Czy planować głowicę w silniku Diesla

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

master_graphic
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz gru 02, 2007 21:45
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Czy planować głowicę w silniku Diesla

Post autor: master_graphic » wt sty 22, 2008 21:21

Witajcie

Moim problemem do zastanowienia jest to iż niebawem wymieniam uszczelkę pod głowicą, ponieważ są wycieki oleju na silnik i inne mniej przyjemne zjawiska.

Czy przy wymianie uszczelki pod głowicą w silniku diesla planuje się ją, i jakie to ma skutki dla silnika.

Jedni mechanicy mówią że można planować i nie ma to żadnego ZŁEGO wpływu dla silnika,
inni natomiast kategorycznie odradzają planować głowicę w dieslu, ponieważ jest to "gwóźdź do trumny" dla tego silnika.

Dodam że jest to 1588 (1.6) Diesel - JP-ek



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt sty 22, 2008 21:39

planowanie - szlif powierzchni styku głowicy z blokiem silnika – operacja, która jest zalecana każdorazowo przy demontażu głowicy z silnika i wymianie uszczelki;
to nie tylko definicja ale tez zalecenie
Ostatnio zmieniony wt sty 22, 2008 21:41 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kopciuch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: czw gru 29, 2005 21:53
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kopciuch » wt sty 22, 2008 21:43

Głowice sie planuje a to co poszło na planowanie nadrabia sie kupując uszczelke o troche wiekszej grubości, z tego co dobrze pamietam to są trzy grubości uszczelek pod głowice. Musisz zobaczyć jaka uszczelka u ciebie była i kupic grubsza niz miałes. a to jaka usczelke miałes poznasz po ilosci karbów na brzegu uszczelki. Poszukaj na forum było to wszystko dokładnie opisane co gdzie i jak jest .


A wszystko przez kobiete....:D

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » wt sty 22, 2008 22:09

Planowanie głowic, naprawa

Prawidłowa praca silnika zależy w głównej mierze od głowicy i układu rozrządu. Mając powyższe na uwadze, dobrze naprawiona głowica gwarantuje długotrwałe i niezawodne działanie silnika.
Ostatnio zmieniony wt sty 22, 2008 22:09 przez pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.



master_graphic
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz gru 02, 2007 21:45
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: master_graphic » wt sty 22, 2008 22:37

Dziękuję za informację, jak tylko zdejmiemy głowicę (razem z mechanikiem) - mam nadzieję iż kolejny raz się na nim nie zawiodę - będę chciał abyśmy posprawdzali wszystko.

Może się nie okaże jak kolega wyżej napisał planowanie - zobaczymy.

Mam takie malutkie pytanko - nie związane z silnikiem ale z golfem II w dieslu

wiecie moze do czego jest 17 bezpiecznik ?? oryginalnie 10A - ponieważ robie rospiske do podzielenia się i w tym jednym nie moge doszukać się - w bęzynowym jest napisane ale nie tyczy sie diesla



master_graphic
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz gru 02, 2007 21:45
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: master_graphic » śr sty 23, 2008 21:04

No właśnie vo do gażnikowego się zgodzę bo tak jak napisałeś jest i w książce ale w dieslu??

Rok 1986



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 102 gości