Strona 1 z 1
					
				Climatronic - bledy 4fa, 318, 000
				: wt paź 02, 2007 14:27
				autor: pilu
				Witam, mam problem z MKIV brata. Klima wg mnie nie dziala tak jak trzeba tzn. nie wieje zimnym powietrzem tylko leci tak jakby z normalnej dmuchawy bez klimy, wentylator przy wlaczaniu climatronica sie nie wlancza,po przekreceniu zaplonu wyswietlacz mruga przez jakies 15sek...po samodiagnozie wyskoczyly mi nast. bledy- 4fa, 318 i na koncu 000...prosze mnie o olsnienie troche w tym temacie bo z dziedziny klimatyzacji to niemam za dobrego pojecia..przypomne ze to Golf MKIV TDI AHF 99r
z gory dzieki i pozdr.
			 
			
					
				
				: wt paź 02, 2007 22:47
				autor: greg
				4FA
318 - Obwód ciśnienia #1 klimatyzacji (A/C) - wysoki sygnał wejściowy. A tu masz cytat z forum passata "Dużo już o błędzie 318 było na forum, ale w żadnym poście do końca nikt nie napisał czym to jeść. Wiele osób ma ten błąd od czsu do czsu ja również więc postanowiłem to sprawdzić i oto co się dowiedziałem: prawo fizyki:podgrzany gaz zwiększa swoją objętośc a tym samym ciśnienie w układzie klimatyzacji, 318 sygnalizuje otwarcie zaworu bezpieczeństwa w celu zmniejszenia ciśnienia aby nam nie wywaliło sprężarki w kosmos, więc jedyne co się dzieje to nasza klimatyzacja sobie trochę popuszcza gazu........ tak mi to wytłumaczono i tak przekazuję to wam."
000 koniec błędów 
[ Dodano: Wto Paź 02, 2007 10:48 pm ]
następny cytat: "Mam to samo, 318 nie jest kodem błędu, to jest informacja, iż zadziałało zabezpieczenie przed nadmiernym wzrostem ciśnienia w klimatyzacji. Sterownik wyłączył sprężarkę aby uchronić ją przed awarią. W moim przypadku nie działa wentylator na chłodnicy. Sam wentylator jest sprawny ( podłączony na krótko działa). A dlaczego się nie włącza będę wiedział za trzy dni... .... spalony bezpiecznik 40A. W skrajnym przypadku wentylator startuje od razu drugiego biegu. W moim Passacie pomiar wykazał w tym momencie pobór prądu ponad 49A, co powoduje przepalenie bezpiecznika 40A. Przy przejściu wentylatora z pierwszego biegu na drugi natężenie prądu nie przekracza 40A, i wtedy jest ok. Wszystko wskazuje, iż zbliża się koniec wentylatora. Od elektryka dowiedziałem się, że jest sposób na znaczne przedłużenie żywotności silników w wentylatorach. Trzeba zainstalować układ elektroniczny tkz. "softstar", kłopot w tym, iż brak jest gotowych "softstartów" o dopasowanych parametrach."
 
			 
			
					
				
				: śr paź 03, 2007 18:39
				autor: pilu
				dzieki 
greg  
 ...to teraz mi pozostaje nabic klime tym czynnikiem i zobaczyc czy bedzie poprawnie dzialac? ale z drugiej strony jak wentylator sie nie wlancza to czy to ma sens? ...gdzie ten silniczek V71 sie znajduje dokladnie?...sorry, ale naprawde klima w autach to chyba moja najslabsza strona  

 
			 
			
					
				
				: śr paź 03, 2007 22:24
				autor: greg
				jak byś otworzył maskę to po stronie pasażera na podszybiu masz na 4 wkręty przykręconą zaślepkę , jak ją odkręcisz i wyjmiesz zobaczysz filtr p.pyłkowy. Wyjmujesz i widzisz klapkę obiegu zamkniętego - silnik V71 steruje tą klapka - albo się zacięła albo silnik zdechł. Można spróbować czy nie drgnie przy przekręceniu stacyjki lub załączenie/wyłączeniu obiegu zamkniętego. Jak to nie pomoże - demontaż schowka i trzeba sie dostać do silniczka.
			 
			
					
				
				: śr paź 03, 2007 23:01
				autor: pilu
				ok jutro jak bedzie troche czasu to sprobuje cos podzialac z tym...dzieki jeszcze raz za odp.
pozdr. 
[ Dodano: Nie Paź 07, 2007 12:49 ]
Witam ponownie, wczoraj bylo troche robione z Golfem no i co sie okazalo  

  jak wyciaglem filtr p. pylkowy to ruch klapek jest widoczny czyli z silniczkiem V71 chyba wszystko ok ale to jest nic w porownaniu z tym co opisze 

 ...jako ze praktykuje jako mechanik sam. to mam w robocie male dojscia do co po niektroych ludzi zajmujacych sie tym co naszym pojazdom jest potrzebne i miedzy innymi znam ludzi ktorzy maja u nas na firmie serwis klimatyzacji, po nabiciu gazem okazalo sie ze gdzies go slycahac, po ogledzinach bylo pewne ze gaz spieprza przez uszczelke od sprezarki i sama sprezarka ani drgnie...odechcialo mi sie wszystkiego padla chyba najdrozsza czesc jaka mogla pasc w klimie...chyba nic innego mi nie pozostaje jak szukanie jakiejs uzywki?
 
			 
			
					
				bląd 318
				: pn maja 03, 2010 10:08
				autor: bartix78
				wykonałem samodiagnoze klimatroniku i wysypał mi się błąd 318 ... i nic więcej.... 
i ani sprężarka ani wentylatory na chłodnicy nie chulają po włączeniu klimy....
szukam... szukam co może być (na forum i nie tylko) doczytałem się że to "czujnik wyłączył klimę przed wsadzeniem w kosmos" tak... tylko co dalej... można to tak zrozumieć że klima sama sięopróżniłą ??? czy też trzeba jej pomóc spuszczając trchę (ten nadmiar) gazu i wtedy będzie chłodziła ???
w sumie piszą o tym błędzie ale nic konkretnego co z tym zrobić.... 
-czy ten błąd trzeba VAG-iem skasować po napełnieniu bądź upuszczeniu gazu  
 
 Liczę na waszą pomoc... wiosna w pełni  

 i się trochę gotuję w MK4... a znając życie jak pojadę do machera... to powie że to i tamto było... a zapewne będzie jakaś pierdoła i mnie skasuje jak za zboże ... znacie ten ból.... 

 
			 
			
					
				
				: pn maja 03, 2010 11:31
				autor: aerox6
				WItam i mam taki sam problem jak kolega bartix78< Co jest przyczyną i co trzeba naprawić u mnie występują takie same objawy wiem że trzeba nabić klime u mnie bo jest słaba < Prosze o wyjaśnienie problemu tak jak kolega bartix <pzdro
			 
			
					
				
				: pn maja 03, 2010 11:54
				autor: zikr6
				Błąd 318 to pusty układ.Nabij klimę i powinna działać.Tylko następny problem dlaczego jest pusta?Muszą Ci sprawdzić szczelność.
			 
			
					
				:( ale ZONK
				: pn maja 03, 2010 17:57
				autor: bartix78
				
 
miałem z 2 tygodnie temu nabijaną klimę i odgrzybianą, na diagnostyce szczelności - ideał
no i w standardzie nabili mi 750 gram czy jakoś tak tego czynnika tylko, że była temperatura na zewnątrz 6-7 stopni (za dużo gazu o małej temp. ???)
... czy to możliwe, że klima sobie tak popuściła... całość gazu ??? czy tylko troszeczkę i trzeba dobić???
-ZONK stał się jak dałem mu nieżle po PIŹdz...e 

  (nowa BM-ka 5-tka mnie podpóściła = a mam 131KM  

 ).... później trochę śmierdziało.... z hamulców 
..............a an drugi dzień ... buuuu nie działa klima 

... czyżby pożadnie w końcu zagrzałem ... silnik 

)
-hmm... nie miałem dzwona,ani nic takiego ... czy możliwe aby się sama z siebie tak rozszczelniła ???
hmm... jutro podjadę i mi znowu nabiją i czy będzie znowu klima hulać ???
 
			 
			
					
				
				: pn maja 03, 2010 18:02
				autor: greg
				bartix78, 
318 - Obwód ciśnienia #1 klimatyzacji (A/C) - wysoki sygnał wejściowy. A tu masz cytat z forum passata "Dużo już o błędzie 318 było na forum, ale w żadnym poście do końca nikt nie napisał czym to jeść. Wiele osób ma ten błąd od czsu do czsu ja również więc postanowiłem to sprawdzić i oto co się dowiedziałem: prawo fizyki:podgrzany gaz zwiększa swoją objętośc a tym samym ciśnienie w układzie klimatyzacji, 318 sygnalizuje otwarcie zaworu bezpieczeństwa w celu zmniejszenia ciśnienia aby nam nie wywaliło sprężarki w kosmos, więc jedyne co się dzieje to nasza klimatyzacja sobie trochę popuszcza gazu........ tak mi to wytłumaczono i tak przekazuję to wam."  -skasuj błąd i sprawdź
			 
			
					
				skasuj błąd....
				: pn maja 03, 2010 18:08
				autor: bartix78
				taa ... już tak kasowałem ale z pozycji klimatronika ze 3 razy i dalej.... 
[ Dodano: 04 Maj 2010 14:01 ]
ale jaja... dzisiaj rano przy temperaturze na zewnątrz 9 stopni ... już nie miałem błędu 318 na panelu klimatronika .... ale jak nie działała klima tak nie działa.... chyba tylko po podłączeniu do kompa coś się wyjaśni??? 
[ Dodano: 13 Maj 2010 12:30 ]
błąd 318 powrócił 
hmm.. podłączyłem kompa... i mam błąd : przełącznik ciśnieniowy w układzie klimatyzacji.. 
nie wiecie gdzie to się znajduje w golfie IV ???
...chyba że tam się kabelek przetarł .. tak gdzieś wyczytałem...