Strona 1 z 1

Bardzo duża dawka paliwa, zalewa silnik i działa przez 5 sek

: śr lis 19, 2008 20:38
autor: finni
Witam, Jakieś 3 tygodnie temu oddałem auto do mechanika na wymianę skrzyni biegów. Gość wymienił skrzynie i po złożeniu całości stwierdził że silnik non stop jest zalewany (przed wymianą wszystko było OK). Stwierdził że uszkodzony jest czujnik Halla ponieważ nie zawsze "była iskra". Czujnik został wymieniony i cały aparat zapłonowy poskładany. Po złożeniu aparatu zapłonowego efekt był nieco lepszy. (Raz jeszcze mowie że przed wymiana wszystko było OK, auto paliło od pierwszego kopa). Przewody wysokiego napięcia mogły by być lepsze ale raczej są OK. Kolejną sprawą jest komputer sterujący wtryskami (to on jest teraz podejrzany).
Mam silnik PF, to był model z katalizatorem i sondą "lambada" :), ale ktoś tjuningował maszynę i wywalił obie te rzeczy. Przeglądając fora widziałem że silniki PF miały komputer z oznaczeniem 037906022AM jednak u mnie jest 037906022CT (być może ze względu na modyfikację katalizatora i sondy).
Jeśli odłączę zasilanie od wtrysków silnik zapala i pali dopóki ma jakieś opary w kolektorze dolotowym.

Jeśli odłączę zasilanie, zapalę silnik i podepnę wtryski to po kilku sekundach zaleje go i zgaśnie.

Wyjęcie aku na noc (reset kompa??) nic nie dało.



Moje pytania:
1. Gdzie może leżeć przyczyna tego zjawiska??
2. Jak zresetować komputer (zwykłe odłączenie aku na dłuższy czas wystarczy??)
3. Czy da się sprawdzić czujniki temperatury (może one podają jakieś dziwactwa i dlatego to źle działa)
4. Jakie były komputery w silniku PB?? (czy może takie jak ja mam w swoim PF)

Proszę pomóżcie bo mój "szpec" bawi się z tym już 3 tydzień!!!

Pozdrawiam

: śr lis 19, 2008 20:44
autor: dziejo
a podłączył dobrze masę ???
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

: śr lis 19, 2008 20:53
autor: finni
Masa raczej jest OK. Mechanik oczyścił i podłączył chyba wszystkie masy pod maską. Raczej wszystkie styki są przeczyszczone papierkiem ściernym starannie podłączone.

Jego kilka błędów jakie zobaczyłem:
1. Kręcił rozrusznikiem nie chcąc odpalić silnika a jedynie wyrzucić nadmiar paliwa z tłoków w sposób niezgodny z zaleceniami instrukcji obsługi (zaleca sie aby w takim wypadku odłączyć środkowy przewód i połączyć go z masą)
2. Podejrzewam że odłączał i podpinał aku przy przekręconej stacyjce

: śr lis 19, 2008 21:07
autor: Paweł Marek
finni, podejrzenia jednak kieruj najpierw do elektryki wtrysku. Myślę że coś z kablami się stało jednak. Objaw taki, to znaczy cały czas otwarte wtryskiwacze pojawia się gdy nie dochodzi masa do komputera wtrysku (styki 13 i 19). Dobierz się do niego, wyjmij wtyczkę sprawdź miernikem czy kable masowe mają dobre połączenie do karoserii.

: śr lis 19, 2008 21:14
autor: finni
Sprawdze to raz jeszcze, ale komputer wyjmowałem całkowicie.
Odłączyłem wtyczkę (tą przykręcaną śrubką) i przedmuchałem te złącza.
Jednak zrobię to jutro raz jeszcze.

Jakiś contact spray pomaga w takich sytuacjach??
Jakie jest prawdopodobieństwo (duże, małe, wogóle, napewo) że ten komputer nawalił na dobre??

Które piny to 13 i 19?? Zdjęcia mojego kompa są pod poniższymi linkami:
http://finni.projekty.pl/golf/20081118007.jpg
http://finni.projekty.pl/golf/20081118008.jpg

: śr lis 19, 2008 21:24
autor: Paweł Marek
hm, raczej małe, i jeśli już nawet dojdziesz do wniosku że to komputer padł to nie kupuj zanim nie podmienisz na próbę. Contact spray czy elektrosol czy cokolwiek podobnego możesz użyć, ale potem dokładnie wysusz czy wydmuchaj nadmiar, bo pewne sygnały do kompa są niskoprądowe i nawet brud pomieszany z tym sprayem może dać zakłócenia.

[ Dodano: Sro Lis 19, 2008 8:27 pm ]
Na drugiej fotce, liczysz od góry w lewo, czyli pierwszy pin w prawym górnym rogu to 1 , w górnym lewym to 13, w dolnym prawym 14 i dolnym lewym 25