Strona 1 z 1
					
				Układ chłodzenia silnika
				: czw sty 22, 2009 14:35
				autor: ŁukaszGT
				Witam , więc kolejny dzisiejszy problem :/
Silnik po wymianie uszczelki pod głowicą , głowica była ok tylko planowanko było 
I tak , silnik łapie temp około 90 stopni , włącza sie wentylator i wywala wode zbiorniczkiem wyrównawczym 
Czy to termostat czy coś innego ??
			 
			
					
				
				: czw sty 22, 2009 15:06
				autor: Szosownik
				ŁukaszGT pisze:wywala wode zbiorniczkiem wyrównawczym 
jak korek jest zakręcony to wywala?
 
			
					
				
				: czw sty 22, 2009 15:09
				autor: ŁukaszGT
				tak tym otworem który jest z boku tego zbiorniczka
			 
			
					
				
				: czw sty 22, 2009 15:21
				autor: MarcinRoz
				ŁukaszGT pisze:wywala wode zbiorniczkiem wyrównawczym
 zacznijmy od tego... ile płynu zalałeś- jeśli za dużo wywali nadmiar.
ŁukaszGT pisze:Czy to termostat czy coś innego ??
a rośnie na desce powyżej 90'C???jeśli tak to termostat się nie otwiera.Tak a propo... też miałem ten sam problem w MK2 1.6TD (silnik 1V) tyle, że były wypalone vorkomory , jedno z gniazd pękło i auto mi się przegrzało-płyn wysadziło  i kaplica.
 
			
					
				
				: czw sty 22, 2009 15:23
				autor: ŁukaszGT
				stan płynu na tą chwile to minimum , a wskaźnik staje na srodku czyli w połowie , wiec sam nie wiem juz
			 
			
					
				
				: czw sty 22, 2009 17:18
				autor: albert1973
				w korku od zbiorniczka wyrownawczego jest uszczelka (oring) albo spadl albo przepuszcza -sprawdz to 

 
			
					
				
				: czw sty 22, 2009 18:40
				autor: ŁukaszGT
				nie zrozumieliśmy sie chyba , 
w zbiorniczku z boku jest taki specjalny otwór przez który wywala płyn ( czyli w momencie przegrzania albo czegoś innego ) i nim właśnie wywala , a nie korkiem ;/
			 
			
					
				
				: czw sty 22, 2009 20:51
				autor: albert1973
				ŁukaszGT pisze:nie zrozumieliśmy sie chyba , 
w zbiorniczku z boku jest taki specjalny otwór przez który wywala płyn ( czyli w momencie przegrzania albo czegoś innego ) i nim właśnie wywala , a nie korkiem ;/
zgadza sie jest otwor -ale nie powinno wywalac plynu przy 90 stopniach ,w korku jest termostat i on sie otwiera jak jaest juz bardzo goraco .wiec sugerowalem sprawdzenie uszczelki a jak ona jest spoko to pozostaje tylko wymiana korka
 
			
					
				
				: czw sty 22, 2009 21:03
				autor: ŁukaszGT
				O wielkie dzieki o tym nie wiedziałem że w korku jest termostat , jutro to sprawdze , a co myślisz / myslicie o wymianie tego prawdziwego termostatu ??
			 
			
					
				
				: czw sty 22, 2009 21:23
				autor: albert1973
				skoro przy 90 stopniach sie wlacza wiatrak to jest ok ,musi sie wlaczac i w tym momencie termostat powinien sie otworzyc aby plyn mogl isc na tzw duzy obieg -ale jesli sie nie otwiera to plyn rozgrzany powroci do wyrownawczego i moze wyplywac tym otworkiem .wiec rano po odpaleniu sprawdz weze gorny powinien byc goracy a dolny powinien byc tak samo po wlaczeniu sie wiatraka i otwarciu termostatu
			 
			
					
				
				: czw sty 22, 2009 21:27
				autor: unvave
				wykreć obecny termostat zagotuj wodę i wrzuć go do niej, obserwuj czy sie bedzie otwierał a potem wyjmij i patrz czy sie zamknie 

 jak sie otworzy i zamknie to raczej wporzadku. mozesz temp wody sprawdzic jakims termometrem a termostat powinien sie otweirac o ile dobrze pamietam przy 87 stopniach. Pozatym  kupno nowego to nie duzy wydatek 

 no ale jakby byl dobry to zawsze sie zaoszczedzi na benzynke np 

 
			
					
				
				: czw sty 22, 2009 21:30
				autor: albert1973
				sprawdz jak kolega wyzej napisal -wg ksiazki powinien sie otworzyc okolo 7 mm
			 
			
					
				
				: pt sty 23, 2009 12:19
				autor: farow
				Może jednak glowica nie była ok, albo zle splanowali i masz przedmuch albo cos Ci zle poskladali?!
Ale najpierw probuj z tym korkiem
			 
			
					
				
				: pt sty 23, 2009 17:19
				autor: ŁukaszGT
				pytanie do vwmaniaków z warszawy , czy gdzie kupie sam oring / uszczelke do korka zbiorniczka wyrównawczego ??? bo to chyba jednak to bo ten oring niedość że luźny to jeszcze sie podwiną i najwidoczniej puszczał cały czas płyn . 
[ Dodano: 26 Sty 2009 14:56 ]
Dobra panowie m wymiana oringu w korku pomogła koszt 1 zł polskich , układ odpowietrzony , wszystko ok , niedługo sie wezme za zawieszenie 
POzdrawiam