Strona 1 z 1
Światła krótkie zamiast postojowych
: sob gru 15, 2007 02:41
autor: ne_preemo
Witam, mam taki ciekawy przypadek w swoim MKIV ALH. Otóż nie mam świateł postojowych - zamiast nich, od razu włączają się krótkie, po przekręceniu gałki jeden raz. Jak przekręcę pokrętło 2 razy to dalej mam krótkie i to jest ok, długie też działają ok. Problem właśnie w tym, czemu zamiast postojówek od razu włączają się krótkie? Dodam, że jest to wersja bez halogenów, a wszystkie żarówki są ok. Macie jakieś pomysły? Przekaźnik, źle podpięta wiązka? Auto mam miesiąc i z taką usterką już kupiłem Golfa. Z góry dzięki za diagnozy. Pozdrawiam!
: sob gru 15, 2007 06:12
autor: Sztomel
Jeżeli chodzi o jakieś pomysły to tylko jeden: sprawdzenie połączeń od wyłącznika świateł aż po sam reflektor - gdzieś musi być styk (tzw. mostek) na obwodach zasilania świateł mijania i postojowych. Proponuję wyjąć i sprawdzić wyłącznik świateł.
Oto rada jak go wyjąć:
w pozycji zerowej (wszystkie światła wyłączone) wciskasz mocno pokrętło przełącznika do środka i obracasz nim nieco w prawo a następnie w tej pozycji wyciągasz przełącznik z konsoli, - montaż w odwrotnej kolejności. Możesz na wyjętym przełączniku podpiąć światła na krótko innymi kablami od akumulatora przez przełącznik na światła pozycyjne i mijania, jak na pierwszej pozycji przełacznika znowu zaświecą Ci się mijania to musisz wymienić przełącznik - no chyba że da się go rozebrać ale tego nie wiem bo jeszcze u siebie nie sprawdzałem.
: sob gru 15, 2007 15:37
autor: pszczyna
Da się rozadrać i to na części pierwsze
: sob gru 15, 2007 16:05
autor: greg
pszczyna pisze:Da się rozadrać i to na części pierwsze
a następnie "naprawić - wyprostować blaszkę"
[ Dodano: Sob Gru 15, 2007 3:09 pm ]
celem ułatwienia wklejam poradę którą kiedyś juz zamieszczałem
najpierw musisz go wyjąć czyli wcisnąć pokrętło, lekko przekręcić wciśnięte w prawo i pociągnąć całość do siebie.
wyciągnięty zabierasz do domu i zaczynamy: - podważamy 4 zapinki

i delikatnie zaczynamy rozsuwać przełącznik

aż nam się rozsunie - wtedy kręcąc delikatnie częściami i obracając wokół osi wyciągamy bolec środkowy

a potem odkładamy niepotrzebną nam w tej chwili część z przełącznikiem - interesuje nas ta dolna część z pinami
bierzemy tą część i podważamy nakładkę z diodami - schodzi lekko

podważamy 4 wąsy i wsuwając tam drugi śrubokręcik rozsuwamy wewnętrzną część na zewnątrz


aż wyjmiemy całkowicie

teraz możesz czyścić styki blaszek - składanie jest banalnie proste - elementy pasują tylko w jednej pozycji więc nie ma problema
: sob gru 15, 2007 19:28
autor: ne_preemo
wielkie dzieki dla wszystkich, dzis sie za to zabieram, napisze jaki bedzie rezultat

pozdrawiam!
[ Dodano: 15 Gru 2007 23:49 ]
koledzy po rozkreceniu wlacznik wyglada tak jak na dwoch zdjeciach ponizej, ktore zrobilem. przedostatni listek jest zapieczony i przykleil sie do blaszki pod nim, ostatni jest lekko przypeiczony i jest wkolo troche tego czarnego syfu. nie podoba mi sie to, ze blaszka pod przedostatnim listkiem jest wypalona dosc gleboko i moze on nie ''stykac''. bede sie staral to usunac, ale jak na Wasze oko to wyglada - bedzie dzialac jak wyczyszcze i odegne blaszke czy szykowac kase na nowy wlacznik?
P.S. po wydlubaniu calego syfu spod przedostatniego listka nie ma juz pod nim plytki , do ktorej powinien on stykac. zostawic go tak 'zawieszonego w powietrzu' czy zgiac mocniej niz inne aby stykal do metalowej powierzchni pod plytka?
P.S. 2 Niestety po wyczyszczeniu nadal jest to samo, takze czeka mnie zakup nowego wlacznika przed swietami. Plytka zostala za gleboko wypalona, zwarcie musialo byc spore. Pisze to dla informacji gdyby ktos ewentualnie mial ten sam problem

: ndz gru 16, 2007 17:16
autor: greg
ne_preemo, a nie masz czasem wsadzonych żarówek 100W?
: ndz gru 16, 2007 17:55
autor: ne_preemo
greg pisze:ne_preemo, a nie masz czasem wsadzonych żarówek 100W?
szczerze mowiac to nie sprawdzalem mocy zarowek, ale zrobie to przy najblizszej okazji. wyslalem Ci PW w sprawie wlacznika. pzdr
: ndz gru 16, 2007 18:12
autor: greg
zapytałem bo tu może być przyczyna wytopienia sie włącznika - właśnie - każdy mówi ze golf 4 ma już przekaźniki - rozebrałem już całą elektrykę i nie znalazłem przekaźników świateł (do halogenów przednich sam zamontowałem wiec sie nie liczy), kierunkowskazów jest we włączniku awaryjnych, wycieraczek w gnieździe przekaźników, jest jeszcze zestyku X (ten to jeszcze nie wydumałem ale wygląda na odciążenie stacyjki) , grzania foteli we włącznikach foteli,
: ndz gru 16, 2007 19:17
autor: ne_preemo
ja tez nie mam pojecia czy mkIV ma przekazniki czy nie - zapytalem o to z powodu doswiadczen w innych samochodach w podobnych przypadkach. zarowki na pewno sprawdze przed instalacja nowego wlacznika, zebym nie musial zamawiac nastepnego dzien pozniej

: ndz gru 16, 2007 19:26
autor: greg
ne_preemo, zawsze można dorzucić przekaźniki - to akurat nie jest problem
: ndz gru 16, 2007 21:02
autor: ne_preemo
greg, to zostawie sobie na pozniej, bo bede tez podlaczal halogeny z przodu. poki co mam kilka pilniejszych rzeczy do zrobienia, ale co sie odwlecze....

: ndz gru 16, 2007 21:20
autor: greg
ne_preemo pisze:reg, to zostawie sobie na pozniej, bo bede tez podlaczal halogeny z przodu
ale wtedy potrzebujesz innego przełącznika świateł niż teraz

: ndz gru 16, 2007 22:05
autor: ne_preemo
greg pisze:ne_preemo pisze:reg, to zostawie sobie na pozniej, bo bede tez podlaczal halogeny z przodu
ale wtedy potrzebujesz innego przełącznika świateł niż teraz

jasna sprawa

z tym ze ja sporo jezdze i chce miec poki co wszystkie swiatla sprawne przede wszystkim, natomiast jak przyjdzie czas to zmienie i wlacznik i reszte rzeczy potrzebnych przy instalowaniu halogenow

zreszta jeszcze przed tym, musze wymienic lampy z tylu, no ale juz nie robie off topa
