Strona 1 z 1

sprawdzenie ciśnienia sprężania z próbą olejową

: ndz lis 18, 2007 11:23
autor: bolekprezes
Koledzy gdzie mozna pojechac na sprawdzenie ciśnienia sprężania z próbą olejową ?
I ile kosztuje taki bajer ?
I co po takiej próbie można stwierdzić?

POZDRAWIAM WSZYSTKICH ! ! !

[ Dodano: 18 Lis 2007 11:13 ]
Napiszcie cos prosze

: ndz lis 18, 2007 14:16
autor: vwarek
bolekprezes pisze:co po takiej próbie można stwierdzić?
Jeśli na którymś cylindrze (albo na wszystkich) jest za małe ciśnienie sprężania, to próba olejowa pozwala w 99% ustalić przyczynę. Jak ciśnienie wzrośnie po tej próbie to znaczy, że pierścienie się już kończą lub są popękane, jak nie wzrośnie to głowica, zawory lub uszczelka do roboty..

: ndz lis 18, 2007 14:33
autor: Grzesiekk1982
Witam :bigok:
bolekprezes pisze:Koledzy gdzie mozna pojechac na sprawdzenie ciśnienia sprężania z próbą olejową ?
Dokłądnie tam, gdzie zrobią zwyklą próbę, czyli tam, gdzie mają próbnik ciśniena sprężania.
bolekprezes pisze:I ile kosztuje taki bajer ?
To zalezy jak "się szanuje" wykonujący mechanik. Każdy kto robi cokolwiek przy silnikach ma takie urządzonko.
bolekprezes pisze:I co po takiej próbie można stwierdzić?
Robisz zwykłą próbę. Wykazało zdecydowanie za małe ciśnienie. Robisz próbę olejową, warunki te same (sprawny aku, rozrusznik, wykręcone świece/wtryskiwacze itp. itd.).
Następnie wlewasz ok 15 ml oleju do cylindra, odczekujesz ok 30 sekund i próba. Olej wlewasz bezpośrednio przed sprawdzeniem do każdego cylindra, nie do wszystkich na raz. Warunki próby wyjdą te same.
1. Jeśli z olejem ciśnienie względem poprzedniego pomiary w tym samym cylindrze wzrośnie max o 0,6 bara to przyczyny szukamy u góry (uszczelniacze).
2. Jeśli przyrost będzie większy- 2-3 bar to dół silnika pierścienie, cylinder (no i siła rzeczy też głowica, jeśli nikt jej wcześniej nie robił).
Pozdrawiam

: ndz lis 18, 2007 14:37
autor: misiekemeryt160
zrobi ci to kazdy warsztat i powie w jakiej kondycji masz silnik

: ndz lis 18, 2007 14:41
autor: vwarek
Grzesiekk1982 pisze:przyczyny szukamy u góry (uszczelniacze)
Uszczelniacze raczej nie mają nic wspólnego z ciśnieniem sprężania.. ;)

: ndz lis 18, 2007 14:42
autor: misiekemeryt160
vwarek pisze:Uszczelniacze raczej nie mają nic wspólnego z ciśnieniem sprężania..
napewno nie mają:) moze kolega powiazal z nazwa uszczelniacze=uszcelniaja komore spalania

: ndz lut 15, 2009 21:13
autor: biegacz
A czy da rade to zrobić VAG COMEM? jeżeli tak to jak?

: ndz lut 15, 2009 21:19
autor: jgkurczak
biegacz pisze:A czy da rade to zrobić VAG COMEM? jeżeli tak to jak?
A możesz mi powiedzieć jak Ty chcesz to zrobić Vagiem ? :panna: :grin: :grin: :grin: