Rok produkcji silnika , a rok produkcji auta

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, VIP

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Rok produkcji silnika , a rok produkcji auta

Post autor: Maćkooo » sob lis 29, 2008 12:25

Witam :D
Temat ten ma na celu odp. na pyt, jak sie ma rok produkcji silnika do roku produkcji auta, oraz pozwala stwierdzic czy auto ma ten sam silnik od nowości. U mnie różnica w produkcji silnika i auta wynosi prawie 2 lata. Zastanawiam się czy to ten silnik który wyjechał z fabryki. Dodam że skrzyni i silnik są z tego samego roku i miesiąca. Reszta elementów tj. pompka centralnego (z tyłu),kierownica, wszelkie plastiki, itd. sa 2 lata młodsze.
Teraz jak to rozszyfrować (tj. rok , miesiac i ew. dzien produkcji)
1) skrzynia (pod spodem wybite na płaskiej blaszce) np. 4T 01109 - typ skrzyni : 4T , 01- pierwszy 10 - październik 9- 1989r.
2) silnik(głowica) np. kółeczko wybite na prawym górnym boku - liczba w środku to miesiąc np. 11- listopad , liczba na obwodzie to rok np. 87 - 1987r.
3) silnik - osłona górna rozrzadu, wraz z plastikiem przy niej ze znakiem OT- standard na wielu cześciach tabelka z miesiącem i rokiem wielkości plastra w środkowej części.
4) pompa wspomagania- na boku jej osłony w kółeczku , rok i tydzień
5) zbiorniki płynów- kółeczka rok i miesiąc
6) Pompka centralnego w bagażniku - 3 cyfry np. 1/87 styczen 1987r.
7) kierownica (po zdjęciu klaksonu ,w kółeczku rok i miesiąc
Jesli ktoś może się pochawalić to bede wdzeczny , wystarczy 10 minut ogledzin po samochodzie.
Sam jestem ciekaw jak to jest naprawde.
Dz za pomoc. :pub:


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

MiSzOn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 554
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: MiSzOn » sob lis 29, 2008 14:06

U mnie buda jest ze stycznia '87, natomiast silnik gdy go jeszcze miałem to był z grudnia '86, tak więc ok. miesiąca różnicy. Wygląda na to, że silnik od nowości, biorąc pod uwagę to, że auto w dowodzie ma składak. Reszty nie sprawdzałem i nie sprawdzę już bo jestem po przekładce silnika, więc dane były by fałszywe.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5064
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob lis 29, 2008 15:13




Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » sob lis 29, 2008 21:56

sas_gti pisze:o tym zapomniales? http://forum.vwgolf.pl/vi...198915&start=15
Nie zapomniałem , tamten problem został rozwikłany jak można przeczytać. :bigok:


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Cypis876
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt lut 20, 2007 14:22
Lokalizacja: Częstochowa (SC)
Kontakt:

Post autor: Cypis876 » sob lis 29, 2008 23:20

moje zdanie jest takie że wkładali do golfów to co zostawało i trzeba było te materiały włożyć jedynie to mozna sprawdzić to w książce serwisowej numer silnika jest wydrukowany w ksiażce i sprawdzic z dowodem i typ silnika i wtedy bedzie wiadomo ja mam bude z 84 i silnik tez



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5064
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lis 30, 2008 01:54

ehhem :)
sas_gti pisze:Wysłany : Wczoraj 14:13
odpisałeś tam później :p
Zajrzyj jeszce raz bo dopisałem coś jeszcze



Awatar użytkownika
Cypis876
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt lut 20, 2007 14:22
Lokalizacja: Częstochowa (SC)
Kontakt:

Post autor: Cypis876 » ndz lis 30, 2008 09:53

to co jest starsze buda czy silnik ??

[ Dodano: 30 Lis 2008 08:54 ]
jak mnie pamieć nie myli w ksiązce serisowej biją numer i nadwozia i silnika porównaj i wtedy bedzie jasność czy przekładka czy nie



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4670
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz lis 30, 2008 19:08

U mnie silnik jest młodszy od budy o miesiąc.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Cypis876
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt lut 20, 2007 14:22
Lokalizacja: Częstochowa (SC)
Kontakt:

Post autor: Cypis876 » czw gru 04, 2008 19:31

a na szybach jak zobaczyć rok produkcji dodam że są to orginalne szyby z fabryki ??
Ostatnio zmieniony czw gru 04, 2008 19:32 przez Cypis876, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5064
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw gru 04, 2008 19:41

Cypis876, przeważnie w dolnym rogu szyby jest takie pole z różnymi kodami , numerami, oznaczemi itd.
Na dole tego kodu jest cyferka. Oznacza ona rok prod. Jak masz np golfa 2 z 91 roku to na szybie będzie w 99% przypadków albo 0 albo 1. piszę ze 99% bo jest jakaś nikłą szansza że wsadzano starsze szyby niz roczne lub dwuletnie.
Ostatnio zmieniony czw gru 04, 2008 19:43 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » czw gru 04, 2008 19:42

Cypis876 pisze:a na szybach jak zobaczyć rok produkcji dodam że są to orginalne szyby z fabryki ??
Poznasz po końcowej cyfrze. np. ...4 oznacza 1994; ...1 1991.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw gru 04, 2008 20:19

Zazwyczaj jest tak, że fabryka produkuje podzespoły na zapas. Teraz mało się tego stosuje ale kiedy nasze MK1 i MK2 były w modzie to produkcja niektórych podzespołów czekała już gotowa na montaż w aucie. Zazwyczaj wszystkie elementy czekają na budę w magazynach. Stąd te różnice czasowe. Nadal idzie kupić całe silniki nowe z lat świetności naszych aut. Najwięcej jest ich w magazynach VW w Mexyku.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5064
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw gru 04, 2008 20:38

no przecież. Raczej ciężko byłoy zlokaliwoć np taką hutę bezpośrednio przy montowni VW i jeszcze żeby szyby wytapiała od ręki.



Awatar użytkownika
Cypis876
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt lut 20, 2007 14:22
Lokalizacja: Częstochowa (SC)
Kontakt:

Post autor: Cypis876 » pt gru 05, 2008 14:14

sas_gti pisze:Cypis876, przeważnie w dolnym rogu szyby jest takie pole z różnymi kodami , numerami, oznaczemi itd.
Na dole tego kodu jest cyferka. Oznacza ona rok prod. Jak masz np golfa 2 z 91 roku to na szybie będzie w 99% przypadków albo 0 albo 1. piszę ze 99% bo jest jakaś nikłą szansza że wsadzano starsze szyby niz roczne lub dwuletnie.

mam akurat z 84 jak mi sie uda to w niedziele fotkę tego oznaczenia cykne bo teraz auto pożyczyłem komus i pojechał do gdańska



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości