Strona 1 z 1
Zamiana sterownik klimaatyzacji
: ndz lis 23, 2008 16:46
autor: mikoma8
Witam forumowiczów, Mam pytanie dotyczące sterownika klimatyzacji. posiadam golfa mk4 z manualna klimatyzacja a chciał bym zamienić ja na klima tronik. Chciał bym wiedzieć czy w ogóle coś takiego można zrobić i czy wystarczy tylko podmiana sterownika w panelu sterowania. Nie jestem pewien czy klimatyzacja manualna jest na linkach jeżeli chodzi o sterownie nawiewem. Z góry dzięki:). Pozdrawiam
: ndz lis 23, 2008 16:55
autor: miś fazi
musisz wymienić panel sterowania , cały nadmuch pod deską rozdzielcza , dołożyc pare czujników , zmiana okablowania , więc roboty troszke jest , lepiej zostawic manualną
: ndz lis 23, 2008 18:08
autor: rakczek
miś fazi pisze:lepiej zostawic manualną
A ja uwazam ze gra warta swieczki
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127336
Poczytaj bylo sporo o tym
Pozwodzenia
: ndz lis 23, 2008 18:12
autor: miś fazi
każdy ma swój poglad , ja ostatnio montowałem klime do swojego MK3 , i na początku roboty namyślałem sie nad klimatronikiem a manualną , jednak zdecydowałem sie na manualna , bo mniej awaryjna , mniej problemu z założeniem , a co do różnic jakie je dzieli .... czy ja wiem
: ndz lis 23, 2008 18:18
autor: rakczek
wytlumacz z czym jest mniej roboty....
Kolega ma manuala.
Wywala deche nagrzewnice doklada kilka kabli plus czujnik w deche i smiga.
Montowalem klime od podstaw i uwazam odwrotnie lepiej spedzic troszke wiecej czasu i miec klimatronic.
Ustawiasz 21 stopni i tyle jest.. sam reguluje. Naprawde jest roznica
: ndz lis 23, 2008 18:21
autor: greg
różnic a między climatronikiem a klimą jest jak z szybami - można korbkami i można przyciskiem
montaż jednego i drugiego trwa tyle smao - przerabiałem już kilak klim na climatronic bo ktoś sie przejechał autem z climatronikiem i zobaczył różnicę
: ndz lis 23, 2008 18:26
autor: miś fazi
może i tak , ale nie wydaje Ci sie ze jednak jeden czujnik w deche to za mało , jednak pasuje mieć w całym aucie te 21 stopni , a jak masz tylko jeden to będziesz mieć w całym aucie 21 , z tego co sie orientuje to fabryczne klimatroniki mają chyba więcej czujników , moge sie mylić bo jak zaladałem do swojego klime od podstaw , to nie zagłębiałem sie za bardzo w klimatronik
: ndz lis 23, 2008 18:38
autor: greg
miś fazi, czujników jest kilka - w desce od nasłonecznienia, w panelu sterowania - od nagrzania kabiny, w nagrzewnicy - we wlocie - temp wlatującego powietrza i w wylocie - temp wylatującego powietrza
: ndz lis 23, 2008 18:40
autor: rakczek
Ma oczywiscie kilka czunikow ale sa one przy klapkach w samej nagrzewnicy wiec montujac climatronik nie ingerujesz w nie. Oczywiscie jest jeszcze czujnik temp zewnetrznej w zderzaku ale zakladam ze jest on juz w aucie.
Wiec potrzeba
Nagrzewnice z climatronika
Panel do sterowania
Czujnik na podszybie
Czujnik w zderzak ( jesli nie ma )
no i kilka kabli ktore beda z nagrzewnicy polaczone z licznikiem i kompem

: ndz lis 23, 2008 18:41
autor: miś fazi
no to jednak jest troszke więcej kabelkomani niż w zwykłej manualnej
[ Dodano: 23 Lis 2008 17:43 ]
a chłodek tak czy tak będzie
[ Dodano: 23 Lis 2008 17:45 ]
panowie żart - żartem , ale mam szwagra co ma nową skode octawie z klimatronikiem , i szlag go trafia bo jak włączy auto , to nie da rady w tym trybie zmienić nastawu klapek nadmuchu , na szyby , nogi i.t.d , musi wyłączac auto , nie wiem czy u Was jest tak samo czy nie
: ndz lis 23, 2008 18:54
autor: greg
miś fazi, bo twój szwagier lekko ograniczony i instrukcji nie czyta
1. auto - climatronik steruje temp i siłą wlatującego powietrza żeby dać odpowiednia temp
2. przycisk - szyby - załącza osuszanie i silniejszy nadmuch - wyłącza się w tym momencie auto
3. przycisk na nogi czy na tułów - wyłączone auto nadmuch wskazana temp na kierunki jakie chcesz
Reasumując - jak chcesz mieć odpowiednia temp naciskasz auto i tyle stopni w jakiej ci sie dobrze jeździ a nie grzebiesz po przyciskach. Tryb auto jest najlepszy latem - w klimie czujesz chłód a raczej ziąb z kratek, a w climatroniku delikatnie schodzi temp - co to daje? nie przeziębisz się tak jak w klimie
: ndz lis 23, 2008 19:02
autor: miś fazi
ale w manualu tak samo można sobie ustawić że nie leci ziąb z kratek , tylko delikatnie chłodzi , na to jest pierwszy bieg wentylatora , który i tak musi być włączony bo klimy inaczej nie włączysz , a odpowiednie dobranie położeń pokręteł daje dobry efekt , ja wiem że klimatronik to nowoczesność , ale manual też nie jest najgorszy , najgorsze jak sie nic nie ma
[ Dodano: 23 Lis 2008 18:06 ]
a co sie tyczy przeziębienia to myśle że nie jest ważne jakie powietrze leci z kratek , tylko najgorsze jest jak ktoś chłodzi do samego końca podróży a potem nagle wychodzi na 35 stopni gorąca , ja zawsze pare kilometrów przed celem podróży wyłączam klime , aby organizm zdążył sie przestawić
: ndz lis 23, 2008 19:18
autor: mikoma8
Wielkie dzięki za rade, raczej zostanę przy manualnej klimatyzacji, myślałem ze będzie z tym mniej pracy. Pozdrawiam forumowiczów.
: ndz lis 23, 2008 19:20
autor: greg
mikoma8, kwestia kasy - jak masz luźne 700zł to można podmieniać, a jak nie masz- to ciesz się tym co masz