Strona 1 z 1

Brak wspomagania hamulca przy kolejnych wciśnięciach pedału

: pn sty 28, 2008 19:03
autor: tomek263
Witam.
Mam następujący problem: kiedy hamuje pulsacyjnie to za pierwszym razem hamulec działa wydajnie (100%), za drugim pedał jest wyższy i hamulec słabszy, za trzecim jeszcze gorzej a za 5-6 razem wspomagania nie ma wcale (nie da się na tyle zablokować kół żeby zadziałał ABS) a skok pedału jest bardzo mały (pedał wysoko). Po chwili jazdy znów wszystko wraca do normy i pierwsze hamowanie jest efektywne. Usterka zaczęła występowac jakiś tydzień po wymianie klocków z przodu na nowe, wcześniej było ok. Ukladu nie zapowietrzyłem podczas wymiany klocków, temp. wrzenia płynu 180 stopni.
Co sądzicie o tym? Czy na pewno wspomaganie? Może pompa hamulcowa? Może jakaś błahostka?
Z góry dzięki za pomoc.
Tomek

: pn sty 28, 2008 19:14
autor: dziejo
zmień nawierzchnię i zastosuj to samo hamowanie :bajer:
weż poprawkę na to ze hamulce skuteczne będą po jakimś czasie ja np musiałem przejechać blisko 400km aby wróciło wszystko do normy
do tego momentu należy unikac gwałtownego hamowania
a tu bardzo ciekawy artykuł moze rozwieje twoje wątpliwości

i pogłębi twoja wiedzę na temat ABS
http://www.carfocus.pl/auto/auto_2292.php

: pn sty 28, 2008 19:46
autor: tomek263
Obawiam sie, ze zrobilem ponad 1000 km juz i ewentualna zmiana jest na gorsze. Nie pisze tutaj o niewielkim osłabieniu sily hamowania ale o sprawie, która praktycznie dyskwalifikuje auto z użytku na ta chwile.
Może ktoś spotkał sie z podobnymi objawami?

: czw cze 05, 2008 20:27
autor: paawcio
Witam! Mam ten sam problem jak tomek263 identyczny po wymianie klocków zaczęla palić sie kontrolka ABS i przy chamowaniu takie same objawy..... CO TO JEST czy serwo?!

: pt cze 06, 2008 17:47
autor: hudy21
tomek263 pisze:Witam.
Mam następujący problem: kiedy hamuje pulsacyjnie to za pierwszym razem hamulec działa wydajnie (100%), za drugim pedał jest wyższy i hamulec słabszy, za trzecim jeszcze gorzej a za 5-6 razem wspomagania nie ma wcale (nie da się na tyle zablokować kół żeby zadziałał ABS)
Po pierwsze masz ABS i co ci do głowy przyszło z hamowaniem pulsacyjnym. Jakiś inżynier wymyślił ABS żeby tego uniknąć wciskasz i hamujesz a resztę wykonuje elektronika.

Po drugie w dieslach jest potrzebna pompa do wytworzenia podciśnienia potrzebnego dla serwo jak szukasz przyczyn to szukaj od pompy podciśnienia może masz nieszczelny przewód łączący pompę z serwem lub zaworek na tym przewodzie mógł walnąć.

Po trzecie po kilkakrotnym szybkim naciśnięciu pedału hamulca hamulec twardnieje i słabnie to jest całkiem normalne bo pompa podciśnienia nie jest w stanie nadążyć a tym bardziej na wolnych obrotach.

: pt cze 06, 2008 18:12
autor: pszczyna
Do wypowiedzi ----hudy21---- dodam jeszcze jedno zrób jeszcze odpowietrzanie hamulców lecz silnik musi być na chodzie .
Sam ostatnio sie wykłucałem z mechanikiem po awari układu ( poszedł gietki łącznik nad belką ) a dlaczego !!!!!! bo odpowietrzył normalnie układ a hamulce były jak flegma !! , zaś po moich uwagach wielce ździwiony mechanik wykonał moje uwagi na temat odpowietrzania na pracującym silniku są diametrialnie inne --POROSTU BRZYTWA---

: pt cze 06, 2008 22:24
autor: paawcio
witam znalazłem przyczyne- pekniety wężyk który wchodzi do serwa z góry :)