rura, strumienica czy tłumik ????
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
rura, strumienica czy tłumik ????
Witam.
Koledzy - powiedzcie mi :
Czy Katalizator po 170 000 może być zapchany ?? z tego 3 lata na gazie.
Czy "słabość" silnika (i na Lpg i na Etyl.) ale przy dużych obrotach to od niego ??
Chciałem już dziś zamówić strumienicę, ale koledzy z firmy mówią żeby dać rurę, a inni żeby tłumik i to samo czytam na forum. Więc jakie jest najlepsze wyjście ???
Czy wywalić kat i wstawić rurę ?? strumienicę ?? czy tłumik ??
Nie chce żeby był głośniejszy, ani zmienił dźwięk...
Powiedzcie jednoznacznie co lepsze z tych trzech rozwiązań !!
Najważniejsze czy dam radę sam to wymienić ??
Mam kanał garaz hęci młotek przecinak i do nowego wezmę opaski żeby nie spawać nic....
Czy raczej mechanik musi ??
A może to nie kat - może sonda ??
Na paliwie dziwacznie pracuje silnik - może sonda przekłamuje napięciem ??
Proszę o rady !!
PozdraVWiam.
Koledzy - powiedzcie mi :
Czy Katalizator po 170 000 może być zapchany ?? z tego 3 lata na gazie.
Czy "słabość" silnika (i na Lpg i na Etyl.) ale przy dużych obrotach to od niego ??
Chciałem już dziś zamówić strumienicę, ale koledzy z firmy mówią żeby dać rurę, a inni żeby tłumik i to samo czytam na forum. Więc jakie jest najlepsze wyjście ???
Czy wywalić kat i wstawić rurę ?? strumienicę ?? czy tłumik ??
Nie chce żeby był głośniejszy, ani zmienił dźwięk...
Powiedzcie jednoznacznie co lepsze z tych trzech rozwiązań !!
Najważniejsze czy dam radę sam to wymienić ??
Mam kanał garaz hęci młotek przecinak i do nowego wezmę opaski żeby nie spawać nic....
Czy raczej mechanik musi ??
A może to nie kat - może sonda ??
Na paliwie dziwacznie pracuje silnik - może sonda przekłamuje napięciem ??
Proszę o rady !!
PozdraVWiam.
Ostatnio zmieniony pn lis 03, 2008 18:56 przez tajgerski, łącznie zmieniany 1 raz.
Kat w benzynie zadko sie zatyka ale na gazie mogl sie stopic w srodku a co za tym idzie zatkac przelot wydechu... Co do strumienic to szkoda kasy bo i tak nic nie daja wytnij kata daj rure przelotowa o tej samej srednicy co wydech i bedzie ok jak dasz wieksza puche to bedziesz miec rezonans.. Chyba ze przyczyna nie tkwi w kacie chociaz po 170kkm to i tak pewnie za dobrze sie juz nie sprawuje jesli chodzi o emisje spalin
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Katalizator raczej bym zostawił. Mój 1,6 tez nie jest błyskawicą na wyższych obrotach. Wiem że u mnie kat jest ok bo sprawdzałem. Jesli go wywalisz to bedziesz miał fajne głuche stukanie pod autem. Zajmij sie raczej sprawdzeniem gaznika i zapłonu niz szukaniem dziwacznych przyczyn braku mocy.
Czemu przy zatkanym kacie na niskich obrotach jest ok. No właśnie. Lepiej sprawdz takie rzeczy jak przyspieszacz zapłonu w aparacie czy 2 przelot w gazniku.
Czemu przy zatkanym kacie na niskich obrotach jest ok. No właśnie. Lepiej sprawdz takie rzeczy jak przyspieszacz zapłonu w aparacie czy 2 przelot w gazniku.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
tajgerski, typ silnika. 1.6 GTI był w mk1. Może ci się wydawać że to w tym wypadku bez znaczenia jaki silnik, ale ma.
