Strona 1 z 4

Luzny lewarek zmiany biegów

: sob wrz 27, 2008 13:51
autor: reven0
Zauwazyłem ze jakiegokolwiek biegu bym nie wbił to zawsze jest spory luz na lewarku. Luz ten jest powiedzmy około 3 - 4 cm, a moze i wiecej w kierunku przód - tył. Jest to strasznie denerwujace bo jadac on po prostu lata wietko jak by go nic nie trzymało. Jest moze jakas podkładka lub cos w tym rodzaju której wymiana usztywniła by ten lewarek???

: sob wrz 27, 2008 15:15
autor: sas_gti
oto rozwiązanie Twojego problemu
http://allegro.pl/item445749698_walek_z ... ia_vw.html

Jak zajrzysz pod maskę to na bank nie masz kulki na tym wałku

: sob wrz 27, 2008 18:10
autor: reven0
wielkie dzieki, patrzyłem i to jest własnie to :bigok: Mam jeszcze jedno pytanie cz nie mozna dokupic takiej kuli samej? U mnie to wyglada tak jakby ta kula była niezalezna od tego wałka co idzie do lewarka i prztwierdzona jest do takiego mechanizmu połaczonego z ta gruba metalowa grucha tuz przy wejciu do skrzyni.

: sob wrz 27, 2008 21:43
autor: tROZ
Niedawno właśnie to wymieniałem i od razu jeszcze oba cięgna i podkładki pod nimi,nie spotkałem się z samą kulą,natomiast to,że wygląda jakby była niezależna od wałka jest efektem tego,że właśnie odpadła od niego.Przynajmniej u mnie tak było, z tej kuli został tylko kawałek.

: ndz wrz 28, 2008 00:39
autor: reven0
A wymienia sie ten wałek co idzie do lewarka, czy on sie gdzies łaczy z tamtym? U mnie pozostał tylko taki trzon na którym była osadzona ta kula. Sa problemy z wymiana tego?

: ndz wrz 28, 2008 09:37
autor: mobil01
Ja Też mam taki problem i powiedzcie mi czy opłaca się kupować na jakiś srotach używaną część czy taką nie orginalną z allegro??

: ndz wrz 28, 2008 11:17
autor: tROZ
Nie wiem czy opłaca się szukać po szrotach skoro sas_gti, podał Ci link do aukcji na której wygląda to naprawdę porządnie ,a i cena jest bardzo dobra.Ja kupiłem zamiennik w motoryzacyjnym,zapłaciłem drożej,i okazało się,że kulka jest za mała a sam drążek jest grubszy na dole niż na górze:/
Wymienia się całość to co na zdjęciu od sas_gti,włazisz pod auto,odpinasz jedna spinkę ,od góry odkręcasz śrubę,wymykiem wyciągasz stary drążek,ja przy okazji przeczyściłem tulejki i ten koszyczek w którym jest kulka zamontowana.po montażu nie były potrzebne regulacje (AAM )

: ndz wrz 28, 2008 16:25
autor: sas_gti
kulka sama nie występuje. reszty nie rozumiem, zalezna od walka czy niezalezna? przeciez to widac na zdjęciu. Kulka na wałku ma sie obracać wmiarę swobodnie ale jednocześnie z niego nie zpadać. jak spadłą albo się rozpadła to wymiania się wałek bo przecież nie kosztuje on majątku (no chyba ze ASO - około 190 zł)
Wałek zwrotny wyjac łatwo, tak jak kolega napisał, jest spinka na dole w rowku na wałku (rowek tez widać na foto) i nakrętka od góry (widac tez gwint na gorze wałka) , to wszystko.
Luz o któym piszecie po montazu nowego wałka (ze kulka ma luz mimo ze jest nowa) może wynikać z rozgięcia się blaszek które obejmują kulkę . Trzeba dogiąć te blaszki kasujac i ten sposób luz.
Nie raz potrzebna jest tez regulacja mechanizmu na koniec.

: pn kwie 13, 2009 14:39
autor: arek_c
witam, trochę odświeżę temat, ale mam pytanie do kolegów jak dokładnie nazywa się ta część o której mowa, bo próbuje to kupić ale nie wiem jak to nazwać, może jakiś link do aukcji??

bardzo proszę o pomoc

: wt kwie 14, 2009 12:03
autor: mobil01
kolego mam taką cześć jak chcesz to mogę ci zdjęcia podesłać zebyś sprawdził czy pasuje

: wt kwie 14, 2009 12:59
autor: Savczuk
Ta część to obecnie jakieś 20 zł w sklepie, nie opłaca się używanej, chociaż jak ktoś ma pod ręką w dobrym stanie to czemu nie.Luzy sprawdzić trzeba w 2 osoby, w następujący sposób: ktoś siada za kierownicą i rusza drążkiem zmiany biegów w zakresie luzu, druga osoba podnosi maskę i patrzy gdzie się rusza. Jeśli luzu nie widać, trzeba zejść do kanału i dokładnie przyjrzeć się całemu mechanizmowi. Ja mówiłem w sklepie że potrzebuję jabłuszko do mechanizmu zmiany biegów, najlepiej tak jak koledzy radzą poszukać zdjęcia i porównać z częścią w sklepie. Występuję z częścią mocującą (taki pręcik metalowy). A tak z ciekawości, czy jest sens używania linków do allegro skoro po niedługim czasie nie są już aktywne, posty mają mieć charakter ponad czasowy, aby pomóc wielu użytkownikom, więc radziłbym skłonić się ku przemyśleniom w tym temacie.

: wt kwie 14, 2009 13:37
autor: mobil01
Panowie czy na pewno rozmawiamy o tym samym ?? W sklepie tej części nie mogłem wogóle dostać i dlatego używana jest. Cena to też nie było 20 zł.
Tu daję zdjęcia. Jeśli to jest to :helm:

Obrazek Obrazek Obrazek

: wt kwie 14, 2009 14:45
autor: arek_c
to nie jest chyba to, u mnie aktualnie wygląda to tak:

Obrazek


i nie wiem jak wytłumaczyć w sklepie o co mi chodzi

: wt kwie 14, 2009 14:57
autor: mobil01
wydrukuj sobie to zdjęcie albo weź aparat do sklepu:) :bigok: