Strona 1 z 1

Dlaczego NIE warto kupować FERODO - Foto

: ndz sie 03, 2008 11:20
autor: Lipek81
Zacznę może od początu - niedawno robiłem remoncik tylnych hamulców. Wymieniłem dosłownie wszystko, oprócz tarczy na której się to wszystko montuje (hamulce bębnowe). Sprężynki, cylinderki, czopy osi, łożyska, bębny - dosłownie wszystko. Tarczy nie wymieniałem, ale oczyściłem szczotką drucianą i pomalowałem. Wymieniłem też szczęki hamulcowe na ferodo. Zwykłe ferodo, chyba premier, jak dobrze pamiętam.
Po kilku dniach miałem taką sytuację na drodze, że musiałem ostro zahamować. Wiem, nie można hamować ostro na nowych okładzinach, bo się zeszklą, ale ja musiałem. Podczas hamowania usłyszałem stuknięcie (lekkie, nie za głośne) w prawym tylnym kole. Po tej akcji coś zaczęło szumieć w tylnym kole - tak cyklicznie, w miarę zwiększania szybkości częstość szumu się zwiękaszała - po porstu pojedyńcze "szumnięcie" na jeden obrót koła.
Dziś w końcu miałem czas się tym zająć. Sciągam koło, bęben i ukazuje mi się taki oto widok:



Obrazek Obrazek



Jedna ze szczęk nie wytrzymała i się zgięła.
Zgięta częśc pogięła z kolei tą blaszkę, za którą wsuwa się szczękę:

Obrazek Obrazek


Tutaj porównanie końcówek obu szczęk:

Obrazek

Zdjęcia trochę niewyraźne, bo robione telefonem, ale myślę, że wiadomo o co chodzi.

: ndz sie 03, 2008 12:08
autor: Gangst3R
No to pięknie, niby firma całkiem dobra, a tu taki bubel. Jak bys sie uparł to takie coś mógłbys reklamować, bo jest to wada fabryczna.

: ndz sie 03, 2008 12:17
autor: gopiter
Moze z FEROODO zrobilo sie to samo co ostatnio z Brembo.To juz nie ta jakosc co kiedys.Rozmawialem ostatnio z kumplem ktory handluje czesciami i coraz wiecej klientow narzeka na Brembo dlatego jak u siebie w mazdzie robil hamulce to zalozyl komplet LUCASA (a wczesniej jezdzil na Brembo+FEROODO) i po prostuu byl w szoku po tej zmianie.Zupelnie inne hamowanie inna reakcja na nacisk na pedal.Mozna bardzo precyzyjnie dawkowac sile hamowania itd.Jest na tyle zadowolony ze teraz w drugim aucie tez zaklada komplet LUCASA i poleca go klientom zamiast Brembo.

: ndz sie 03, 2008 12:19
autor: Lipek81
Oczywiście, że mógłbym, ale w moim przypadku w praktyce to nierealne - samochód jest mi potrzebny, a tak musiałbym zdjąć komplet szczęk z dwóch kół i zanieść do rekalmacji - no i w czasie reklamacji samochód stałby na cegłach.
A no i w ramach reklamacji dostałbym drugie Ferodo.

: ndz sie 03, 2008 12:43
autor: lukasfenix
gopiter pisze:zaklada komplet LUCASA i poleca go klientom zamiast Brembo.
Rzeczywiście, coraz szersze grono mechaników poleca klocki firmy LUCAS. Sam je mam i naprawdę jestem z nich zadowolony.

: ndz sie 03, 2008 12:52
autor: jaszczur
panowie niestety jest tak,że większość tych producentów robi już w chinach,przykład ostatnio skf made in china,od jakiś może 2 m-cy,i może z tym tak było

: ndz sie 03, 2008 13:05
autor: gopiter
jaszczur pisze:skf made in china
Tez o tym slyszalem i dlatego jak zmienialem ostatnio lozyska z tylu to wzialem Ruville.Jak wiadomo Ruville jako firma nie produkuje lozysk a pakuje w swoje pudelka lozyska innych firm.Po otwarciu pudelka okazalo sie ze mam lozyska firmy KOYO (made in Japan).Lozyska ktore ida na pierwszy montaz w mazdzie...A cena sporo nizsza niz SKF :bajer:

: ndz sie 03, 2008 14:17
autor: Paweł Marek
gopiter pisze:Moze z FEROODO zrobilo sie to samo co ostatnio z Brembo.To juz nie ta jakosc co kiedys.Rozmawialem ostatnio z kumplem ktory handluje czesciami i coraz wiecej klientow narzeka na Brembo dlatego jak u siebie w mazdzie robil hamulce to zalozyl komplet LUCASA (a wczesniej jezdzil na Brembo+FEROODO) i po prostuu byl w szoku po tej zmianie.Zupelnie inne hamowanie inna reakcja na nacisk na pedal.Mozna bardzo precyzyjnie dawkowac sile hamowania itd.Jest na tyle zadowolony ze teraz w drugim aucie tez zaklada komplet LUCASA i poleca go klientom zamiast Brembo.
mam niestety te same obserwacje, chociaż Brembo są teraz made in Poland