padło ładowanie w 1.3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

padło ładowanie w 1.3

Post autor: sebastian1901 » wt sty 15, 2008 23:24

Padło mi ładowanie. Skad wiedzialem ? delikatnie zaczela świecic kontorlka od ładowania. Po9dłączyłem miernik - brak ładowania.
Pojechalem do elektryka powiedzial ze to regulator napięcia. Wymieniłem i faktycznie ładowanie wróciło :) ale kontolka dalej się świeci ale słabiej niż podczas przekręcenia kluczyka za zapłon podczas odpalania. Wie ktoś co to może być ? myślałem ze to może w liczniku tam są takie płytki z jakąś elektroniką... nie mam pojęcia a wole zapytać. Pozdro
Ostatnio zmieniony śr sty 16, 2008 11:19 przez sebastian1901, łącznie zmieniany 1 raz.


Sebastian

Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » śr sty 16, 2008 01:22

moze szczotki sa tez slabe



Awatar użytkownika
abpel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 20:37
Lokalizacja: OPOLE
Kontakt:

Post autor: abpel » śr sty 16, 2008 08:08

jezeli kontrolka ladowania delikatnie sie swieci to jest to wina komutatora tzn szczotki sie skonczyly lub pierscien po ktorym sie szczotki slizgaja jest juz wyjechany (na rowki itp) jedyna rada altek na stol rozkrecic i do roboty....


[size=100][color=red][b]You´ll Never Walk Alone[/b][/color][/size]

Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » śr sty 16, 2008 10:30

Jak wymienialem regulator napięcia to szczotki są od razu z nim i są nowe. Co do komutatora to co on ma wspólnego ze świeceniem się kontrolki ?


Sebastian

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr sty 16, 2008 10:48

Mogą być wrobione pierścienie w alternatorze (te o które "trą" szczotki).
Ale bardziej prawdopodobne że padła dioda w alternatorze lub masz jakiś spadek napięcia w instalacji samochodu i napięcie na akumulatorze za bardzo sie różni od napięcia "po stacyjce" co powoduje słabe świecenie kontrolki. Warto sprawdzić masę i zaciski prądowe (+).


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » śr sty 16, 2008 11:02

ktoś też mi mówił że to ta dioda. Zanim padł mi ten reulator wszystko było ok, więc nie podejrzewam żeby to był brak masy. Gdzie jest ta dioda ? Trzeba cały alternator rozbierać ?


Sebastian

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr sty 16, 2008 11:23

Niesety trzeba rozebrać alternator. Masz tu pomocny link http://skoda.autokacik.pl/pages/zrobsam ... 0diod.html co prawda to jest alternator "nieBosch" tylko jakiś magnetron Skody ale bydowa podobna a opis lokalizacji uszkodzonej diody identyczny.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
abpel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 20:37
Lokalizacja: OPOLE
Kontakt:

Post autor: abpel » śr sty 16, 2008 11:31

sebastian1901 pisze:Co do komutatora to co on ma wspólnego ze świeceniem się kontrolki ?

ano tyle ze jak nie masz ladowania (zjechane szczotki wyrobione slizgi na komutatorze) to jednym z objawów jest delikatne swiecenie kontrolki diody sa od wzbudzenia altka


[size=100][color=red][b]You´ll Never Walk Alone[/b][/color][/size]

Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » śr sty 16, 2008 22:02

Rozebrałem ten alternator. Nie polecam. VALEO to jakis kosmos!
Są 3 małe diody, wylutowałem je w celu sprawdzenia. Są ok. Przynajmniej tak mi się wydaje. Miernik pokazuje podobne wartości a po zmianie biegunów nic sie nie dzieje.
W tym alternatorze z Felicji bylo jeszcze sporo innych diod. W tym moim jest tylko takie cos jak na foto 2 i 3. Jedna ta blaszka byla jakby upalona. Czy przez to może ta dioda ładowania świecić ? Jak to zregenerować bo to jest całe w tym stelarzu zgrzane. Raczej nie da się tego ani wybić ani nic :/ Odpisz


Sebastian

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr sty 16, 2008 22:08

z tego co widać to są diody prostownicze , na fotce z tą urwaną blaszką to są diody na radiatorze , powinny być jeszcze takie trzy inne , ale powiem Ci że pierwszy raz takie widze



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » śr sty 16, 2008 22:08

dioda dziala jak zawor zwrotny przewodzi w jedna strone mozna to sprawdzic zarowka
Ostatnio zmieniony śr sty 16, 2008 22:09 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr sty 16, 2008 22:11

będzie chyba problem zdobyc taki mostek z trzema diodam , chyba że jest to lutowalne , wtedy można sie pokusić o naprawe



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » śr sty 16, 2008 22:42

a nie można przerobić diod przedstawionych poniżej do VW?? przecież to takie same diody i też 3 sztuki, tylko inna obudowa..

http://moto.allegro.pl/item298359221_mo ... cento.html

http://moto.allegro.pl/item298545995_mo ... _audi.html

tu np. przedstawiony jest mostek od opla na diodach pokazanych wyżej przez misia_fazi

http://moto.allegro.pl/item295418098_pl ... _opel.html

wystarczy wpisać w allegro słowo "mostek" i już się znajdzie, tylko niestety nie ma do MK2 :(


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » śr sty 16, 2008 22:52

chyba latwiej bedzie poszukac drugiego altka. koszt na szrocie okolo 50zl



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 147 gości