Strona 1 z 2

Czujnik stopu- jaki rodzaj

: pt lis 14, 2008 21:14
autor: PinkFloyd
Dzisiaj przytrafiło mi się stanardowa przypadłośc MK IV - zepsuł sie czujnik stopu i mrygałą wtedy kontrolka świec żarowych. Mam pytanie jaki czujnik podejdzie do mojego ALH 99r. Ten pierwszy , czy drugi na zdjęciu bo ponoć są dwa rodzaje. Nie chce mi sie rozbierac przed zamawianiem. Poza tym słyszałem ze sie je inaczej montuje- nizej opis po angielsku mozę ktos rozszyfruje o co łazi :jezor: bo ja to dobrze znam tylko rosyjski :bigok: i polski :okej: P.S. czy czujniki te sa zamienne?
Dzieki za pomoc :pub:
Jak zamontować 1 i 2 czujnik
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1158315

Obrazek Obrazek

: pt lis 14, 2008 21:46
autor: pszczyna
Są dwa na lini analogowej 2-dwu pinowe oraz szynie CAN 4-czteropinowe wystarczy się zchylić i wszystko bedziesz wiedział a w ASO hciej nowy typ mają lepsze styki

: pt lis 14, 2008 21:47
autor: Aldek
Troche przetłumaczył moj program do tlumaczenia troche śmiesznie wyszło :bigok: NSTALUJĄC NOWĄ WITKĘ światła stopu (BEZ ROZBIJANIA TO!)
Poszły za zarysami procedura dla instalowania nowej włączać światła stopu samochód MKIV. To jest wspólne dla witki, by zawieść, kończąc się albo (1) żadne światła stopu kiedy pedał hamulca jest osłabiony ALBO (2) światła stopu przedłużające swój pobyt stale, nie zważając AND pozycji pedału hamulca (3) kontrola rejsu nie roboczy. W samochodach z automatycznymi transmisjami, nie zdołana witka światła stopu też powstrzyma samochód od bycia przesunięty z parku od potrzeby pedału hamulca, by zostać osłabione dla to, by zdarzyć się i samochód / tranny nie wie, że pedał hamulca jest osłabiany.
Procedura poniżej odnosi się do najbardziej ostatnich szpilka 4 światło stopu witek z poszły za częścią # s - 1J0 945 511 B, 1J0 945 511 C i 1J0 945 511 D ( najbardziej ostatnia wersja - jeśli kupisz nową witkę to prawie na pewno będzie wersję D odkąd to zastępuje zupełnie poprzednie wersje). Jeśli masz starszy styl witki światła stopu z częścią # 1J0 945 511, wtedy specjalna procedura instalacji dana poniżej nie ma zastosowania. Zobacz procedurę daną na samym końcu tego DIY dla instalowania tej witki.
Nowa witka światła stopu (1J0, która 945 511 D) powinno ustalać koszty dookoła $10-15 w twoim miejscowym dealerze albo nieznacznie mniej na Internet (< http://www.worldimpex.com >, < http://www.1stvwparts.com >).
Żadne specjalne narzędzia nie są potrzebowane, by zagrać pod procedurą (przyjmując, że już uzyskałeś dostęp do witkę przez usuwanie wymaganych kawałków stanu jako opisany w tym DIY - Removing Interior Parts II < http://forums.vwvortex.com/zerothread?id = 967146 >).

: pt lis 14, 2008 21:59
autor: PinkFloyd
pszczyna pisze:Są dwa na lini analogowej 2-dwu pinowe oraz szynie CAN 4-czteropinowe wystarczy się zchylić i wszystko bedziesz wiedział a w ASO hciej nowy typ mają lepsze styki
Dzięki wam bardzo, a kojarzysz czy zamienniki tez sa poprawione?? Ze sa oryginały poprawione to słyszałem. Musze jutro załozyć jakiś bo nie da się jeździc :crazy: a boję się ze jutro ASO dział części bedzie zamknięty. A ten na szynie Can to trzeba robic jakaś adaptację?

: pt lis 14, 2008 22:10
autor: Aldek
PinkFloyd pisze: A ten na szynie Can to trzeba robic jakaś adaptację?
Raczej nie

: pt lis 14, 2008 22:16
autor: kiss
Aldek pisze:Raczej nie
zdecydowanie nie
przekladasz, przepinasz wtyczke i wszystko dziala

: pt lis 14, 2008 22:32
autor: PinkFloyd
kiss pisze:
Aldek pisze:Raczej nie
zdecydowanie nie
przekladasz, przepinasz wtyczke i wszystko dziala
Ale czytałęm ze instalacja tego jest wazna - czy pedał hamulca wcisnąc czy tez nie ?? Bo jak sie wybierze nieodpwoiednią wersję montazu ( teraz nie wiem czy wciskac pedał czy nie ) to ponoć cos sie w nim zepsuje bo przekręcajac sie łamie sie w nim jakąś blokade i itp.

: pt lis 14, 2008 22:36
autor: kiss
ja u siebie zakladalem ten 4-pinowy
wcisnąlem troche pedal zeby nie przeszkadzal, zamocowalem włacznik, przekręcilem i nic tam sie nie ulamalo

: pt lis 14, 2008 22:43
autor: PinkFloyd
kiss pisze:ja u siebie zakladalem ten 4-pinowy
wcisnąlem troche pedal zeby nie przeszkadzal, zamocowalem włacznik, przekręcilem i nic tam sie nie ulamalo
Ale o tym pisza na stronie Vortexu i u nas ze musi pedał być w stanie spoczynku

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... e%B3+stopu

i tu
ostatni post

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... e%B3+stopu

Więc jak to jest?

: pt lis 14, 2008 23:05
autor: kiss
więc może miałem farta że swojego niechcący nie uwaliłem, ale wynika z tego chyba że bezpieczniej będzie jednak pedału nie wciskać. zresztą to ze go nie wciśniesz w niczym Ci to nie utrudni

: sob lis 15, 2008 02:34
autor: Zico63b
Wydaje mi się, że w TDI występują TYLKO czterostykowe wyłączniki - musi być sterowanie ECU!

: sob lis 15, 2008 23:06
autor: PinkFloyd
Wymienione i wszystko gra :bigok: Może pomoge tym co mają to zamiar kiedys wymienić

Opis jak dostać się do włacznika świateł hamowania jest na stronie vortexu http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1158315 więc nie bede sie powielał

Sprawdzamy jaki mamy czujnik przy pedale hamulca- wszystkie MK IV maja 4 pinowe ale są jego dwa rodzaje, dwa piny sa w czujniku przy pedale sprzęgła.

Obrazek Obrazek

Trzeba pamiętać że czujniki same dopasowuja się do luzu pedału i problem tkwi w ich montażu- jak zamontujesz źle a każdy rodzaj montuje się inaczej to zepsujesz czujnik.

Jeżeli mamy czujnik nr 1 na zdjęciu to regulacja jego nastepuje po przekręceniu czujnika w otworze montażowym w wyniku czego blokada zablokowuje czpień przy długości jaka jest w czasie montażu- dlatego ważne ze ten czujnik montujemy jak pedał hamulca jest nienaciśniety wtedy trzpień sie chowa i przekrecajac go w otworze ustalamy na stałe luz między pedałem a czujnikiem- dlatego ważne nie naciskac pedału tylko wkładać i przekręcać.
Czujnik nr 2 nie ma blokady przekręceniowej, ma mechanizm zapadkowy na trzpieniu. W tym przypadku naciskamy pedał hamulca zakłądamy czujnik i puszczamy pedał pod naporem pedału trzpień na zapadkach w czujniku sie zablokuje i sam ustali luz dla czujnika na stałe i skróci odległośc trzpienia do wymaganej długości. Dlatego jak kupicie nowe czujniki mają one dłuższe trzpienie niż te założone na aucie i tak ma byc- NIE PRÓBUJCIE ICH NACISKAĆ, ONE SAME DOSTOSUJA SIE DO LUZU PEDAŁU HAMULCA ALE TRZEBA PAMIĘTAC JAK POSTĘPOWAĆ PRZY MONTAŻU KAŻDEGO CZUJNIKA. P.S. CZUJNIKI OBU TYPÓW SA ZAMIENNE


Może się przyda :bigok:

: sob lis 15, 2008 23:45
autor: kiss
PinkFloyd pisze:Trzeba pamiętać że czujniki same dopasowuja się do luzu pedału i problem tkwi w ich montażu
do FAQ z tym
bardzo mądre info!