Wymiana szczęk hamulcowych - co wymienic przy okazji

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MarcinWLKP

Wymiana szczęk hamulcowych - co wymienic przy okazji

Post autor: MarcinWLKP » pn wrz 15, 2008 13:32

Witam, muszę zabrać się za tylne hamulce, bo pewnie są jeszcze od nowości, a już słabo tył hamuje. Co wymienić najlepiej? Same szczęki i dać bęben do przetoczenia? Czy może wymienić szczęki i bębny, czy szczęki, bębny, sprężynki i łożyska?

Co sądzicie o takim zestawie?
http://moto.allegro.pl/item435207121_be ... 2_c49.html



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn wrz 15, 2008 13:42

bardzo tani ten zestaw :bigok: :bajer:
proponuję zaopatrzyć się w dobre bębny jak są już zjechane i dobrej klasy szczęki :bajer:
nie musisz wymieniać łozysk a sprężynka jak ci szczeli to dokupisz w każdym sklepie motor
daj sobie na luz z takimi zestawami to tylko chwyt !



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pn wrz 15, 2008 19:09

MarcinWLKP, jak nie musisz zmieniać łożysk to nie zmieniaj... ja raczej bym się przyjrzał cylinderkom... obejżał czy nie stoją, obejrzał te gumowe osłonki na nich. a potem jeszce zerknął na stan linek od ręcznego... Bębny jak nie mają rantów dużych i mają grubą ściankę to tez bym nie ruszał... trzeba rozebrać i obejrzeć :P


vwlifestyle.pl
Obrazek

MarcinWLKP

Post autor: MarcinWLKP » pn wrz 15, 2008 22:39

Ok to najpierw sprawdzę, co przy okazji szczęk i dopiero kupię ;)



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » wt wrz 16, 2008 12:44

Proponuje wymienić same szczęki, jeśli tak jak pisali koledzy wcześniej są ranty na bębnie to wymienić i bębny. A jeśli wymieniasz bębny to mało prawdopodobne jest to że wybijesz pierścienie łożysk bez uszkodzenia bieżni, czyli i musisz wymienić łożyska...

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
chudi01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob sty 19, 2008 13:32
Lokalizacja: Przemyśl okolice

Post autor: chudi01 » wt wrz 16, 2008 13:35

zasada jest ogólnie taka : jeżeli wymienisz szczęki a bębny mają duży rant no to ich przetoczenie nic ci nie da, bo promień szczęk i bębna będą wtedy znacznie różniły sie od siebie i szczęki będą "brały" tylko środkiem a nie na całej powierzchni.
Tak jak napisano powyżej drobiazgami się nie przejmuj (mam na myśli sprężyny ściągające )- ale zwróć uwagę na stan sprężynek z trzpieniem które trzymają szczękę do tej "okrągłej blachy" i na stan linki hamulca ręcznego oraz oczywiście stan cylinderków i gumek na nich.
łożyska jak nie hałasują to nie musisz wymieniać



MarcinWLKP

Post autor: MarcinWLKP » wt wrz 16, 2008 22:04

PAPAYOS pisze:Proponuje wymienić same szczęki, jeśli tak jak pisali koledzy wcześniej są ranty na bębnie to wymienić i bębny. A jeśli wymieniasz bębny to mało prawdopodobne jest to że wybijesz pierścienie łożysk bez uszkodzenia bieżni, czyli i musisz wymienić łożyska...
no właśnie czyli mam do wymiany szczęki, bębny (bo jak mogą wyglądać bębny po 199tys km - nie ma bata żeby nie było rantów), skoro bębny to i łożyska
chudi01 pisze:Tak jak napisano powyżej drobiazgami się nie przejmuj (mam na myśli sprężyny ściągające )
tym się akurat nie przejmuje, są w zestawie to niech będą ;)

Bębny i szczęki są polskie, firmy EG Brakes nie ukrywam, że całość jest bardzo tania. Pakować się w to czy lepiej kupić np zestaw Harta http://moto.allegro.pl/item438923616_be ... o_hit.html i do tego łożyska SKF lub Febi?

Kwestie co kupić już mam w zupełności wyjaśnioną, teraz pozostaje wybór dobrej firmy :pub:



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » wt wrz 16, 2008 23:26

Proponuję nie kupywać tanich bębnów...

Ponieważ tańsze mają tendęcję do robienia się w jajo... Po rozgrzaniu i ostygnięciu mogą nie powrócić do krągłości...

Tańsze szczęki mogą po pewnym czasie stracić okładzinę... A wtedy powtórka z rozrywki i kolejna wymiana kompletu...

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3830
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr wrz 17, 2008 11:39

PAPAYOS pisze:Ponieważ tańsze mają tendęcję do robienia się w jajo..
Nie prawda

Jeżeli chcesz tam zrobic mały remąoncik i mieć spokój na dł czas proponuje

-Wymienić bębny i szczęki
np. taki zetsaw
http://allegro.pl/item431513874_bebny_s ... html#photo
-cylinderki , ja płaciłem za sztukę 15 zł firmy delphi
http://allegro.pl/item434840685_nowy_cy ... html#photo
- i do tego sprężynki sczęk 30 zł i zamyka się koło więcej juz nie potrzeba kupowac


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości