Strona 1 z 3

problemy z zimnym silnikem

: pn paź 29, 2007 22:10
autor: panzerule
Golf III 1.8 AAM benzyna /gaz.Opisze problemy :
Zaczelo sie od tego ,ze na zimnym silniku chodzil jak by na 3 cylindrach ,rzucalo niemal calym autem.Wymienilem kalble na sprawne,wyczyscilem masy.Obecnie odpala na zimnym jesli przytrzymam noge na pedale gazu/latwiej na LPG nic na benzynie/.Po uruchomieniu silnik pracuje nie rowno i glosno niemal jak traktor,brak rownej pracy/ciezko to opisac/Gdy rusze moc nie jest taka jak powinna ,auto ciezko reaguje na pedal gdy ruszam i jade pierwsze metry.Gdy przejade odcinek ok.1-2km autem szarpnie delikatnie kilka razy jak by ktos zlapal za tylni zderzak.Po tych szarpniech ruszy sie wskazowka temperatury wody i wszystko jak reka odjol.Na cieplym silniku odpala i pracuje silnik jak powinien,objawy powracaja po wystygnieciu.Wydaje mi sie iz pewien wplyw na prace silnika po odpalenia na zimnym ma temperatra otoczenia,ale nie jestem pewien na 100%.Wymienilem kable zaplonowe,swiece wymieniane latem,aparat sprawny.Prosze o rade co z tym robic.

: pn paź 29, 2007 22:16
autor: flatron316
Sprawdź czujnik temperatury silnika niech ci podpowiedzą Koledzy który to jest w twom silniku bo ja mam RP .Spróbuj może odpalić albo po odpaleniu wtyczke zdjąć z niego i zobacz co się dzieje

: pn paź 29, 2007 22:46
autor: mysterfly
czy spadają ci obroty u mnie jest taki sam objaw nie trzyma obrotów a na gazie jest ok po 2km mam MK3 GTI 2,0 czy może być to przyczyna pękniętej rurki odpowietrzenia skrzyni korbowej (plastik)

: pn paź 29, 2007 22:54
autor: panzerule
Obroty nie spadaja. W trakcie pracy silnika gdy nim trzesie sa na jednym "poziomie" .Samoczynnie nie wzrastaja ani nie opadaja.Zauwazylem iz przy cofaniu po uruchomieniu potrafi silnik zgasnac ale tylko na tym biegu.

: wt paź 30, 2007 01:32
autor: Bielu
Siemka mam taki sam problem. Ten sam silnik ten sam rok. Po odpaleniu silnika z rana przy niskiej temperaturze, silnikiem rzuca głośno chodzi o obroty skaczą o ok 100 obr/min. Problem w tym że to troche ustaje gdy silnik sie rogrzeje, poźniej jest taka samo tylko w mniejszym stopniu :). Nie mam pojęcia co to może być :/. Pozdro

: wt paź 30, 2007 13:48
autor: mysterfly
mamtakie wrażenie że pali na 3 gary po 3 minutach jest wszystko ok :grrr: ale mam tego dośc brak mocy :chytry:

: wt paź 30, 2007 15:48
autor: Kwiatoshi
Sprawdźcie czujnik temperatury!!!!! ja miałem to samo u siebie po zmianie czujnika jak ręką odjoł... Czujnik ten znajduje sie w tym plastiku wkręcanym do bloku którym wpływa woda. i proponuje kupić oryginalny czujni anie zdanego "hansa prise" :bigok:

: wt paź 30, 2007 17:19
autor: panzerule
Tak cos mi chodzilo po glowie,ze to moze byc czujnik temperatury.Napisz jak sprawdziles ten czujnik,ile orientacyjnie kosztuje.Czy chodzi o czujnik zaznaczony na foto?

: wt paź 30, 2007 20:34
autor: koksik-84
Panowie to nic nie da ten sam silnik ten sam problem ale za to wymieniony czujnik temp. za 70 zł. konkretny i to samo jak dojdziecie o co chodzi to dajcie znać ja jestem na etapie tego iż przyczyną jest za bogata mieszanka tylko co jest powodem???????

[ Dodano: 30 Paź 2007 19:36 ]
Jeszcze dodam że mój gazu na oczy nie widział

: wt paź 30, 2007 21:23
autor: GT III
A przepływomierz panowie sprawdzali? Czarna kostka za filtrem powietrza z podpiętym kablem. Często wystarczy go rozkręcić i wyczyśćić czujnik np wd40. Może się też zdażyć że jest walnięty lub jest problem z kablem połączeniowym.

pzdr

: wt paź 30, 2007 21:27
autor: Kwiatoshi
panzerule, tak dokładnie to jest to co na foto... ja dałem 30pln za podróbę. a sprawdziłem to tak ze odpiolem po prostu wtyczkę od czujnika i wszystko sie uspokoiło. ale to be radze kupić oryginał, bo ja już żałuje ze chciałem oszczędzić (po 3 miesacach problem po woli wraca)
koksik-84, a zobacz czy z komputerem sie coś nie dzieje... może jest uszkodzony

: wt paź 30, 2007 21:56
autor: koksik-84
VAG nie łączy sie ze sterownikiem a napięcie na gniżdzie jest

: wt paź 30, 2007 22:44
autor: raf1al
koksik-84 pisze:VAG nie łączy sie ze sterownikiem a napięcie na gniżdzie jest
I nie polaczy sie bo niby złacze jest ale brakuje lini K :( pozostają kody błyskowe!

: wt paź 30, 2007 23:01
autor: mysterfly
jak będe czyścił przepływomierz mogę go uszkodzić :blush:

[ Dodano: 30 Paź 2007 22:03 ]
mam jeszcze jedno pytanie przepustnica gazu nie domyka się do końca czy to też może być przyczyną nie mocy (czyściłem Ją)