2EE - sam dodaje gazu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw lut 07, 2008 20:41

wojciech19 pisze:prawdopodobnie zaczynaja sie u ciebie problemy z nastawnikiem przepustnicy http://www.allegro.pl/ite...aznika_2ee.html
Najpierw proponuje dokładnie wyczyścić styki nastawnika i steroiwnika zanim kupisz nowy nastawnik.



Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: Gangst3R » pt lut 08, 2008 00:27

Jeśli chodzi o regeneracje nastawnika przepustnicy to sprowadza sie ona do wymiany membrany, a takowa jest dostępna na allegro http://allegro.pl/item309190677_pierbur ... od_ss.html. Odrobina "fantazji" i można to samemu zrobić. W temacie ktory został juz wcześniej podany jest opisane jak rozebrać nastawnik.

[ Dodano: 07 Lut 2008 23:31 ]
Najpierw upewnij się czy to napewno membrana w nastawniku. Ja po rozebraniu swojego byłem zaskoczony, poniewaz membrana była w całkiem niezym stanie, a miałe wszystkie wyżej wymienione objawy.
Do dzis mam przygasanie silnika po wysprzęgleniu, ale dałem sobie spokój bo w 98% jeżdzę na gazie, a przy gazie mi chodzi silnik równiutko jak marzenie.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pt lut 08, 2008 10:26

na przygasanie silnika po wysprzegleniu pomaga zalanie pelnego zbiornika benzyna i dolanie 0,5 l denaturatu ... przetyka wtedy wszystkie zaworki i kłopot znika :bigok:

[ Dodano: Pią Lut 08, 2008 09:32 ]
diver666 pisze:Gdzie są przewody podcisnienia dokładnie??? przewód od odmy w porządku, rurki idace od gaznika do filtra powietrza tez..
skoncentruj sie na przewodzie ktory idzie z nastawnika (taka gruszka po prawej) do podstawy gaźnika, tak jak pisze kolega na stykach/złączce nastawnika, możesz też spryskać WD40 trzpień wychodzący z nastawnika, może się wiesza, choć ja obstawiam podciśnienie obok tego przewodu co idzie do nastawnika jest jeszcze drugi - idzei do gory do dynksa w obudowie filtra powietrza - sprawdz oba ... aha w nastawniku masz jeszcze takie filtry-zaworki tam gdzie podlacza sie przewody podcisnienia - poszperaj w materialach - da sie je wyjac i wyczyscic.
U mnie wszystkie 5-6 razy kiedy sie zawieszal na 2000 to bylo podcisnienie - jeden lub drugi przewod ... :bigok:
Aha i moim zdaniem nastawnika nie rozbieraj - chyba ze wykluczysz wszystko inne - latwo go uszkodzic, trudniej naprawic :chytry:
Ostatnio zmieniony pt lut 08, 2008 10:33 przez ppoll27, łącznie zmieniany 1 raz.


TDPower

diver666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: pt sie 10, 2007 17:58

Post autor: diver666 » pt lut 08, 2008 14:34

mam juz winowajce tego całego cyrku.. Winny jest nastawnik przepustnicy, a dokładnie potencjometr nastawnika i slizgacz potencjometru.. Membrana cała.. Byłem w kilku sklepach i pytalem o nastawnik zamiennik 600 zł oryginal z aso 1300 :/ zamawiac z allegro czy przejechac sie po szrotach?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pt lut 08, 2008 14:40

diver666 pisze:zamawiac z allegro czy przejechac sie po szrotach?
To zależy ile chcą na szrotach. Jeśli jest spora różnica kupił bym używkę o ile dają gwarancję rozruchową. Jeśli między nowym a używanym będzi eniewielka różnica to raczej nowy.



diver666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: pt sie 10, 2007 17:58

Post autor: diver666 » pt lut 08, 2008 15:09

a wlasnie ma ktos jakis schemacik gdzie jakie rurki podłączyć |gaznik-filtr powietrza| bo u mnie jakas herezja byla zrobiona.



