Strona 1 z 1

po włączeniu zapłonu działa cały czas pompka paliwa

: śr gru 05, 2007 22:24
autor: michalh3
po włączeniu zapłonu działa cały czas pompka paliwa, czy może byc to wina przekaźnika, jak nie to o co w tym chodzi? niedawno był zrobiony SWAP silnika z 1.3 na 1.8 KR POMOCY

: śr gru 05, 2007 23:19
autor: zodiak
W KR komp nie steruje pompą, jedynie przekaźnik więc prawdopodobnie to jego wina.

: śr gru 05, 2007 23:42
autor: Ostry!
no raczej tak powinno być. Ja po przekręceniu kluczyka też słyszę pompę przez 5s a potem po odpaleniu non stop ;-)

: czw gru 06, 2007 00:23
autor: grandi
Nie wiem może wymyślili pompki któóre nie pracują a podają paliwo co innego jak jej czas się konczy

: czw gru 06, 2007 09:44
autor: michalh3
po przekręceniu kluczyka pompkła działa cały czas, nie wyłancza się po 5 sekundach.

: czw gru 06, 2007 09:59
autor: zodiak
Podmień przekaźnik pompy paliwa. Jak nic nie da to widocznie moduł zapłonu (ten na podszybiu po stronie pasażera) podaje cały czas masę na przekaźnik.

: czw gru 06, 2007 13:07
autor: michalh3
a jaki numer powinien być tego przekaźnika?

: czw gru 06, 2007 13:22
autor: herflik95
michalh3 pisze:po przekręceniu kluczyka pompkła działa cały czas, nie wyłancza się po 5 sekundach.
Wcale bo nie pompka załącza się po przekrećeniu na zapłon i po 5 sekundach przestaje pompowac. Zaczyna później jak silnik pracuje. Nie wierzysz??? to wyjm pompe a sie przekonasz

Re: po włączeniu zapłonu działa cały czas pompka paliwa

: czw gru 06, 2007 13:27
autor: bugalon
michalh3 pisze:po włączeniu zapłonu działa cały czas pompka paliwa, czy może byc to wina przekaźnika, jak nie to o co w tym chodzi? niedawno był zrobiony SWAP silnika z 1.3 na 1.8 KR POMOCY
Ktos swapujac dal ciala przy podpinaniu instalacji elektrycznej. Przekaznik pompy paliwa powinien byc sterowany przez sygnal ze sterownika (po przekreceniu stacyjki kilka sekund pompa chodzi i sie wylacza, sterownik zalacza ja dopiero gdy otrzyma sygnal z czujnika halla ze silnik jest w ruchu). W twoim przypadku widac ze goscie zamiast sterowac przekaznik kompem, steruja go przez + po stacyjce. Podjedz do porzadnego zakladu elektromechanicznego i niech ci z tym zrobia porzadek.

[ Dodano: Czw Gru 06, 2007 12:32 pm ]
zodiak pisze:W KR komp nie steruje pompą, jedynie przekaźnik więc prawdopodobnie to jego wina.
Nieprawda, komp steruje pompa w KRce.

: czw gru 06, 2007 13:57
autor: zodiak
bugalon pisze:zodiak napisał/a:
W KR komp nie steruje pompą, jedynie przekaźnik więc prawdopodobnie to jego wina.

Nieprawda, komp steruje pompa w KRce.
zodiak pisze: Podmień przekaźnik pompy paliwa. Jak nic nie da to widocznie moduł zapłonu (ten na podszybiu po stronie pasażera) podaje cały czas masę na przekaźnik.
KR nie ma kompa jedynie moduł zapłonu (do wyprzedzania zapłonu) a to nie jest ECU.

PS
Przekaźnik pompy paliwa sterowany jest masą podawaną z 10 wyprowadzenia modułu zapłonu (ten na podszybiu po stronie pazażera.(Nie szukaj po stronie kierowcy bo w KR jest tam tylko miejsce na ECU i, którego w tym modelu nie ma i wmacniacz zapłonu).

: czw gru 06, 2007 14:44
autor: bugalon
zodiak pisze:KR nie ma kompa jedynie moduł zapłonu (do wyprzedzania zapłonu) a to nie jest ECU.
A to ciekawe bo dla mnie moduł zaponu to element zmieniajacy stan niskopradowy na wysokopradowy dla cewki zaplonowej (i tylko i wylacznie do tego). Modul nie zmienia kąta wyprzedzenia zaplonu w zaleznosci od predkosci obrotowej i obciazenia. To robi albo ECU albo w przypadku aut gaznikowych podcisnieniowo sterowany aparat zaplonowy. W KRce sterownik (nie wazne jak go zwac) nie dosc ze odpowiada za zmiane kąta wyprzedzenia zaplonu przez map sensor, to jeszcze steruje pompa paliwa.
PS
Przekaźnik pompy paliwa sterowany jest masą podawaną z 10 wyprowadzenia
do tego miejsca wszystko sie zgadza
modułu zapłonu (ten na podszybiu po stronie pazażera.(Nie szukaj po stronie kierowcy bo w KR jest tam tylko miejsce na ECU i, którego w tym modelu nie ma i wmacniacz zapłonu)
A tu juz wg. mnie nie bardzo. Nie ma sie co czepiac nazewnictwa bo nie o to chodzi, chodzi o dobra konkluzje i o to zeby pomoc koledze.

Na pewno sterowanie pompa paliwa jest z 10 pina i na pewno robi to ten sterownik ktory obaj inaczej nazywamy (tu sie chyba zgadzamy). Na pewno tez pompą paliwa nie steruje sam przekaznik (on sam nie zalacza pompy itd tylko jest elementem wykonawczym polecenia wydawanego przez sterownik) i tu tez sie zgadzamy mam nadzieje.

Jaki jest zatem sens podmieniac przekaznik. Gdyby przekaznik mial zwarcie to caly czas by pompa pracowala bez wzgledu na to czy kluczyk jest w stacyjce czy nie. Lub w ogole by nie pracowala gdyby przekaznik mial rozwarcie. Ewidentnie pompa jest wysterowana w niewlasciwy sposob, czyli podaniem sygnalu sterujacego na przekaznik z innego miejsca niz sterownik na podszybiu. To jest wlasnie klopot ktory ma kolega. Jestem pewien na 100% ze podczas swapa nieudolni elektromechanicy poszli na latwizne i zapewne wysterowali pompe plusem po stacyjce zamiast sygnalem ze sterownika .


.[/quote]

: czw gru 06, 2007 15:54
autor: Ostry!
herflik95 pisze:Wcale bo nie pompka załącza się po przekrećeniu na zapłon i po 5 sekundach przestaje pompowac. Zaczyna później jak silnik pracuje. Nie wierzysz??? to wyjm pompe a sie przekonasz
U mnie jest tak ja napisałem. A pompuje ta w baku ;-)

: czw gru 06, 2007 20:36
autor: zodiak
--->bugalon
W sumie zwracam honor co do przekaźnika, na 100% to nie jego wina.

Wracając do samego problemu to : albo uwalony moduł zapłonu albo złe podłączenie przekaźnika.

PS
jak zwał tak zwał, bo nie oto tu chodzi, ale "jak dla mnie" KR nie posiada ECU, ma go młodszy brat PL ale to już kwestia do niepotrzebnej polemiki ;)
Pozdrawiam.

: czw gru 06, 2007 20:53
autor: Paweł Marek
michalh3, po pierwsze sie upewnij może u tej osobu co to montowała: czy zostało wytworzone połączenie przekaźnika pompy do sterownika zapłonu jak w oryginale, i czy jest połączenie modułu zapłnu do sterownika zapłonu. Masz tu prosty schemat który wyjaśnia sprawę.
Obrazek