Strona 1 z 1
Benzyna w oleju
: śr wrz 05, 2007 21:23
autor: tirsone
... No Panowie jest kiepsko...
Montując chłodnicę oleju musiałem odkręcić filtr oleju i ku mojemu zaskoczeniu ewidentnie olej śmierdzi benzyną...... wyjąłem bagnet i czuję to samo ...mam mineralny olej 15W40 a to co mam na bagnecie przy zimnym silniku to ewidentnie jest za rzadkie i skapuje.... Fakt, że nie mając multimetru nie mogłem do dziś sprawdzić jaką mam mieszankę (bogata/ uboga) ..a dziś okazało się że była o wieeeele za bogata.... więc lipa...
Z ciekawości powąchałem olej który miałem wcześniej w tym silniku i na którym przejechałem może ze 20 km... to był połsyntetyk... i okazuje się, że od niego też czuć benzyną a na tym oleju nie jeździłem już po zamianie ke-jetronic na digifant I....
Teraz zaczynam też kojarzyć dlaczego załącza mi się brzęczyk od ciśnienia oleju...
Samochodem jeździłem mało i dość krótkie odcinki ale wg mnie to i tak nie powinno powodować że benzyna dostaje się do oleju..
I teraz mam pytanie co mogę zrobić żeby postawić łatwą diagnozę.... ?
Czy samemu nie mając praktyki powinienem brać się za remont silnika?
Jaki może być koszt takiego remontu?
Pozdrawiam.
: śr wrz 05, 2007 22:38
autor: tirsone
wg mnie problem tkwi w o wiele za bogatej mieszance co sam napisałeś więc po co zaraz remont silnika?
możliwe.... na poprzednim oleju też króciutkie odcinki jeździłem... ... muszę pojeździć jeszcze i popatrzę czy mi się poziom oleju na bagnecie podnosi... a co do mieszanki to miałem trzy krotnie bogatszą nić powinienem ;/
zabić się można
: czw wrz 06, 2007 06:49
autor: deamon
tirsone pisze:to miałem trzy krotnie bogatszą nić powinienem ;/
A wtryski Ci przypadkiem nie leją? sprawdź wtryski (włącz je na "sucho") a później ewentualnie czepiaj się sondy lambda.
: czw wrz 06, 2007 08:13
autor: Maciuś01
Jeżeli piszesz że masz za bogatą mieszankę to najprawdopodobniej będzie przyczyna dostawania się paliwa do oleju.
Jak chcesz sprawdzić mw stan silnika to zrób nieśmiertelna próbę olejową i wtedy masz obraz.
Re: Benzyna w oleju
: czw wrz 06, 2007 08:44
autor: bugalon
tirsone pisze:... No Panowie jest kiepsko...
Z ciekawości powąchałem olej który miałem wcześniej w tym silniku i na którym przejechałem może ze 20 km... to był połsyntetyk... i okazuje się, że od niego też czuć benzyną a na tym oleju nie jeździłem już po zamianie ke-jetronic na digifant I....
I teraz mam pytanie co mogę zrobić żeby postawić łatwą diagnozę.... ?
Czy samemu nie mając praktyki powinienem brać się za remont silnika?
Jaki może być koszt takiego remontu?
Pozdrawiam.
Ke-jetronic jak jest niesprawny ma tendencje do zalewania i robienia przepalow (zapewne tak miales skoro zmieniles na digifant 1) Moje pytanie jest jednak z innej beczki. Czy zmieniles pompe paliwowa przy swapie na digifanta? Pamietaj ze pompa z PLa jedzie 7 barow a regulator cisnienia paliwa z digiego masz na 3 bary. Jesli pompa jest dobra, to regulator nie da rady odprowadzic nadmiaru paliwa i bedzie utrzymywal w listwie wieksze cisnienie niz powinno byc. To spowoduje ze przez wtryskiwacze poleci wiecej paliwa no i efekt zalewania murowany.
Zanim zaczniesz wymieniac cokolwiek pojedz na analizator spalin i zobacz co pokazuje (pamietaj zeby pomiar robic przy odpietym niebieskim czujniku i nagrzanym motorze do normalnej temperatury pracy) Jesli nie uda Ci sie copotem skorygowac mieszanki na tyle aby lambda bylamiedzy 0,95 a 1. To znaczy ze trzeba pompe zmienic.
Pozdrowka
: czw wrz 06, 2007 09:49
autor: tirsone
deamon pisze:A wtryski Ci przypadkiem nie leją? sprawdź wtryski (włącz je na "sucho") a później ewentualnie czepiaj się sondy lambda.
no wtryskiwaczy nie sprawdzałem...a możesz mi napisać jak sprawdzić elektroniczne wtryskiwacze?
Maciuś01 pisze:Jak chcesz sprawdzić mw stan silnika to zrób nieśmiertelna próbę olejową i wtedy masz obraz.
sam tego nie zrobię bo nie mam zabawek do pomiaru kompresji... najlepsze jest to że kompresję miałem sprawdzaną i na wszystkich garach oscyluje wokół 12.... dziwne to..
bugalon pisze:Czy zmieniles pompe paliwowa przy swapie na digifanta? Pamietaj ze pompa z PLa jedzie 7 barow a regulator cisnienia paliwa z digiego masz na 3 bary. Jesli pompa jest dobra, to regulator nie da rady odprowadzic nadmiaru paliwa i bedzie utrzymywal w listwie wieksze cisnienie niz powinno byc. To spowoduje ze przez wtryskiwacze poleci wiecej paliwa no i efekt zalewania murowany.
mam digi na listwie z 1.8T... regulator na 4 bary...ale nie czytałem nigdzie że to może powodować zalewanie silnika....i w konsekwencji dostawanie się paliwa do oleju...
bugalon pisze:Zanim zaczniesz wymieniac cokolwiek pojedz na analizator spalin i zobacz co pokazuje (pamietaj zeby pomiar robic przy odpietym niebieskim czujniku i nagrzanym motorze do normalnej temperatury pracy) Jesli nie uda Ci sie copotem skorygowac mieszanki na tyle aby lambda bylamiedzy 0,95 a 1. To znaczy ze trzeba pompe zmienic.
tak zrobię ... mam z resztą tester diodowy i na nim też sprawdzę jaka jest mieszanka...
Cóż... dzis próbowałem podpalić ten olej z benzyną i raczej się nie pali....
Sprawdzę jeszcze podciśnienie od regulatora ciśnienia... i pojadę jeszcze raz na pomiar kompresji...
dzięki Panowie za waszą pomoc
: czw wrz 06, 2007 11:57
autor: bugalon
tirsone pisze:
mam digi na listwie z 1.8T... regulator na 4 bary...ale nie czytałem nigdzie że to może powodować zalewanie silnika....i w konsekwencji dostawanie się paliwa do oleju...
bugalon pisze:Zanim zaczniesz wymieniac cokolwiek pojedz na analizator spalin i zobacz co pokazuje (pamietaj zeby pomiar robic przy odpietym niebieskim czujniku i nagrzanym motorze do normalnej temperatury pracy) Jesli nie uda Ci sie copotem skorygowac mieszanki na tyle aby lambda bylamiedzy 0,95 a 1. To znaczy ze trzeba pompe zmienic.
tak zrobię ... mam z resztą tester diodowy i na nim też sprawdzę jaka jest mieszanka...
dzięki Panowie za waszą pomoc
No widzisz. Sam piszesz ze masz regulator cisnienia na 4 bary. Jest to wiecej niz seryjne digi i to az o 25%. Pamietaj ze digi to silnik doladowany, potrzebuje teoretycznie wiecej paliwa niz 16v wiec z definicji bedzie podlewac (zalezy jeszcze jakie masz wtryskiwacze). A Ty dodatkowo jeszcze to wzbogacasz stosujac inny regulator cisnienia niz powinien byc.
