Strona 1 z 2
					
				Olej kapie z bagnetu!!!
				: ndz wrz 23, 2007 21:30
				autor: tmikolajczyk
				Witam.
Zorientowałem się że po wyjęciu bagnetu zawsze skapną z niego ze 2 krople oleju. Czy to normalne? Bo mi się wydaje że ma złą lepkość, nie powinien kapać ani kropelki!!!
			 
			
					
				
				: ndz wrz 23, 2007 21:41
				autor: stonefree
				A kto ci naopowiadał dupereli,że ma nie kapać?
			 
			
					
				
				: ndz wrz 23, 2007 21:46
				autor: Mis
				tmikolajczyk pisze:Witam.
Zorientowałem się że po wyjęciu bagnetu zawsze skapną z niego ze 2 krople oleju. Czy to normalne? Bo mi się wydaje że ma złą lepkość, nie powinien kapać ani kropelki!!!
jak wyciagasz na goracym silniku to skapnie bo olej jest goracy i plynny jak oliwa na patelni, natomiast jak wyciagniesz bagnet przy -20 na zimnym silniku to nie skapnie ani kropla
 
			 
			
					
				
				: ndz wrz 23, 2007 21:50
				autor: tmikolajczyk
				Tak mi mówił znajomy mechanior i mówił mi że skoro kapie to na 99% jest to olej Lotos City w co nie chce mi sie wierzyć bo zalał ten olej jakiś Niemiec a oni tam chyba nie mają tego oleju co???
Ponadto sprawdziłęm u matki w samochodzie gdzie jest Castrol Magnatec i u ojca gdzie jest Shell i tam jakoś nie kapie!
			 
			
					
				
				: ndz wrz 23, 2007 21:55
				autor: Mis
				tmikolajczyk pisze:ak mi mówił znajomy mechanior i mówił mi że skoro kapie to na 99% jest to olej Lotos City
a ten mechanik jest jeszcze w stanie okreslic miesiac produkcji tego oleju ?, sorry za zlosliwosc, ale to jakies czary chyba  
 
Zreszta po co sie przejmujesz takimi "objawami" ? Jak masz watliwosc co do oleju to pozostaje Ci tylko wymiana na inny i moze w innym warsztacie  

 
			 
			
					
				
				: ndz wrz 23, 2007 22:01
				autor: kiss
				U siebie też nigdy nie zauważyłem żeby olej skapywał z bagnetu. Może rzeczywiście jakiś "lipny" ten olej. 
Sprawdzisz po wymianie na dobry olej uznanego producenta
			 
			
					
				
				: ndz wrz 23, 2007 22:09
				autor: abrover
				Po lekturze tego wątku:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=125001
dowiedziałem się że Twój problem wynika z tego, że jeździsz na tym samym oleju aż przez 45 000 km. Po takim przebiegu ten olej nie różni się już chyba właściwościami od wody...
 
			 
			
					
				
				: ndz wrz 23, 2007 22:14
				autor: abrover
				Z tego co pamiętam mój też nie kapie, zarówno świeżo po zalaniu jak i przed wymianą gdy jest czarny oraz zarówno na zimnym jak i ciepłym. Po prostu przylega do bagnetu.
			 
			
					
				
				: ndz wrz 23, 2007 22:24
				autor: tirsone
				No a u mnie kapie..... jak jest zimny silnik...tak kropla - dwie....ale zrobiłem prosty test....
Zamoczyłem wytarty bagnet do pojemnika z nowym olejem na dolewki...i też tak samo kapie...
wg mnie to normalka  

 
			 
			
					
				
				: ndz wrz 23, 2007 22:26
				autor: Itor
				tirsone pisze:No a u mnie kapie..... jak jest zimny silnik...tak kropla - dwie....ale zrobiłem prosty test....
Zamoczyłem wytarty bagnet do pojemnika z nowym olejem na dolewki...i też tak samo kapie...
wg mnie to normalka  

 
przyciagania ziemskiego nie da sie pokonac:)
 
			 
			
					
				
				: ndz wrz 23, 2007 22:40
				autor: abrover
				Zamoczyłem pręt w dwóch butelkach (za każdym razem suchy):
Shell 5W40 - kapie fest (przez pierwszą sekundę nawet leje się ciurkiem)
Shell 15W40 - kapie kilka kropel
			 
			
					
				
				: ndz wrz 23, 2007 22:52
				autor: kiss
				Wyciągając bagnet z „tunelu” nadmiar oleju zdąży spłynąć i pozostawia tylko ślad na bagnecie potrzebny do oceny poziomu oleju.
Tak jest przynajmniej u mnie
			 
			
					
				
				: ndz wrz 23, 2007 23:00
				autor: abrover
				Jak wygląda tunel oleju w Golfach? 
Bo u mojej matki w Felicii z silnikiem od VW 1,6i jest zakręcony i bagnet się w nim zgina w łuk i jest dość długi ten tunel więc dużo zdąży skapnąć.
W moim BMW jest prosty pionowy tunel.
			 
			
					
				
				: ndz wrz 23, 2007 23:04
				autor: kiss
				abrover pisze:Jak wygląda tunel oleju w Golfach?
prosty jak drut