Montaż tempomatu w MK4 TDI

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
seti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Montaż tempomatu w MK4 TDI

Post autor: seti » sob kwie 19, 2008 15:33

Witam
Dzisiaj założyłem manetki z obsługą tempomatu, ale nie mogę znaleźć wiązki gdzie można podpiąć tempomat. Przekopałem forum ale nie znalazłem. Może ktoś wie, gdzie w MK4 jest kostka do podpięcia manetki od tempomatu? Czy w ogóle taka jest, czy trzeba kombinować i wpinać się gdzieś w wiązki? W MK3 podobno jest gdzieś koło skrzynki z bezpiecznikami, w MK4 przy skrzynce nie ma w ogóle żadnych wtyczek.
pozdrawiam
seti


pozdrawiam
seti

Awatar użytkownika
damcio151
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 9192
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob kwie 19, 2008 15:51

seti pisze:w MK4 przy skrzynce nie ma w ogóle żadnych wtyczek.
za skrzynką ....



Awatar użytkownika
seti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seti » sob kwie 19, 2008 15:58

za skrzynką ....
to chyba jestem ślepy:) odkręciłem skrzynkę z bezpiecznikami, ona jest z tyłu ładnie zabudowana plastikiem, odchodzi z niej z jednej strony jedna bardzo gruba wiązka kabli ale nigdzie nie ma wolnych wtyczek (żadnych wtyczek). Za skrzynką też żadnych wtyczek nie ma. Czy źle szukam, czy może nie ma w moim modelu- czy to możliwe?
pozdrawiam
seti


pozdrawiam
seti

Awatar użytkownika
damcio151
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 9192
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob kwie 19, 2008 16:23

seti pisze:to chyba jestem ślepy:) odkręciłem skrzynkę z bezpiecznikami, ona jest z tyłu ładnie zabudowana plastikiem, odchodzi z niej z jednej strony jedna bardzo gruba wiązka kabli ale nigdzie nie ma wolnych wtyczek (żadnych wtyczek). Za skrzynką też żadnych wtyczek nie ma.
hmm dziwne ... u mnie w MK3 dzisiaj się tam schylałem ( odłączałem czujnik na pedale sprzęgła) i wisi sobie ta wtyczka ;)
seti pisze:Czy źle szukam, czy może nie ma w moim modelu- czy to możliwe?
wątpię , żeby jej nie było ... te wtyczki raczej w każdym modelu MK4 TDI są



Awatar użytkownika
seti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seti » sob kwie 19, 2008 16:33

zrobiłem zdjęcie, nie wyszło chyba za dobrze:
Obrazek

w którym miejscu mam szukać tej wtyczki?

[ Dodano: 19 Kwi 2008 16:36 ]
ja zdjąłem tylko plastik z boku od skrzynki z bezpiecznikami i odkręciłem skrzynkę, żeby zobaczyć co jest za nią ale tam nic nie widać, czy trzeba coś więcej odkręcać, jak się dostać?


pozdrawiam
seti

Awatar użytkownika
damcio151
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 9192
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob kwie 19, 2008 16:46

seti, poczekajmy na posiadaczy MK4 .... może ktoś już grzebał z tempomatem i będzie wiedział gdzie ta wtyczka wisi



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » sob kwie 19, 2008 17:07

Tu dla MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130151
Tu jest gotowy temat
http://leonclub.pl/forum/login.php?redi ... 161ab16164

A to znalazłem na naszym forum

Step 12. Wyjąć skrzynkę bezpieczników, wyjąć bezpiecznik nr 5 (7,5 A) i wysunąć z jego gniazda prawy pin (do tego celu najlepiej użyć igły, zwalniając dwa boczne zaczepy. Pin ten należy zamontować w zaślepce czarne gniazda i włożyć całość do tego gniazda. Natomiast wolny ostatni pin naszego kabla CCS zamontować w gnieździe bezpieczników. Całość złożyć i zamontować wszystkie zdemontowane elementy. To już jest koniec części mechanicznej i elektrycznej.

O co chodzi: "Pin ten należy zamontować w zaślepce czarne gniazda i włożyć całość do tego gniazda" o jakie carne gniazdo chodzi ? i jaką zaślepkę ? jestem "zielony"



Awatar użytkownika
seti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seti » pn maja 26, 2008 18:13

Dzięki pszczyna, ten wątek na forum leona sporo wyjaśnia.
Niestety żeby dostać się do tej wtyczki trzeba trochę się namęczyć oraz potrzebny będzie dodatkowy kabel do manetki, bo mam bez kabla, ale może jakoś sobie sam go dorobię, tylko będę musiał znaleźć schemat jak to wszystko podłączyć.
Chyba w długi weekend majowy znajdę trochę czasu i się za to zabiorę.
pozdrawiam
seti

[ Dodano: 26 Maj 2008 18:06 ]
Witam tempomat założyłem, podłączyłem przełącznik, uaktywniłem tempomat VAGiem, ale tempomat nie działa.
Tzn. lampka tempomatu na liczniku zapala się, ale nie utrzymuje prędkości. Jak jadę i włączę tempomat i wciskam przycisk SET puszczam gaz, a autko zwalnia. Sprawdzałem w Vagu i czujniki sprzęgła i hamulca działają prawidłowo, jak wciskam którykolwiek z przycisków tempomatu, też to jest widoczne w VAGu, ale jest coś dziwnego, bo w VAGu jest to ostatnie pole Cruise present? i mam tam takie wartości:
jak tempomat jest wyłączony - 0.0
jak tempomat włączony - 1.0
dodatkowo jak wcisnę pedał hamulca to pojawia się 17.0
przy wciskaniu pozostałych przycisków tempomatu i pedału sprzęgła wartość się nie zmienia i wynosi 1.0 nie ważne czy jadę samochodem czy stoję.
Prędkość VAG pokazuje w pierwszym polu, błędów w silniku nie ma.
co może być nie tak? miał ktoś podobny przypadek?

[ Dodano: 26 Maj 2008 18:51 ]
porobiłem screeny z VAGa:
1. tempomat wyłączony
Obrazek

2. tempomat włączony
Obrazek

3. wciśnięty pedał sprzęgła
Obrazek

4. wciśnięty pedał hamulca
Obrazek

5. wciśnięty przycisk set
Obrazek

6. wciśnięty przycisk res
Obrazek

może wie ktoś o co chodzi?


pozdrawiam
seti

Wiesiek74
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 23:27
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Wiesiek74 » pn maja 26, 2008 19:12

Witam
Jateż sobie kiedyś zakładałem tempomat, ale nic mi się zegarach nie świeci, a działa.
Napisz co to za lampka, jaki kolor i wujaśnij co dokładnie zrobiłeś z kablem przy bezpiecznikach, tym od tempomatu



Awatar użytkownika
seti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seti » pn maja 26, 2008 19:34

Wiesiek74 pisze:Napisz co to za lampka, jaki kolor i wujaśnij co dokładnie zrobiłeś z kablem przy bezpiecznikach, tym od tempomatu
Lampka świeci na zielono na obrotomierzu - taka jakby zegarek ze strzałką.
Kable podpiąłem tak:
pin w tempomacie//pin w czarnej złączce w puszce pod maską
7 i 4 (zmostkowane) //3
2 // 1
5 // 9
3 // 2
6 do bezpiecznika nr 5 (7,5A) do niebiesko-czarnego przewodu

Chyba dobrze podpiąłem, bo na każdy przycisk reaguje - VAG pokazuje zmiany


pozdrawiam
seti

Wiesiek74
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 23:27
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Wiesiek74 » pn maja 26, 2008 19:49

Wygląda że jest OK, Zobaczz na to czy jest tak samo.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
seti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seti » pn maja 26, 2008 21:14

podłączenie kabli wygląda, że jest OK
Oto troszkę logów z jazdy, dodałem w ostatniej kolumnie także położenie pedału przyspieszenia:
Chwilowe wciśnięcie przycisku SET, a tu prędkość spada
Obrazek

Obrazek

dłuższe wciśnięcie przycisku RES (+) powinien przyspieszać a tu nic się nie dzieje
Obrazek

[ Dodano: 26 Maj 2008 23:00 ]
a wie ktoś kiedy powinna być 1 a kiedy 0 na drugim bicie od prawej strony w trzecim bloku: 000001 (ta pozycja podkreślona)?


pozdrawiam
seti

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3203
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » śr maja 28, 2008 18:00

Znalazlem podlaczenie ori tempo do Passata B5

http://www.vagclub.net/tec/manualtempomatpassat.pdf

niestety po mexicano :grin: ale obrazki duzo mowia


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

viper82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: śr lut 06, 2008 17:27
Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
Kontakt:

Post autor: viper82 » śr maja 28, 2008 18:15

Witam!
Może ktoś mi to wytłumaczyć:
Tej kwestii nie rozumiem :panna:
Step i2. Wyjąć skrzynkę bezpieczników, wyjąć bezpiecznik nr 5 (7,5 A) i wysunąć z
jego gniazda prawy pin (do tego celu najlepiej użyć igły, zwalniając dwa boczne
zaczepy. Pin ten należy zamontować w zaślepce czarne gniazda i włożyć całość do
tego gniazda. Natomiast wolny ostatni pin naszego kabla CCS zamontować w
gnieździe bezpieczników.
Dziś dostałem sie do podszybia, do czarnej skrzynki, zlokalizowałem czarną wtyczkę i już wszystko wiem, ale nurtuje mnie ten bezpiecznik co z nim zrobić.

Dokładniej tego nie kumam
Pin ten należy zamontować w zaślepce czarne gniazda i włożyć całość do tego gniazda

Thx :okej:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 108 gości