Strona 1 z 1
Jakie tuleje gumowo - metalowe i lozyska?
: ndz wrz 28, 2008 20:44
autor: GrzesiekMk3
witam mozecie mi polecic jakie mam kupic tuleje gumowo metalowe do mojego mk3...?
oraz jakie lozyska na tylne kola....
moj silinik to 1.8 90ps z tylu sa bebny...
: ndz wrz 28, 2008 20:58
autor: norek111
lozyska FAG tuleje ruville
: ndz wrz 28, 2008 21:01
autor: szopek87
polecam SKF-a lozyska a tuleji tych do belki to chyba nie ma duzego rodzaju wyboru, jest kilka ale nie kazdy bedzie Ci pasowal
: ndz wrz 28, 2008 21:23
autor: dziejo
proponuję

i łozyska równiez
FEBI takie stosuję obecnie
: ndz wrz 28, 2008 23:48
autor: Arczi
podobno dobre tuleje są z Lemfordera.
: pn wrz 29, 2008 08:22
autor: grzesiek MK3
a czy efektem "bujania tylu" samochodu sa do wymiany tleje...? czy lozyska tez moga miec na to wplyw?
: pn wrz 29, 2008 09:31
autor: dziejo
grzesiek MK3 pisze:czy lozyska tez moga miec na to wplyw?
owszem jeżeli jest na nich nadmierny luz
zawsze można ten luz zminimalizować dokręcając nakrętkę
opis jak to zrobić jest na forum w dziale "fag" wymiana łożyska tył
ps
zużyte tuleje tylnej belki również mogą powodować takie objawy
z tym ze towrzyszą jeszcze temu stuki zwłaszcza pod obciązeniem tyłu samochodu i jezdzie po nierównościach
: pn wrz 29, 2008 09:35
autor: ŁukaszMan
Witam Kolege.
Efektem bujania tyłu mogą być łożyska to sprawdza się jako pierwsze. A tuleje jak są wybite to również sprawiaja spore kłopoty w jeździe.
Ja ostatnio wymieniłem u siebie w MK3 łożyska i tuleje ( firmy febi ) ogólnie są dobrej jakości, ale kosztują troszke więcej. Wiadomo cena = jakość
Po wymianie auto dalej bujało. Nie tak bardzo ale jeszcze nie było stabilne. Po głębszych oględzinach auta okazały sie do wymiany tylne amorki. Tu zastosowałem firme (Sachs)
i auto stało się stabilne.
Sprawdź najpierw łożyska może wystarczy dokręcić i wymiana będzie zbędna.
: pn wrz 29, 2008 21:59
autor: szopek87
kolego nie radzil bym dokrecania łozysk oporowych je powinno sie raz dokrecic lepiej wymioenic na nowe niz dokrecac zuzyja sie szybko jak dokrecisz
: pn wrz 29, 2008 22:11
autor: ŁukaszMan
Ja u siebie dokręcałem jak tylko poczułem luzy. Moment dokrecenia był niewielki, bo jakieś pół obrotu kluczem. Fakt jest taki,że luzy się zlikwidowały jednak tylko na jakieś 2 tyś km. Później pare wałków na łożysku sie posypało

nowe łożyska nie są drogie a wymiana jest banalna

jak bedziesz wymieniał to zachowaj oprawki starych, żeby mieć czym nabić nowe

Z tulejami metalowo-gumowymi nie jest tak łatwo bo są w kształcie litery "S" i nabicie ich bez prasy wymaga wiele cierpliwości i pomysłowości

mi się to udało
Jak zlokalizujesz problem Twojego VW to daj znać co to było.
Pozdro
: pn wrz 29, 2008 22:21
autor: szopek87
[quote="ŁukaszMan"] Fakt jest taki,że luzy się zlikwidowały jednak tylko na jakieś 2 tyś km. Później pare wałków na łożysku sie posypało
mialem taki przypadek w innym aucie a to dlatego ze dokreciles lozysko czytalem kiedy ze tych lozysk sie nie dokreca a jak sie dokreci to strasznie szybko poleca