Strona 1 z 2
Brak mocy w AAM
: wt paź 07, 2008 10:51
autor: Paweł NPI
Witam. Na początku napiszę że mam to auto od dwóch tygodni. Przesiadłem się z MK II 1,6TD 60KM i stwierdziłem że MK II znacznie lepiej się zbierało w trakcie przyspieszania... I tutaj moje pytanie. Co może mieć wpływ na brak mocy?? Dodam że kable, świece, kopułka i palec są ok. Filtr powietrza też nowy. Dodam że auto posiada instalację gazową ale zarówno na LPG jak i na benzynie jest tak samo więc filtr paliwa raczej wykluczam. I czy ten silnik posiada sondę lambdę i jeśli tak to gdzie ona się znajduje bo oglądając auto od spodu nigdzie jej nie ma. Auto tak jakby przyspiesza lepiej do 2 tyś obrotów. Redukcja biegu na niższy nic nie zmienia... Auto ma poprostu ostrego muła...
: wt paź 07, 2008 12:03
autor: Paffcio
w 1.8 ABS sonda lambda jest w kolektorze, tutaj podejrzewam, ze tez...
ale nie wydaje mi sie ze to sonda, sprawdz zapłon czy dobrze ustawiony, potencjometr przepustnicy, wyczysc przepustnice, to moze byc banał, tylko nie wymieniaj wszystkiego po kolei

: wt paź 07, 2008 13:06
autor: danioo
Sonda jest w kolektorze wydechowym. Jak staniesz przed samochodem i popatrzysz na silnik to za silnikiem koło ściany grodziowej ją znajdziesz (ciężki dostęp) w kolektorze
: wt paź 07, 2008 15:48
autor: Paweł NPI
danioo pisze:Sonda jest w kolektorze wydechowym. Jak staniesz przed samochodem i popatrzysz na silnik to za silnikiem koło ściany grodziowej ją znajdziesz (ciężki dostęp) w kolektorze
Aha. Będę musiał sprawdzić czy wogóle ona tam jest
Paffcio pisze:sprawdz zapłon czy dobrze ustawiony, potencjometr przepustnicy, wyczysc przepustnice,
A dużo przy tym roboty? bo szczerze to bardziej na diieslu się znam.
[ Dodano: 2008-10-07, 16:02 ]
A może jeszcze ktoś ma jakieś propozycje co sprawdzić, może ktoś juz coś takiego przerabiał...
: wt paź 07, 2008 16:47
autor: jacekPlacekkk

hym muszę Ci powiedzieć że chyba 1.6TD tak czy tak lepiej się będzie zbierał od 1,8 75km...........
mam 1.8 75km,,,,

nie jest zle ale mogło by być lepiej,,,tęsknie za tdi
: pt paź 10, 2008 15:49
autor: Paweł NPI
Czy jak podpięcie pod komputer wskaże np. zły zapłon itp??
: pn paź 20, 2008 22:58
autor: Paweł NPI
Witam ponownie. Właśnie miałem okazję porównać osiągi mojego auta z autem kolegi który ma ten sam silnik, i stwierdziłem że różnica jest znacząca... Mój poprostu nie chce iść... Jak by go coś powstrzymywało... Co może być tego przyczyną?? Auto pali dobrze więc zapłon raczej odpada... Nie wiem jak świece ale jak jedną wykręcałem to była taka brunatna czyli spalanie ma ok... Nie wiem od czego zacząć żeby nie wymieniać zaraz wszystkiego po kolei...
: pn paź 20, 2008 23:05
autor: Paweł NPI
Filtr powietrza sprawdzałem i jest czysty. Czytałem także o tej klapce w filtrze że przy montażu LPG często ją blokują. U mnie nie jest zablokowana i lekko chodzi. Jak nią ruszałem to coś cykało tak jakby z tyłu silnika... Rozrząd i zapłon to zostawie chyba dla jakiegoś mechanika żeby sprawdzili. Od poprzedniego właściciela wiem że rozrząd mam wymienić za 20tyś od bierzącego stanu licznika. A jak sprawdzić dyszę wtrysku?? Można to samemu zrobić??
[ Dodano: 2008-10-20, 23:07 ]
Porównywałem z kolegą ustawienie aparatu zapłonowego i u niego jest inaczej niż u mnie ale gdy ustawiłem tak jak u niegoo to auto nie zapaliło a jak wróciłem do ustawienia poprzedniego do od strzała.
: pn paź 20, 2008 23:28
autor: Paweł NPI
No właśnie musi tu zajrzeć mechanik... Ogólnie jak się przejechaliśmy obydwoma autami to mój jest znacznie wolniejszy... Jeszcze czytałem o mikserze że może mieć za małą średnicę... Ale podejrzewam że to też jest ok... W sumie narazie planuje znaleźć troche czasu żeby pojechac do mechanika i sprawdzić zapłon i rozrząd... Normalnie brakuje mi pomysłów co może być nie tak...
: pn paź 20, 2008 23:36
autor: Maćkooo
A może sam spróbuj sprawdzić rozrząd to wcale nie takie trudne. W razie czego służe pomocą gdybys sie zdecydował sam to zrobic. O ile sie nie myle zapłon tez w mk3 da sie sprawdzic z małym błedem czy jest w miare ok.
To zdecyduj sie czy sam sprawdzasz czy zostawiasz to mechanikom.
Generalnie to od zapłonu i rozrzadu trzeba by zaczac poszukiwania twej usterki.
: wt paź 21, 2008 06:06
autor: Paweł NPI
Maćkooo, Chętnie bym sprawdził sam rozrząd... Tylko nie wiem jak w MKIII znaki mają się pokrywać... Bo chyba trzeba ściągać pokrywę zaworów?
: wt paź 21, 2008 11:43
autor: Maćkooo
palen pisze:Tylko nie wiem jak w MKIII znaki mają się pokrywać... Bo chyba trzeba ściągać pokrywę zaworów?
Zaraz sie dowiesz.
Pokrywy zaworów nie trzeba zdejmować.
Ustawiasz silnik w położeniu ZZ(OT) - czyli 1 cylinder w najw. położeniu. Do tego posłużą znaki w korku od skrzyni(nabita kropka) lub znak na kole pasowym wału korbowego - nacięcie zgodne z tym na obudowie dolnej rozrządu.
Jesli silnik jest ustawiony tak jak napisałem to
odkręcasz górną osłonę paska rozrządu i porównujesz pokrywanie sie kropki na kole zebatym i znaku OT na obudowie plastikowej za kołem.
Tyle.
: wt paź 21, 2008 15:00
autor: Paweł NPI
Maćkooo, Dzieki postaram się to sprawdzić. Na jutro wstępnie umówiłem się z mechanikiem na sprawdzenie kompresji i właśnie rozrządu... Bo powiedział że przy tym roczniku komputer za dużo nie pokaże.
Podsumowując wstępnie podejrzewam:
1. Zapchany katalizator
2. Źle ustawiony rozrząd
3. Za małą kompresję (czego najbardziej się boję)
4. ....
: wt paź 21, 2008 16:07
autor: Maćkooo
Szczerze mówiac to ja podejrzewałbym cos innego.
Rozrzad - mysle ze ustawienie jest na tyle proste ze nikt nie powienien tego schrzanic
Katalizator- wątpliwa sprawa
Kompresja - tutaj predzej , czesciowo stan silnika poznasz po przedmuchach z korka wlewu oleju i bagnetu. Jesli na rozgrzanym silniku bedzie dosc mocno dmuchac to silnik nie jest w dobrym stanie. Ale sprawdzenie kompresji to dobry pomysł.
Ja osobiscie podejrzewałbym kłopoty z wtryskiem. Sprawdz przy okazji wygląd świec zapłonowych.