Strona 1 z 1
kontrolka od spalin...
: ndz kwie 13, 2008 22:07
autor: vwlubek
Taki rebus: od jakiegoś czasu zapala się kontrolka sygnalizująca zły skład spalin w mk4 1,4 16V (AXP). po skasowaniu błędów i kilku uruchomieniach silnika gaśnie a po kilku następnych uruchomieniach pokazuje się znowu... występują 4 błędy z czego jeden 17526 pojawia się najcześciej:"sonda lambda 2 blok 1, brak podgrzewania sondy, uszkodzony obwód" czy coś podobnego. Przejrzeliśmy wszystkie przewwody który ą na zewnątrz auta i nie są nigdzie uszkodzone, złączki w srodku cvzyściutkie itd. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być??a może po prostu sonda do zmiany?? autko z 2001r przejechane 77tys km.
Z góry dzięki za podopowiedzi
: ndz kwie 13, 2008 22:13
autor: norek111
sprawdz opor miernikiem na grzalce sondy (dwa biale przewody sondy) jesli niema to sonda do wymiany
: ndz kwie 13, 2008 22:29
autor: kiss
vwlubek pisze:przejechane 77tys km.
troche wczesnie na sonde
: ndz kwie 13, 2008 22:52
autor: grandi
Sąsiad ma takie samo auto z tym samym silnikiem i padła mu przy 120 , osobiście myśle że padają tak szybko
: ndz kwie 13, 2008 23:32
autor: beetle
po zakupie autka musialem zmienic obie sondy - powod: uszkodzenie grzalek!
dziwne ze obie mialy te sama usterke!
hint: miedzy bialymi przewodami ma byc 10-15 ohm
: śr kwie 16, 2008 20:58
autor: vwlubek
Zgodnie z zaleceniami zbadałem dzisiaj opór między białymi przewodami od drugiej sondy i jest 10,5 ohma,wiec chyba sonda ok. Zastanawiamm się tylko czy ta granica 10-15 to różnice wynikające z temperatury sondy? no i najważniejsze gdzie dalej szukać usterki??
kody zarejestrowane przy pierwszym podłączeniu do kompa:
17526-Sonda lambda 2 blok 1, podgrzewanie sondy lambda; przerwa w obwodzie; nieciągły
16524-Obwód sondy Lambda-brak zmian sygnału(bank 1 sonda2);nieciagły
17606-sonda lambda 2 blok1, obwód podgrzewania; usterka elektryczna;nieciągły
16523-Obwód sondy lambda-sygnał zmienia się za wolno(bank 1 sonda 2);nieciagły
jeśli jeszcze jakieś informacje są istatne bardzo chętnie napisze
: czw kwie 17, 2008 07:56
autor: norek111
jesli połaczenie sondy jest oki to wyglada ze sonda padecha
: czw kwie 17, 2008 09:56
autor: beetle
sprawdzales obie sondy?
z tego co wiem to silnik AXP ma 2 sondy lambda - na kolektorze i za katalizatorem.
[ Dodano: 17 Kwi 2008 10:09 ]

: czw kwie 17, 2008 19:19
autor: vwlubek
Wiem,że istnieją dwie,ale jestem dopiero w trakcie sciągania książki od tego autka-może tam będzie coś ciekawego...poza tym nie wiem jak sprawdzić pierwszą sondę,bo tam jest pięć różnokolorowych przewodów a nie dwa białe jak w tej za katalizatorem...
i jeszcze takie pytanie-czy może być tak,że sonda raz działa raz nei i stąd nieciagły sygnał??
Czy zdarzyło się komuś mieć uszkodzony przedów od sondy gdzies wewnętrz auta??
: czw kwie 17, 2008 20:12
autor: pszczyna
Zwykle uszkodzenia kabli występują tusz przy wtyczce
: czw kwie 17, 2008 20:24
autor: Paweł Marek
vwlubek, obie sondy współdziałają ze sobą w regulacji wtrysku. skoro wyraźnie masz napisane że tej za katalizatorem nie działa grzałka to od niej zacznij, najpoierw oczywiście wyjmij jej wtyczkę i na parce kabli od grzałki sprawdź napięcie po włączeniu silnika (nie wiem czy wystarczy sprawdzić na samym zapłonie). i możesz mieć nadzieję (nie pewność), że sonda pierwsza jest sprawna a jej wolne działanie wynika z uszkodzenie drugiej.
: sob kwie 19, 2008 16:56
autor: vwlubek
Czy ktoś zna jeszcze jakiś sposób zdiagnozowania tej drugiej sondy lambda??tzn co oprócz oporu na grzałce można sprawdzić i jak? jak pisałem wyżej opór sprawdziłem i jest...
: sob kwie 19, 2008 17:10
autor: pszczyna
Znajomy po awarii wałka rozrządu HONDA CIVIC miał podobne obiawy i wyszło że katalizator