Strona 1 z 1
Prośba o skan stron z opisem wymiany sprzęgła.
: pn maja 19, 2008 21:04
autor: Maćkooo
Witam wszystkich
W najbliższym czasie bede próbował wymienic sprzęgło. Mam jakies 2 książki serwisowe ale nie ma w nich za bardzo opisu wymiany- jest taka dośc ogólna. Jakby ktoś mógł wrzucic skany tylko stron z opisem wymiany sprzęgła to bede bardzo wdzieczny

.
sprzęgło
: pn maja 19, 2008 21:12
autor: mauro22
Podaj maila to podeślę te stronki
: pn maja 19, 2008 21:21
autor: Maćkooo
mój mail
maco39@wp.pl
MAm ksiazke Coombera i Rogersa i po polsku VW golf II 1,6/1,8.
Dzieki za wszytsko.
[ Dodano: 21 Maj 2008 22:02 ]
Akurat te ksiazke mam, w kazdym razie piszą w niej o potzebie posiadania jakiegoś specjalnego przyrządu. Słyszał ktos o takimm przyzadzie?.
Aha jakie trudnosci napotkam przy wycaiaganiu i zakłądaniu sprzegła. Chodziłoby mi o trudnosci z osiadaniek odpowiednich narzedzi ??
: czw maja 22, 2008 23:17
autor: Lipek81
Nie jestem pewien, ale chyba potrzeba trzpienia do centrowania tarczy sprzęgła
: pt maja 23, 2008 08:38
autor: Dedi_S
Akurat tak się składa, że u siebie wymieniałem w zeszłym tygodniu na LUKa. Niestety razem z mechanikiem, ponieważ mam silnik 1,8 a w nim to nie jest takie proste. Najlepiej mieć kanał i podnośniki. Musisz zrzucić całą skrzynię. Wymontować najlepiej całe półośki z przegubami (będzie łatwiej), rozrusznik, wszystko co idzie od skrzyni tzn przewody, mechanizm zmiany biegów, łapy od poduszki. Najlepiej jeszcze spuścić olej ze skrzyni. Z narzędzi to będziesz potrzebował komplet dobrych kluczy nasadkowych, płaskich i imbusy. Niestety nie widziałem momentu zakładania sprzęgła na silnik więc z tym centrowaniem to nie pomogę, ale wątpię żeby mój mechanior miał taki klucz, a ze sprzęgłem mam wszystko ok. Samochodzik odżył.
Aha podobno wymiana łożyska także nie należy do najłatwiejszych, niestety także nie widziałem u siebie.
: pt maja 23, 2008 08:54
autor: jaszczur
Maćkooo, może się przyda
: pt maja 23, 2008 20:26
autor: Maćkooo
Dzieki dzieki panowie. Niestety akurat te ksiazke mam w domu. I nie ma w niej wszytskich stron o sprzęgle. Ale widziałem na forum jeszcze inne .Moze ktos jednak cos odkopie w archiwach

. Przy wymianie to najbardziej obawiam sie samej operacji ze samym sprzegłem. Wiem że w 1,6 i 1,8 jest nieco inna budowa niż klasycznie. Koło zamachowe jesy przykrecone do docisku , któy z kolei jest przymocowany do wału korbowego.
Jak dla przecietnego czlowieka który zna budowe silnika i umie co nieco nie bedzie problemu z wymiana sprzegła.?? Jak sądzicie. Aha klucze mam i to nie jeden komplet .
A to centrowanie to bodaj ustawienie tarczy do wozenia walka od skrzyni. Wydaje mi sie ze nic prostszego, najwyzej troche sie pomecze albo przed robota zagram w rzutki

.
Licze ze ktos sie jeszcze wypowie.

: pt maja 23, 2008 20:30
autor: Mis
Maćkooo pisze:albo przed robota
Zapomniałeś o zimnych browarach... Każdy mechanik Ci to powie, że bez

się sprzęgła nie wymienia

: pt maja 23, 2008 22:36
autor: Lipek81
Maćkooo pisze: to centrowanie to bodaj ustawienie tarczy do wozenia walka od skrzyni. Wydaje mi sie ze nic prostszego, najwyzej troche sie pomecze albo przed robota zagram w rzutki .
- wałe od skrzyni musi przejść przez tarczę sprzęgła i trafić w wał korbowy - przynajmniej tak było w polonezie - i wierz mi cieżko to na oko ustawić, nie mówiąc o tym, że przy każdej próbie musisz podnosić skrzynię i próbować ją włożyć na miejsce. Cieżka robota.
Ale teraz tak patrze w książkę od VW, to tu jest troszkę inaczej - wałek skrzyni wchodzi tylko w tarczę sprzęgła - więc może łatwiej będzie przycelować. Z reszą w książce jest napisane, że można centrować suwmiarką, więc nie powinno być tragedii. Napisali też, że należy użyć nowych śrub mocujących docisk do wału korbowego.
Wielowypust piasty tarczy sprzęgła posmarować smarem grafitowym, a śruby kola zamachowego przykręcić palcami, a po wycentrowaniu tarczy sprzęgła dokręcićna krzyż.
[ Dodano: Pią Maj 23, 2008 22:39 ]
A i jeszcze - zakładając przekładnię, rozprowadzić smar litowy na końcu popychaczawyciskowegosprzęgła, przy tarczy wyłączającej.