jednym cylindrze (całkowity brak iskry).
Co może być przyczyną takiego zachowania silnika?
Nowe świece, czyszczona przepustnica, cewki sprawdzone na omomierzu. Czujniki G28 i G40 wyglądają na sprawne (odpinałem dla kontroli), sterowanie również jest.