Strona 1 z 2

Padły zegary, obr., pręd., licznik km, zegarek

: ndz maja 11, 2008 20:49
autor: ZIELU
Witam, mam ogromny problem i mam nadzieję że ktoś pomoże mi go rozwiązać :D Otóż podczas jazdy nagle wskazówki obrotomierza i prędkościomierza spadły na zero, oraz zgasł zegarek i licznik kilometrów (podświetlenie zegarów działa). Po sprawdzeniu bezpieczników przepalony był bezpiecznik drugi od prawej (od zapalniczki, światła wewnętrznego itp) wymieniłem go ale nie pomogło. Podczas przekręcania kluczyka nie zapala się kontrolka oleju. Pod maską wszystko posprawdzane, wszystko działa. Znajomy elektryk nakierował mnie że to może być problem z zegarami (być może jakiś chip). Rozebrałem zegary ale żadna ścieżka nie wygląda mi na przepaloną, nawet posprawdzałem czujnikiem. I teraz moje pytanie, czy droga może być naprawa, gdzie można zegary w okolicy Krakowa. Ewentualnie czy dałby ktoś radę z Krakowa pożyczyć zegary (spotkać się gdzieś na mieście i na moment przełożyć) żeby sprawdzić czy to rzeczywiście one nawaliły??

: ndz maja 11, 2008 21:14
autor: tigerdj
z tego co piszesz to jak najbardziej zegary koszt nowych okolo 150 zl za uzywki bo watpie zeby jakis bespiecznik padl bo na to niema wplywu chyba ze jeszcze moze gdzies jakas masa ci spindolila na silniku pzdr

: ndz maja 11, 2008 21:16
autor: Bielu
Może coś ze wtyczką kablami sie stao. Naprawiac to ich nie w sumie nie opłaca ale pokonbinuj, spróbuj wymienić sie z kimś zegarami bo nie wiadomo czy to nie wina czegoś innego:D

: pn maja 12, 2008 00:36
autor: Biolyvyoob
Naprawiać się nie opłaca a to co piszesz to są ewidentne skutki nie fachowego cofania licznika które mogą wyjść po czasie, miałem już kilka takich przypadków, oczywiście jeśli samo połączenie licznika jest OK

: pn maja 12, 2008 16:29
autor: ZIELU
No właśnie, żeby wykluczyć wadliwe połączenie licznika przydało by się to sprawdzić na innym liczniku, ale niestety nie mam takiej możliwości. Bo głupio tak wydać te 100-150zł na licznik żeby okazało się że to nie to. Dlatego jeszcze chwilę poczekam, bo może ktoś byłby tak dobry i użyczyłby mi swoich zegarów :grin:

: pn maja 12, 2008 19:38
autor: greg
ZIELU, a nie prościej sprawdzić piny?
Obrazek
1,3,5 to masa
11 plus z aku
13 plus po stacyjce ten jest najważniejszy

: pn maja 12, 2008 20:35
autor: ZIELU
greg, posprawdzałem to i na kostce wszystko sie zgadza, prądy i masy są. Jak rozebrałem licznik to zauważyłem że na prawo od wyświetlacza km przy takim czarnym prostokąckiu z ośmioma "odnóżami" jest jakby porozlewana kalafonia. Może to tam zwarło?

: pn maja 12, 2008 20:53
autor: AFN140KM
Sprawdź z ciekawości napięcie ładowania.

: pn maja 12, 2008 21:25
autor: ZIELU
No to napięcie sprawdzone, jak chwile sobie pochodził to na aku miał ~14,50 a przy alternatorze ~14,55 nawet po dodaniu gazu.

: pn maja 12, 2008 21:26
autor: greg
ZIELU, mozesz dać fotkę tego elementu i spróbować odczytać co na nim jest ?

: pn maja 12, 2008 21:50
autor: ZIELU
Jest na tym napisane 93C46CB6 pod spodem logo"ST" 93A418

A to są foty Obrazek Obrazek

: pn maja 12, 2008 21:58
autor: greg
ZIELU pisze:93C46CB6
pamięć licznika :bigok: zawsze możesz to dokupić tylko trzaby wgrać wsad

[ Dodano: Pon Maj 12, 2008 10:00 pm ]
Biolyvyoob pisze:a to co piszesz to są ewidentne skutki nie fachowego cofania licznika które mogą wyjść po czasie
widać miał rację

: pn maja 12, 2008 22:02
autor: ZIELU
A czy to prawda że pamięć licznika jest na tym samym bezpieczniku co zapalniczka i oświetlenie wnętrza, tzn przedostatni bezpiecznik?? Bo właśnie on był przepalony.

[ Dodano: Pon Maj 12, 2008 22:06 ]
greg pisze:Biolyvyoob napisał/a:
a to co piszesz to są ewidentne skutki nie fachowego cofania licznika które mogą wyjść po czasie
widać miał rację
No to by się raczej zgadzało, poprzedni właściciel to znajomy ojca i mówił że cofał licznik ;/

: śr maja 14, 2008 13:05
autor: greg
ZIELU, masz 3 wyjścia
1. kontaktujesz się i wsadzasz nową pamieć licznika
2. wstawiasz inne zegary
3. wstawiasz zegary z golfa 4 - co by było jasne - da się przerobić żeby działał obrotomierz - tu masz dowód
Obrazek
to zegary z golfa 3 1,9 D - dowód - numer na zegarach
Obrazek
ObrazekObrazek