[ Dodano: Pon Lis 03, 2008 6:02 pm ]
Silnik na obu paliwach może być zmulony katalizatorem, ale równie dobrze za małym mikserem LPG. Bez takich informacji nic nie psuj.
[ Dodano: Pon Lis 03, 2008 6:02 pm ]
Silnik na obu paliwach może być zmulony katalizatorem, ale równie dobrze za małym mikserem LPG. Bez takich informacji nic nie psuj.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek,
Nie nie - to nie GTI - zwykły 1,6 na gaźniku.. Gti to tylko moje dodatki.
Ale jaki dokładnie jest jego symbol też do tej pory nie wiem - muszę kiedyś w końcu dokładnie obzerkać blok itd ....
To znaczy że wstępnie mogę dać rurę, nie będzie głośniej, a potem sprawdzić gaźnik i resztę ??
Gaźnikiem się zajmę przy wymianie reduktora BRC i może dam Blos
Nie nie - to nie GTI - zwykły 1,6 na gaźniku.. Gti to tylko moje dodatki.
Ale jaki dokładnie jest jego symbol też do tej pory nie wiem - muszę kiedyś w końcu dokładnie obzerkać blok itd ....
To znaczy że wstępnie mogę dać rurę, nie będzie głośniej, a potem sprawdzić gaźnik i resztę ??
Gaźnikiem się zajmę przy wymianie reduktora BRC i może dam Blos
Ostatnio zmieniony pn lis 03, 2008 19:05 przez tajgerski, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
tajgerski, katalizatora nie wywalaj jeśli jest dobry, to byłaby przesada. A oceni go wystarczająco dokładnie tłumikarz po wymontowaniu i spojrzeniu przez niego "pod światło".
Czy ta "słabość" powstała nagle czy masz tak od początku? Może źle to oceniasz? 70-75 koni to niezbyt dużo. Minus kilka koni z powodu miksera LPG.
Czy ta "słabość" powstała nagle czy masz tak od początku? Może źle to oceniasz? 70-75 koni to niezbyt dużo. Minus kilka koni z powodu miksera LPG.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Właśnie o to mi chodzi. Jeśli dam radę sam wymontować - i będzie dobry to założę z powrotem... Jeśli zapchany to wywalę
A mikser jest dość duży, ale i tak myślę nad zmianą na blos'a przy okazji reduktora w którym juz membrany posztywniały...
Od początku !! Od dnia gdy kupiłem autko -
Nie mogłem nim dogonić 1,8 matki którym kumpel jechał. Nawet nie gonić, ale po prostu mi uciekał.... Jak sie zabiera za wyprzedzanie to muszę mieć duuuzo miejsca, bo mimo redukcji i szybkiej 5ce po wkręceniu słabo idzie, a chuczy przy tym.... Dostaje takiego tempego stłumionego odgłosu - Nie wiem ile to obrotów, ale coś koło 3 - 4ch tys chyba ....
Tak cały czas szukam i kombinuje co to jest...
Najpierw się dławił przez rurę powietrza, potem źle wyregulowany gaz, az doszedłem do tego ze pewnie Kat. Stopniowo coraz lepiej jeździ, ale to nie to....
A mikser jest dość duży, ale i tak myślę nad zmianą na blos'a przy okazji reduktora w którym juz membrany posztywniały...
Od początku !! Od dnia gdy kupiłem autko -
Nie mogłem nim dogonić 1,8 matki którym kumpel jechał. Nawet nie gonić, ale po prostu mi uciekał.... Jak sie zabiera za wyprzedzanie to muszę mieć duuuzo miejsca, bo mimo redukcji i szybkiej 5ce po wkręceniu słabo idzie, a chuczy przy tym.... Dostaje takiego tempego stłumionego odgłosu - Nie wiem ile to obrotów, ale coś koło 3 - 4ch tys chyba ....
Tak cały czas szukam i kombinuje co to jest...
Najpierw się dławił przez rurę powietrza, potem źle wyregulowany gaz, az doszedłem do tego ze pewnie Kat. Stopniowo coraz lepiej jeździ, ale to nie to....
