rura, strumienica czy tłumik ????

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tajgerski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt sie 12, 2008 06:37
Lokalizacja: KrakóVW

rura, strumienica czy tłumik ????

Post autor: tajgerski » pn lis 03, 2008 18:44

Witam.

Koledzy - powiedzcie mi :

Czy Katalizator po 170 000 może być zapchany ?? z tego 3 lata na gazie.

Czy "słabość" silnika (i na Lpg i na Etyl.) ale przy dużych obrotach to od niego ??

Chciałem już dziś zamówić strumienicę, ale koledzy z firmy mówią żeby dać rurę, a inni żeby tłumik i to samo czytam na forum. Więc jakie jest najlepsze wyjście ???

Czy wywalić kat i wstawić rurę ?? strumienicę ?? czy tłumik ??
Nie chce żeby był głośniejszy, ani zmienił dźwięk...

Powiedzcie jednoznacznie co lepsze z tych trzech rozwiązań !!

Najważniejsze czy dam radę sam to wymienić ??
Mam kanał garaz hęci młotek przecinak i do nowego wezmę opaski żeby nie spawać nic....
Czy raczej mechanik musi ??

A może to nie kat - może sonda ??
Na paliwie dziwacznie pracuje silnik - może sonda przekłamuje napięciem ??

Proszę o rady !!

PozdraVWiam.
Ostatnio zmieniony pn lis 03, 2008 18:56 przez tajgerski, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
WRHZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 496
Rejestracja: czw gru 09, 2004 01:10
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

Post autor: WRHZ » pn lis 03, 2008 18:49

Kat w benzynie zadko sie zatyka ale na gazie mogl sie stopic w srodku a co za tym idzie zatkac przelot wydechu... Co do strumienic to szkoda kasy bo i tak nic nie daja wytnij kata daj rure przelotowa o tej samej srednicy co wydech i bedzie ok jak dasz wieksza puche to bedziesz miec rezonans.. Chyba ze przyczyna nie tkwi w kacie chociaz po 170kkm to i tak pewnie za dobrze sie juz nie sprawuje :) jesli chodzi o emisje spalin



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn lis 03, 2008 18:55

Katalizator raczej bym zostawił. Mój 1,6 tez nie jest błyskawicą na wyższych obrotach. Wiem że u mnie kat jest ok bo sprawdzałem. Jesli go wywalisz to bedziesz miał fajne głuche stukanie pod autem. Zajmij sie raczej sprawdzeniem gaznika i zapłonu niz szukaniem dziwacznych przyczyn braku mocy.
Czemu przy zatkanym kacie na niskich obrotach jest ok. No właśnie. Lepiej sprawdz takie rzeczy jak przyspieszacz zapłonu w aparacie czy 2 przelot w gazniku.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lis 03, 2008 19:01

tajgerski, typ silnika. 1.6 GTI był w mk1. Może ci się wydawać że to w tym wypadku bez znaczenia jaki silnik, ale ma.

[ Dodano: Pon Lis 03, 2008 6:02 pm ]
Silnik na obu paliwach może być zmulony katalizatorem, ale równie dobrze za małym mikserem LPG. Bez takich informacji nic nie psuj.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
tajgerski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt sie 12, 2008 06:37
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: tajgerski » pn lis 03, 2008 19:04

Paweł Marek,
Nie nie - to nie GTI - zwykły 1,6 na gaźniku.. Gti to tylko moje dodatki.
Ale jaki dokładnie jest jego symbol też do tej pory nie wiem - muszę kiedyś w końcu dokładnie obzerkać blok itd ....

To znaczy że wstępnie mogę dać rurę, nie będzie głośniej, a potem sprawdzić gaźnik i resztę :)??
Gaźnikiem się zajmę przy wymianie reduktora BRC i może dam Blos :)
Ostatnio zmieniony pn lis 03, 2008 19:05 przez tajgerski, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lis 03, 2008 19:18

tajgerski, katalizatora nie wywalaj jeśli jest dobry, to byłaby przesada. A oceni go wystarczająco dokładnie tłumikarz po wymontowaniu i spojrzeniu przez niego "pod światło".
Czy ta "słabość" powstała nagle czy masz tak od początku? Może źle to oceniasz? 70-75 koni to niezbyt dużo. Minus kilka koni z powodu miksera LPG.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
tajgerski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt sie 12, 2008 06:37
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: tajgerski » pn lis 03, 2008 19:27

Właśnie o to mi chodzi. Jeśli dam radę sam wymontować - i będzie dobry to założę z powrotem... Jeśli zapchany to wywalę :)
A mikser jest dość duży, ale i tak myślę nad zmianą na blos'a przy okazji reduktora w którym juz membrany posztywniały...

Od początku !! Od dnia gdy kupiłem autko -
Nie mogłem nim dogonić 1,8 matki którym kumpel jechał. Nawet nie gonić, ale po prostu mi uciekał.... Jak sie zabiera za wyprzedzanie to muszę mieć duuuzo miejsca, bo mimo redukcji i szybkiej 5ce po wkręceniu słabo idzie, a chuczy przy tym.... Dostaje takiego tempego stłumionego odgłosu - Nie wiem ile to obrotów, ale coś koło 3 - 4ch tys chyba ....
Tak cały czas szukam i kombinuje co to jest...
Najpierw się dławił przez rurę powietrza, potem źle wyregulowany gaz, az doszedłem do tego ze pewnie Kat. Stopniowo coraz lepiej jeździ, ale to nie to....



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn lis 03, 2008 19:28

tajgerski pisze:Ale jaki dokładnie jest jego symbol też do tej pory nie wiem - muszę kiedyś w końcu dokładnie obzerkać blok itd ....
Symbol znajdziesz na żóltej klapce przy prawym refletkorze. Musisz sie nieco schylic gdyz jest dosc trudno dostepny. Tam znajdziesz oznaczenie typu GL, CL,
C.
Inaczej poznac wersje po wyposazeniu. Napisz co miałes w standardzie to tobie powiem jaka to wersja.
Aha co do zatkanego kata to poczytaj może rozwiejesz swoje wątpliwości >>> http://www.motofakty.pl/artykul/zatkany ... zator.html


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
tajgerski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt sie 12, 2008 06:37
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: tajgerski » pn lis 03, 2008 21:25

Byłem właśnie na kanale.

Pokażę Wam jak to wygląda i powiedzcie - czy to jest kat ??
Nie wiem jak powinien wyglądać ...

Obrazek

Obrazek

Może to już jest tłumik z dospawaną osłoną kat'a ??
Osłona raczej fabrycznie nie jest krzywo - o 12 stopni w bok ...
A sam kat wygląda ja puszka zwężona z obu stron ....
Widzę te śruby 17ki z tyłu i 3 x 13 z przodu i prościej to wyciąć - czyli kat nie wróci jeśli dobry - i wstawić 55 do 60 cm tłumika z rurą giętką ....

Mam rację ??


PS: Maćkooo,
Znalazłem tam gdzie mówisz - tylko taką etykietkę...
Przed adapterem powietrza w prawym błotniku...

Obrazek

Czy to G w ciągu to oznaczenie silnika ??

Jeśli chodzi zaś o wyposarzonko.........

Wspomaganie, nakładki na błotnikach i progach, Lusterka manualne od wewnątrz, Brak el. regulacji świateł, czarna twarda deska, zegar zamiast obrotka, Brak centralnego zamka, siedzenia z odchylanymi oparciami do przodu jak w 3 drzwiowym, Tylna kanapa NIE dzielona, Szyber na korbkę i szyby też manual, płytka kieszonka w Konsoli środkowej, białe - jasne plastiki tynych słupków ale czarne boczne, czarna płka ale szare boczki bagażnika............
A ile z tego nie jest oryginalne - nie wiem. Gość od którego kupiłem miał wcześniej innego Golfa - z niego z resztą dostałem Klimę i Centralny....

Czyżby to wersja C ??


######################################################

ZATKANY ZATKANY ZATKANY ZATKANY ZATKANY ZATKANY ZATKANY ZATKANY ZATKANY !!!!!!!!!!!!!!
Kat zatkany - pod światło ledwie ledwie "światełko w mroku" :(

!!!!! Odmuliłem Golfa !!! Odmuliłem Golfa !!! Odmuliłem Golfa !!!

04.11.2008

Kupiłem dziś tłumik i mam 3 :)
Właśnie o 22,00 wyleźliśmy dopiero z kanału... 3 godzinki i mam 3 tłumiki....

Wyciąłem łącznik na którym uciekały spaliny przed katalizatorem, wstawiłem nowy tłumik - trochę mu rurę skróciłem, żeby łatwiej go złożyć za kat'em i wszystko na obejmy spasowane.... Jutro kupię i wymienimy jeszcze środkowy bo ma tępy odgłos przy puknięciu - czyli też pewnie przytkany jest - nowy końcowy ładnie dźwięczy
- pospawam łączenia jeszcze i gotowe...
Rundka po ulicy wykazała lepsze osiągi :) :okej:
Jutro sie okaże o ile lepsze na trasie, a po południu jak lepsze po wymianie drugiego...

Skończę to będą fotki całości od spodu :)

05.11.2008
Autko sunie jak nowe :) Muszę się teraz przyzwyczaić, że to szybki samochód. Troszkę gazu i już jedzie, a nie jakieś zmulanie, wycie itp ...

Dziś kupiłem środkowy !!

Podmieniłem rury, dodałem łącznik elastyczny i rano do spawania wsio idzie.
Potem konserwacja całości i na zimę autko gotowe :)

06,11,2008

Całkiem Nowy Wydech :)
Co wiecej dodać ?? Autko sunie pięknie. Dziś odebrałem popołudniu skończony wydech i wygląda to tak :

Obrazek

Tylna część :
Obrazek

Przednia część :
Obrazek

Jutro jeszcze fotka Nowego zakończenia rury....

12.11.2008
Obrazek
Mniejsze i ładniejsze zakończenie rury :)
Ostatnio zmieniony śr lis 12, 2008 19:47 przez tajgerski, łącznie zmieniany 12 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości