Strona 1 z 3
ABS montaż
: ndz mar 01, 2009 22:55
autor: abrams
Witam planuje montaż ABS-u do mojego golfa silnik "JR" ;]
ztąd moje pytania
1. wychodziły golfy GTD 1989 "JR" z seryjnym ABSem ??
2. ma ktoś schemat podłączenia tego ??
3. co mi potrzeba prócz wiązki kompa ABSu i pompy ( zwrotnice od G60 mam z miejscami na czujniki, a co z tyłem ?? mam tarcze ale gdzie montowane są czujniki ?? - i czy czeka mnie zmiana tarcz tył ??
4. gdzie znajduje się takowy komp w samochodzie ??
: ndz mar 01, 2009 23:09
autor: -=ren=-
abrams pisze:2. ma ktoś schemat podłączenia tego ??
jeśli masz kompletna wiązkę, to nie będzie kłopotu i powinieneś wpiąć się tylko w skrzynkę z bezpiecznikami, i dołożyć gdzieś kontrolkę od absu na dechę.
abrams pisze:3. co mi potrzeba prócz wiązki kompa ABSu i pompy ( zwrotnice od G60 mam z miejscami na czujniki, a co z tyłem ?? mam tarcze ale gdzie montowane są czujniki ?? - i czy czeka mnie zmiana tarcz tył ??
zmiana tarcz na pewno nie bo są takie samo przy wersji z jak i bez absu, jednak potrzebna Ci będzie koronka do założenia na piastę i czop z miejscem na czujnik abs.
zerknij na te fotki, powinno to tak wyglądać:
PAMIĘTAJ ŻE Z JAK BĘDZIESZ ZAKŁADAŁ ABS MUSISZ ZROBIĆ TO STARANNIE, ABY UKŁAD BYŁ SPRAWNY - OD TEGO ZALEŻY TWOJE BEZPIECZEŃSTWO!!
: ndz mar 01, 2009 23:11
autor: wachelo
Zmiana tarcz z tyłu Cię nie czeka. Ten zębaty wieniec jest osobno, ale jest przykryty tarczą. A komp od ABS,u chyba powinien być pod kanapą, w bagażniku tylko raz widziałem, ale to chyba samoróba była. Może też Cię czekać wymiana przewodów hamulcowych, bo to do pompy od absu będą pewnie inaczej wyprofilowane. Dodatkowo przekaźniki pompy i główny.
: ndz mar 01, 2009 23:12
autor: -=ren=-
abrams pisze:4. gdzie znajduje się takowy komp w samochodzie ??
w g2 były montowane z tyłu na tylnym pasie mniej więcej pod ryglem zamka, ja tak miałem w swoim GTI, natomiast w passatach (B3 i B4) pod tylną kanapą...
[ Dodano: 01-03-09, 22:13 ]
wachelo pisze:w bagażniku tylko raz widziałem, ale to chyba samoróba była
100% oryginał...

: ndz mar 01, 2009 23:13
autor: TAZ
Po co ci schemat. Jak masz elektrykę ABSu pasującą do twojej skrzynki to tylko wpinasz zasilanie wiązki, jedną kostkę do skrzynki, zapinasz przekaźnik nad skrzynkę i ciągniesz instalację. Z tyłu w Podstawach osiek są miejsca pod czujniki. Komp w MK2 jest w tylnym pasie zamontowany. Abyś miał wszystko to potrzeba ci zwrotnic z tarczami ABSu i miejscami na czujniki, koronek na tylne tarcze, osiek z miejscami na czujniki tylnych kół, instalacji z kompem i pompy ABSu.
: ndz mar 01, 2009 23:35
autor: abrams
TAZ pisze:Po co ci schemat. Jak masz elektrykę ABSu pasującą do twojej skrzynki to tylko wpinasz zasilanie wiązki,
profilaktycznie się pytam bo nie dotarło do mnie jeszcze nic... a być może się okazać ze instalacja jest cięta... a chciałbym wiedzieć gdzie dokładnie się podpiąć pod skrzynke...
-=ren=-, masz może fote czopa od drugiej strony ?? tam jak czujnik wystaje na wieniec ?? bardzo bym prosił
dziękuje za odzew
chciałem też zapytać jak odpowietrzać takie ustrojstwo ?? gdzieś wyczytałem ze koła muszą być w powietrzu wtedy włączyć zapłon...i dalej nie pamiętam

: ndz mar 01, 2009 23:41
autor: -=ren=-
proszę cie bardzo, ale odrobinę nieostre...

: ndz mar 01, 2009 23:42
autor: abrams
do sprzedania ??

bo być może będę potrzebował
ponawiam pytanie
"chciałem też zapytać jak odpowietrzać takie ustrojstwo ?? gdzieś wyczytałem ze koła muszą być w powietrzu wtedy włączyć zapłon...i dalej nie pamiętam
"
: ndz mar 01, 2009 23:44
autor: -=ren=-
abrams pisze:chciałem też zapytać jak odpowietrzać takie ustrojstwo ?? gdzieś wyczytałem ze koła muszą być w powietrzu wtedy włączyć zapłon...i dalej nie pamiętam

nie musisz podnosić auta, kolejność taka sama jak zawsze, zaczynasz od najdalszego koła od pompy, kończysz na tym co najbliżej pompy. Zaleta jest taka że pompa absu cały czas tłoczy płyn pod małym ciśnieniem; i wystarczy do odpowietrzania że przekręcisz zapłon i będziesz popuszczał kalamitkę przy kole... można robić to w jedną osobę na upartego...
: ndz mar 01, 2009 23:46
autor: abrams
-=ren=- pisze:Zaleta jest taka że pompa absu cały czas tłoczy płyn pod małym ciśnieniem
czy to nie będzie powodować ściskania klocków i samoistnego hamowania samochodu ??
wydawać się może to pytanie głupie ale... logicznie patrząc na to ...
: ndz mar 01, 2009 23:47
autor: -=ren=-
do sprzedania ??

bo być może będę potrzebował

niestety założone w moim g2... całe g2 już niebawem do sprzedania jeśli cię interesuje...
kup czopy w sklepie, jakieś Toprany kupisz za niewiele ponad 50 zł nowe... może inaczej, rozejrzyj się bo do passata b3 do bębnów tak kosztowały, też z absem...
[ Dodano: 01-03-09, 22:50 ]
napisałem że pod małym ciśnieniem prawda

... heh szczerze to raz tak odpowietrzałem tylne hamulce i tak to działało...
: pn mar 02, 2009 12:41
autor: Lipek81
abrams, mam trochę materiałów na temat ABS w mkII (schematy, diagnostyka) - podaj mi adres na priv, to wyślę.
: śr mar 04, 2009 00:16
autor: abrams
Panowie pytanko wiązka ABSu gdzie te kabelki maja iść??


: śr mar 04, 2009 00:29
autor: Lipek81
Ten czarno - żólty, jeżeli podłaczony jest do przekaźnika 78, zacisk 86, to ma iść do skrzynki z bezpiecznikami, do pinu G3 - masz to w pdf, który Tobie wysłałem. A ten z nibieskim - to jest biało-niebieski? czy zółto niebieski? Napisz skąd on idzie (gdzie jest podłączony drugi koniec).