Doprowadz uklad paliwowy do oryginalnego stanu i ustaw go copotem, a problemy z przelewaniem znikna.
Nie jestem tez pewien co to jest ten tester diodowy ale widzialem takie wynalazki 2 razy i bylo to wielkie g... Moze Ty masz cos ciekawszego i lepszego. W moim przypadku wskazania tego szitu i analizatora w ogole sie nie pokrywaly, wiec na Twoim miejscu bylbym ostrozny z interpretowaniem wynikow.
: czw wrz 06, 2007 12:47
autor: tirsone
bugalon pisze:No widzisz. Sam piszesz ze masz regulator cisnienia na 4 bary. Jest to wiecej niz seryjne digi i to az o 25%. Pamietaj ze digi to silnik doladowany, potrzebuje teoretycznie wiecej paliwa niz 16v wiec z definicji bedzie podlewac (zalezy jeszcze jakie masz wtryskiwacze). A Ty dodatkowo jeszcze to wzbogacasz stosujac inny regulator cisnienia niz powinien byc.
no tak tylko że 8V to nie 16V .... i na tym na innych forach czytałem ze to nie jest zły pomysł dać regulator na 4 bara.... wydaje mi się, że zanim zacznę cokolwiek kombinować z ciśnieniem paliwa to wcześniej sprawdzę inne rzeczy.
bugalon pisze:Nie jestem tez pewien co to jest ten tester diodowy ale widzialem takie wynalazki 2 razy i bylo to wielkie g... Moze Ty masz cos ciekawszego i lepszego. W moim przypadku wskazania tego szitu i analizatora w ogole sie nie pokrywaly, wiec na Twoim miejscu bylbym ostrozny z interpretowaniem wynikow.
mam takiego "śmiecia" z allegro ale to i tak jest tylko przybliżona analiza bo sygnał idzie przeca z sondy wąskopasmowej... niemniej jeździłem już z podłączonym wskaźnikiem AFR i zachowuje się tak jak te wskaźniki na szerokopasmówkach, których filmiki mozesz obejrzeć na youtube....
: czw wrz 06, 2007 13:07
autor: bugalon
tirsone pisze:
no tak tylko że 8V to nie 16V .... i na tym na innych forach czytałem ze to nie jest zły pomysł dać regulator na 4 bara.... wydaje mi się, że zanim zacznę cokolwiek kombinować z ciśnieniem paliwa to wcześniej sprawdzę inne rzeczy.
Zrob jak uwazasz. Ja mialem obrobione 9A na digifancie 1. Glowica miala powiekszone kanaly ssace i wydechowe, zalozone byly walki z KRa, czyli silnik potrzebowal teoretycznie wiecej powietrza niz Twoj. Wszystko mialem zmontowane na listwie wtryskowej z ebaya i oryginalnym regulatorze cisnienia paliwa z g60 (cisnienie bylo 3 bary) Po zlozeniu wszystkiego auto mi zalewalo jak nie wiem od samego poczatku. Dopiero pomiar skladu spalin analizatorem i korekty copotem daly odpowiedni efekt.
wygladalo to tak:

: czw wrz 06, 2007 13:15
autor: tirsone
bugalon pisze:Dopiero pomiar skladu spalin analizatorem i korekty copotem daly odpowiedni efekt.
możesz mieć rację ale zanim zacznę majstrować przy regulatorze to najpierw posprawdzam czy mi podciśnienie nie wsysa paliwa z regulatora tym wężykiem...
sprawdzę jeszcze raz kompresję...
sprawdzę sondę lambda...(AFR-em)
a Copot wiem jak działa i wczoraj ustawiłem go na fabrycznym poziomie...
sprawdzę czy mi się nie podnosi poziom oleju..
Potem pojeżdżę trochę i zobaczę co się będzie działo... i pobawię się copotem (dam uboższą mieszankę) jak to nic nie da to przyjdzie pora na regulator ciśnienia...
Ale dzięki za pomoc... punkt dla Ciebie