Strona 1 z 1
Luz gałki zmiany biegów
: sob cze 07, 2008 23:02
autor: adik1983
dzisiaj zauwążyłem że jest bardzo duży luz na gałki zmiany biegów a nie wiem co jest tym spowodowane
wcześniej gałka chodziła ciasniej a dzisiaj w trasie zwróciłem uwage zę coś siestało i sie luz zwiekszył jak wbije bieg to gałka ma luz około 7 cm
czy to normalne i lżej biegi sie wbijają
: ndz cze 08, 2008 13:50
autor: jaszczur
adik1983, są zestawy naprawcze do tego tu masz nr oryginału 191798116A reperaturka dźwigni zmiany biegów (pełna),a tak to wygląda

: ndz cze 08, 2008 14:03
autor: sas_gti
luz gałki na boki jest spowodowany brakiem kulki na wałku zwrotnym po stronie silnika a nie jak kolega sugeruje wyrobieniem sie mocowania lewarka.
Jesli luz jest przód-tył to daje 99% pewnosci ze to bedzie brak kulki na wałku.
Tym zestawem z foto naprawia się usterkę polegająca na opadnięciu lewarka przez co nie działa blokada wstecznego a nie ma to nic do luzów na lewarku.
: pn cze 09, 2008 22:19
autor: adik1983
kolego masz racje chodzi o luz przód tył nawet na włączonym biegu jak to naprawić
jest bardzo duży
: pn cze 09, 2008 22:22
autor: Paweł Marek
Nie da się ocenić gdzie powstał luz z przodu czy z tyłu jak się człowiek nie pofatyguje i nie zdejemie osłony lewarka dla oceny jabłka (10 sekund) i nie zajrzy za silnik dla oceny mechanizmy zewnętrznego na skrzyni (20 sekund). Potem przeważanie wymiana plastykowych elementów, to zajmuje masę czasu ale o tym już było wiele razy.
: wt cze 10, 2008 10:55
autor: sas_gti
znam ten mechanizm na wylot , i dałoby się ale faktycznie mógłby sie kolega pofatygować i otworzyć maskę. Piszesz do mnie na GG i zadajesz to samo pytanie na które odpowiedzi udzieliłej juz tutaj. Brak kulki na wałku zwrotnym pod maską. Na 100%
: wt cze 10, 2008 23:01
autor: adik1983
kurcze kolego masz racje ale jak się tą awarie usuwa czy trzeba cały mechanizm wymienić czy kulke samą