Luzny lewarek zmiany biegów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

reven0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt lis 27, 2007 19:26
Lokalizacja: zawiercie

Luzny lewarek zmiany biegów

Post autor: reven0 » sob wrz 27, 2008 13:51

Zauwazyłem ze jakiegokolwiek biegu bym nie wbił to zawsze jest spory luz na lewarku. Luz ten jest powiedzmy około 3 - 4 cm, a moze i wiecej w kierunku przód - tył. Jest to strasznie denerwujace bo jadac on po prostu lata wietko jak by go nic nie trzymało. Jest moze jakas podkładka lub cos w tym rodzaju której wymiana usztywniła by ten lewarek???


reven0

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob wrz 27, 2008 15:15

oto rozwiązanie Twojego problemu
http://allegro.pl/item445749698_walek_z ... ia_vw.html

Jak zajrzysz pod maskę to na bank nie masz kulki na tym wałku



reven0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt lis 27, 2007 19:26
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: reven0 » sob wrz 27, 2008 18:10

wielkie dzieki, patrzyłem i to jest własnie to :bigok: Mam jeszcze jedno pytanie cz nie mozna dokupic takiej kuli samej? U mnie to wyglada tak jakby ta kula była niezalezna od tego wałka co idzie do lewarka i prztwierdzona jest do takiego mechanizmu połaczonego z ta gruba metalowa grucha tuz przy wejciu do skrzyni.


reven0

tROZ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob paź 06, 2007 22:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tROZ » sob wrz 27, 2008 21:43

Niedawno właśnie to wymieniałem i od razu jeszcze oba cięgna i podkładki pod nimi,nie spotkałem się z samą kulą,natomiast to,że wygląda jakby była niezależna od wałka jest efektem tego,że właśnie odpadła od niego.Przynajmniej u mnie tak było, z tej kuli został tylko kawałek.



reven0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt lis 27, 2007 19:26
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: reven0 » ndz wrz 28, 2008 00:39

A wymienia sie ten wałek co idzie do lewarka, czy on sie gdzies łaczy z tamtym? U mnie pozostał tylko taki trzon na którym była osadzona ta kula. Sa problemy z wymiana tego?


reven0

mobil01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:59
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: mobil01 » ndz wrz 28, 2008 09:37

Ja Też mam taki problem i powiedzcie mi czy opłaca się kupować na jakiś srotach używaną część czy taką nie orginalną z allegro??


Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)

moje MK3

tROZ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob paź 06, 2007 22:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tROZ » ndz wrz 28, 2008 11:17

Nie wiem czy opłaca się szukać po szrotach skoro sas_gti, podał Ci link do aukcji na której wygląda to naprawdę porządnie ,a i cena jest bardzo dobra.Ja kupiłem zamiennik w motoryzacyjnym,zapłaciłem drożej,i okazało się,że kulka jest za mała a sam drążek jest grubszy na dole niż na górze:/
Wymienia się całość to co na zdjęciu od sas_gti,włazisz pod auto,odpinasz jedna spinkę ,od góry odkręcasz śrubę,wymykiem wyciągasz stary drążek,ja przy okazji przeczyściłem tulejki i ten koszyczek w którym jest kulka zamontowana.po montażu nie były potrzebne regulacje (AAM )
Ostatnio zmieniony ndz wrz 28, 2008 11:18 przez tROZ, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz wrz 28, 2008 16:25

kulka sama nie występuje. reszty nie rozumiem, zalezna od walka czy niezalezna? przeciez to widac na zdjęciu. Kulka na wałku ma sie obracać wmiarę swobodnie ale jednocześnie z niego nie zpadać. jak spadłą albo się rozpadła to wymiania się wałek bo przecież nie kosztuje on majątku (no chyba ze ASO - około 190 zł)
Wałek zwrotny wyjac łatwo, tak jak kolega napisał, jest spinka na dole w rowku na wałku (rowek tez widać na foto) i nakrętka od góry (widac tez gwint na gorze wałka) , to wszystko.
Luz o któym piszecie po montazu nowego wałka (ze kulka ma luz mimo ze jest nowa) może wynikać z rozgięcia się blaszek które obejmują kulkę . Trzeba dogiąć te blaszki kasujac i ten sposób luz.
Nie raz potrzebna jest tez regulacja mechanizmu na koniec.



arek_c
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 14:34
Lokalizacja: wrocław

Post autor: arek_c » pn kwie 13, 2009 14:39

witam, trochę odświeżę temat, ale mam pytanie do kolegów jak dokładnie nazywa się ta część o której mowa, bo próbuje to kupić ale nie wiem jak to nazwać, może jakiś link do aukcji??

bardzo proszę o pomoc



mobil01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:59
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: mobil01 » wt kwie 14, 2009 12:03

kolego mam taką cześć jak chcesz to mogę ci zdjęcia podesłać zebyś sprawdził czy pasuje


Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)

moje MK3

Awatar użytkownika
Savczuk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 22:26
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Savczuk » wt kwie 14, 2009 12:59

Ta część to obecnie jakieś 20 zł w sklepie, nie opłaca się używanej, chociaż jak ktoś ma pod ręką w dobrym stanie to czemu nie.Luzy sprawdzić trzeba w 2 osoby, w następujący sposób: ktoś siada za kierownicą i rusza drążkiem zmiany biegów w zakresie luzu, druga osoba podnosi maskę i patrzy gdzie się rusza. Jeśli luzu nie widać, trzeba zejść do kanału i dokładnie przyjrzeć się całemu mechanizmowi. Ja mówiłem w sklepie że potrzebuję jabłuszko do mechanizmu zmiany biegów, najlepiej tak jak koledzy radzą poszukać zdjęcia i porównać z częścią w sklepie. Występuję z częścią mocującą (taki pręcik metalowy). A tak z ciekawości, czy jest sens używania linków do allegro skoro po niedługim czasie nie są już aktywne, posty mają mieć charakter ponad czasowy, aby pomóc wielu użytkownikom, więc radziłbym skłonić się ku przemyśleniom w tym temacie.


GTI rules

mobil01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:59
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: mobil01 » wt kwie 14, 2009 13:37

Panowie czy na pewno rozmawiamy o tym samym ?? W sklepie tej części nie mogłem wogóle dostać i dlatego używana jest. Cena to też nie było 20 zł.
Tu daję zdjęcia. Jeśli to jest to :helm:

Obrazek Obrazek Obrazek


Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)

moje MK3

arek_c
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 14:34
Lokalizacja: wrocław

Post autor: arek_c » wt kwie 14, 2009 14:45

to nie jest chyba to, u mnie aktualnie wygląda to tak:

Obrazek


i nie wiem jak wytłumaczyć w sklepie o co mi chodzi
Ostatnio zmieniony wt kwie 14, 2009 14:46 przez arek_c, łącznie zmieniany 1 raz.



mobil01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:59
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: mobil01 » wt kwie 14, 2009 14:57

wydrukuj sobie to zdjęcie albo weź aparat do sklepu:) :bigok:


Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)

moje MK3

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 46 gości