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pn lut 11, 2008 12:59

diver666 pisze:mam juz winowajce tego całego cyrku.. Winny jest nastawnik przepustnicy, a dokładnie potencjometr nastawnika i slizgacz potencjometru.. Membrana cała.. Byłem w kilku sklepach i pytalem o nastawnik zamiennik 600 zł oryginal z aso 1300 :/ zamawiac z allegro czy przejechac sie po szrotach?
zobacz tu:
http://www.eter-mot.com/default.asp?kat ... pro=279069
a co do uzywanego to ostatnio ktoś pisał na forum, że opłaca się sszukać takiego od opla vectry/kadeta (z gaźnika typu 28/30) bo mniej się płaci za markę a jest identyczny jak w 2ee
+ na allegro sa jeszcze regenerowane z gwarancja ...

[ Dodano: Pon Lut 11, 2008 12:01 ]
diver666 pisze:a wlasnie ma ktos jakis schemacik gdzie jakie rurki podłączyć |gaznik-filtr powietrza| bo u mnie jakas herezja byla zrobiona.
masz go w materiałach - plik 2ee.zip :)


TDPower

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pn lut 11, 2008 13:21

ppoll27 pisze:opłaca się sszukać takiego od opla vectry/kadeta (z gaźnika typu 28/30) bo mniej się płaci za markę a jest identyczny jak w 2ee
Tak bo gaźnik 2ee był montowany w wielu samochodach, oplach, bmw, mercedes. Tak samo jak 2e np w skodzie favorit.



diver666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: pt sie 10, 2007 17:58

Post autor: diver666 » pn lut 11, 2008 17:22

całe szczeście ze nie kupiłem nastawnika... zauwazyłem, że blokuje sie silniczek drugiej przepustnicy jak juz ją otworzy to potem nie zamknie... Spryskałem wd40 i działa na razie.. a oprocz tego węzyki były żle podłaczone. Teraz obroty równiutkie i jedzie wtedy kiedy ja chce :) a tak po za tematem macie jakis pomysł na patent zeby zrobic blokade linki gazu żeby sie trzymała dobrze?? ja mam owinieta drutem i czasami sie zsuwa i troche jest problem z tym.



Awatar użytkownika
flinstone
FlinstoneWagen
FlinstoneWagen
Posty: 95
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 21:36
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: flinstone » pn lut 11, 2008 18:52

sorry za OT ale bardzo mnie zaciekawiło to co napisał ppoll27 Czy ktos jeszcze potwierdza,ze wlanie denaturatu pomaga na przygasające na wolnych obrotach auto? Nie szkodzi to np pompie paliwa?


Jetta MK2 TeeDee-doprowadzona do stanu fabrycznego w wersji kanadyjskiej

diver666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: pt sie 10, 2007 17:58

Post autor: diver666 » pn lut 11, 2008 22:11

Chociaz sam nie jezdze na benzynie za duzo bo mam lpg tez wlałem dentaturatu do baku.. Wiele osób potwierdza ze to dobre dla wozu :) Mniejsze problemy z odpalaniem w zime ( denaturat wytrąca wode z benzyny dzieki czemu paliwo nie zamarza w baku ), Przeczyszcza ładnie wszystkie weżyki w gazniku co moze skutkować lepszą pracą silnika. Czyli same plusy.. O minusach nie slyszalem.



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt lut 12, 2008 10:33

z tym denturatem to akurat w 2ee to sprawdzona metoda, dlatego że ona ma ten cały układ z węglem aktywnym - 3 zaworki które sterują przełączaniem doprowadzenia par paliwa do układu dolotowego w chwili hamowania silnikiem (czyli po zdjęciu nogi z gazu) i na wolnych obrotach przy ciepłym silniku, jednym słowem układ jest skomplikowany i patent z denturatem jest dość skutecznym lekarstwem, mysle ze w każdym gaźnikowcu, można w ten sposób przepłukać układ - dysze itp. - jest tylko jedna zasada 0,5 l na pełny bak i przepalić - z tego co wiem to przy innych proporcjach mogą być kłopoty z zapalaniem ... acha no i nie ma co sądzić że to pomoże na wszystko - zastosowany w przypadku konkretnym - gasnięcie przy przejściu z średnich/wysokich obrotów na wolne - innych niedomagań nie było :bigok:
Ostatnio zmieniony wt lut 12, 2008 10:37 przez ppoll27, łącznie zmieniany 1 raz.


TDPower

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 138 gości