Strona 1 z 1

czujnik

: sob lip 19, 2008 11:36
autor: seba002
Witam. Mam VW Golfa III 1.4 93' benzyna.Po rozgrzaniu silnika wskazuje Temperaturę oleju prawie 100 stopni. mechanik powiedział żę mam wymienić czujnik bo być może to on zle wskazuje temperaturę. Ale po wymianie czujnika dalej sytuacja jest taka sama. co moze byc przyczyną???

: sob lip 19, 2008 13:03
autor: golfer_1984
A dawno wymieniałeś olej??

: sob lip 19, 2008 13:53
autor: wojtas4589
moim zdaniem wszystko jest ok 100 stopni to wcale nie dużo u mnie prawie zawsze w granicach 96

: sob lip 19, 2008 13:54
autor: gopiter
Jestes pewnien ze chodzi o temperature oleju a nie plynu chlodzacego?Skad to wskazanie z MFA?1.4 z 93r. raczej MFA nie mial...

: sob lip 19, 2008 13:58
autor: wojtas4589
gopiter, mfa temperatury płynu nie podaje, jeśli sie myle to mnie poprawcie

: sob lip 19, 2008 15:04
autor: gopiter
wojtas4589 wiem ze nie pokazuje ale kolega pisze o temperaturze oleju dlatego pytam skad to wskazanie bierze bo moze tylko wziac z MFA a 1.4 raczej MFA nie ma.Dlatego mysle ze kolega pomylil wskaznik temperatury plynu chlodzacego ze wskaznikiem temp. oleju ktorego w MK3 nie ma (chyba ze ma MFA).

: sob lip 19, 2008 15:24
autor: sas_gti
woda ma prawo dojść do 95, góra 100 stopni przy normalnej jeździe i nie wiecej. Przy katingu do 105-110 góra.
Olej 95-100 przy normalnej jezdzie.
Przy dynamicznej jezdzie, czyli sportowej do 120 stopni olej, przy katingach nawet wiecej.

[ Dodano: Sob Lip 19, 2008 15:27 ]
gopiter pisze:dlatego pytam skad to wskazanie bierze bo moze tylko wziac z MFA a 1.4 raczej MFA nie ma
tez mysle ze kolega , autor tematu nie do konca wie o co pyta, bo MFA w 1,4 raczej nie ma

: sob lip 19, 2008 18:25
autor: Jarowo
sas_gti, po raz kolejny zgadzam sie z tobą :) że coś sie komuś pomyliło bo skoro mk3, 1,4, 93r. to silnik ABD a w nim z temperatur jest tylko pomiar temp cieczy chłodzącej i temp zasysanego powietrza, ale kierowca widzi tylko pomiar temp cieczy chłodzącej. Temperatura cieczy 95-100 w lecie po mieście u mnie to norma. W trasie jak sie go goni w lecie pow. 140km/h ( o dziwo da sie bez problemów nawet więcej :) ) także i nic mu sie nie dzieje przy takiej temperaturze, no może poza tym że wtedy łyknie trochę oleju.
seba002, na mój gust u Ciebie wszystko oki, a jeżeli masz dalej jakieś obawy to grzeb przy chłodnicy lub termostacie ale nie wiem czy to ma większy sens.

Tak aby uściślić, pisząc " w trasie ...w lecie " mam na myśli upalny dzień, a z tym miastem dokładnie to jest tak,że wentylator włącza sie zaraz w okolicy 100 i wyłącza w okolicy 90-92 wg zegara, który wcale nie musi precyzyjnie pokazywać. I jeszcze jedno. Czy próbowałeś porównać wskazania zegara ze wskazaniami vaga. Może wskazania zegara są z małym błędem , który to wywołuje twój niepokój.