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Symbol znajdziesz na żóltej klapce przy prawym refletkorze. Musisz sie nieco schylic gdyz jest dosc trudno dostepny. Tam znajdziesz oznaczenie typu GL, CL,tajgerski pisze:Ale jaki dokładnie jest jego symbol też do tej pory nie wiem - muszę kiedyś w końcu dokładnie obzerkać blok itd ....
C.
Inaczej poznac wersje po wyposazeniu. Napisz co miałes w standardzie to tobie powiem jaka to wersja.
Aha co do zatkanego kata to poczytaj może rozwiejesz swoje wątpliwości >>> http://www.motofakty.pl/artykul/zatkany ... zator.html
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Byłem właśnie na kanale.
Pokażę Wam jak to wygląda i powiedzcie - czy to jest kat ??
Nie wiem jak powinien wyglądać ...
Może to już jest tłumik z dospawaną osłoną kat'a ??
Osłona raczej fabrycznie nie jest krzywo - o 12 stopni w bok ...
A sam kat wygląda ja puszka zwężona z obu stron ....
Widzę te śruby 17ki z tyłu i 3 x 13 z przodu i prościej to wyciąć - czyli kat nie wróci jeśli dobry - i wstawić 55 do 60 cm tłumika z rurą giętką ....
Mam rację ??
PS: Maćkooo,
Znalazłem tam gdzie mówisz - tylko taką etykietkę...
Przed adapterem powietrza w prawym błotniku...
Czy to G w ciągu to oznaczenie silnika ??
Jeśli chodzi zaś o wyposarzonko.........
Wspomaganie, nakładki na błotnikach i progach, Lusterka manualne od wewnątrz, Brak el. regulacji świateł, czarna twarda deska, zegar zamiast obrotka, Brak centralnego zamka, siedzenia z odchylanymi oparciami do przodu jak w 3 drzwiowym, Tylna kanapa NIE dzielona, Szyber na korbkę i szyby też manual, płytka kieszonka w Konsoli środkowej, białe - jasne plastiki tynych słupków ale czarne boczne, czarna płka ale szare boczki bagażnika............
A ile z tego nie jest oryginalne - nie wiem. Gość od którego kupiłem miał wcześniej innego Golfa - z niego z resztą dostałem Klimę i Centralny....
Czyżby to wersja C ??
######################################################
ZATKANY ZATKANY ZATKANY ZATKANY ZATKANY ZATKANY ZATKANY ZATKANY ZATKANY !!!!!!!!!!!!!!
Kat zatkany - pod światło ledwie ledwie "światełko w mroku"
!!!!! Odmuliłem Golfa !!! Odmuliłem Golfa !!! Odmuliłem Golfa !!!
04.11.2008
Kupiłem dziś tłumik i mam 3
Właśnie o 22,00 wyleźliśmy dopiero z kanału... 3 godzinki i mam 3 tłumiki....
Wyciąłem łącznik na którym uciekały spaliny przed katalizatorem, wstawiłem nowy tłumik - trochę mu rurę skróciłem, żeby łatwiej go złożyć za kat'em i wszystko na obejmy spasowane.... Jutro kupię i wymienimy jeszcze środkowy bo ma tępy odgłos przy puknięciu - czyli też pewnie przytkany jest - nowy końcowy ładnie dźwięczy
- pospawam łączenia jeszcze i gotowe...
Rundka po ulicy wykazała lepsze osiągi
Jutro sie okaże o ile lepsze na trasie, a po południu jak lepsze po wymianie drugiego...
Skończę to będą fotki całości od spodu
05.11.2008
Autko sunie jak nowe Muszę się teraz przyzwyczaić, że to szybki samochód. Troszkę gazu i już jedzie, a nie jakieś zmulanie, wycie itp ...
Dziś kupiłem środkowy !!
Podmieniłem rury, dodałem łącznik elastyczny i rano do spawania wsio idzie.
Potem konserwacja całości i na zimę autko gotowe
06,11,2008
Całkiem Nowy Wydech
Co wiecej dodać ?? Autko sunie pięknie. Dziś odebrałem popołudniu skończony wydech i wygląda to tak :
Tylna część :
Przednia część :
Jutro jeszcze fotka Nowego zakończenia rury....
12.11.2008
Mniejsze i ładniejsze zakończenie rury
Pokażę Wam jak to wygląda i powiedzcie - czy to jest kat ??
Nie wiem jak powinien wyglądać ...
Może to już jest tłumik z dospawaną osłoną kat'a ??
Osłona raczej fabrycznie nie jest krzywo - o 12 stopni w bok ...
A sam kat wygląda ja puszka zwężona z obu stron ....
Widzę te śruby 17ki z tyłu i 3 x 13 z przodu i prościej to wyciąć - czyli kat nie wróci jeśli dobry - i wstawić 55 do 60 cm tłumika z rurą giętką ....
Mam rację ??
PS: Maćkooo,
Znalazłem tam gdzie mówisz - tylko taką etykietkę...
Przed adapterem powietrza w prawym błotniku...
Czy to G w ciągu to oznaczenie silnika ??
Jeśli chodzi zaś o wyposarzonko.........
Wspomaganie, nakładki na błotnikach i progach, Lusterka manualne od wewnątrz, Brak el. regulacji świateł, czarna twarda deska, zegar zamiast obrotka, Brak centralnego zamka, siedzenia z odchylanymi oparciami do przodu jak w 3 drzwiowym, Tylna kanapa NIE dzielona, Szyber na korbkę i szyby też manual, płytka kieszonka w Konsoli środkowej, białe - jasne plastiki tynych słupków ale czarne boczne, czarna płka ale szare boczki bagażnika............
A ile z tego nie jest oryginalne - nie wiem. Gość od którego kupiłem miał wcześniej innego Golfa - z niego z resztą dostałem Klimę i Centralny....
Czyżby to wersja C ??
######################################################
ZATKANY ZATKANY ZATKANY ZATKANY ZATKANY ZATKANY ZATKANY ZATKANY ZATKANY !!!!!!!!!!!!!!
Kat zatkany - pod światło ledwie ledwie "światełko w mroku"
!!!!! Odmuliłem Golfa !!! Odmuliłem Golfa !!! Odmuliłem Golfa !!!
04.11.2008
Kupiłem dziś tłumik i mam 3
Właśnie o 22,00 wyleźliśmy dopiero z kanału... 3 godzinki i mam 3 tłumiki....
Wyciąłem łącznik na którym uciekały spaliny przed katalizatorem, wstawiłem nowy tłumik - trochę mu rurę skróciłem, żeby łatwiej go złożyć za kat'em i wszystko na obejmy spasowane.... Jutro kupię i wymienimy jeszcze środkowy bo ma tępy odgłos przy puknięciu - czyli też pewnie przytkany jest - nowy końcowy ładnie dźwięczy
- pospawam łączenia jeszcze i gotowe...
Rundka po ulicy wykazała lepsze osiągi
Jutro sie okaże o ile lepsze na trasie, a po południu jak lepsze po wymianie drugiego...
Skończę to będą fotki całości od spodu
05.11.2008
Autko sunie jak nowe Muszę się teraz przyzwyczaić, że to szybki samochód. Troszkę gazu i już jedzie, a nie jakieś zmulanie, wycie itp ...
Dziś kupiłem środkowy !!
Podmieniłem rury, dodałem łącznik elastyczny i rano do spawania wsio idzie.
Potem konserwacja całości i na zimę autko gotowe
06,11,2008
Całkiem Nowy Wydech
Co wiecej dodać ?? Autko sunie pięknie. Dziś odebrałem popołudniu skończony wydech i wygląda to tak :
Tylna część :
Przednia część :
Jutro jeszcze fotka Nowego zakończenia rury....
12.11.2008
Mniejsze i ładniejsze zakończenie rury
Ostatnio zmieniony śr lis 12, 2008 19:47 przez tajgerski, łącznie zmieniany 12 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości