Strona 1 z 1
					
				ciśnienie oleju jakie powinno być???
				: pn sie 13, 2007 22:16
				autor: sebaj1
				Witam!!!
jakie powinno być ciśnienie oleju , bo miga mi kontrolka .... olej ok, filtry, chyba poprzedni właściciel kombinował z czujnikami nie wiedzieć czemu .
Pytanie jaki kolor czujnika mam założyć, aktualnie mam czarny, ale w sklepach mówią ,że powinien być niebieski. Silnik 1.8 ADZ 
 
 
Proszę o radę.
 
			
					
				
				: pn sie 13, 2007 22:24
				autor: Paweł Marek
				Dopisz tu jeszcze o ktory czujnik ci chodzi i przy jakich obrotach ci miga. Jałowych czy powyżej 2000
			 
			
					
				
				: pn sie 13, 2007 22:30
				autor: sebaj1
				na jałowym ,a jak się nagrzeje to  dopiero jak dodam gazu i obroty są na 1200obr.
Czujniki na kopułce filtra mam dwa wyżej jest biały , a ja potrzebuje ten niżej umiejscowiony, aktualnie ma  czarny, wymieniłem na czarny, a jak zacząłem  drążyć temat to chyba ma być niebieski 0,25 bara, a czarny jest na 1,2-1,6bara chyba ,że się myle
			 
			
					
				
				: pn sie 13, 2007 22:43
				autor: Cefaloid
				sebaj1 pisze:na jałowym ,a jak się nagrzeje to  dopiero jak dodam gazu i obroty są na 1200obr.
Czujniki na kopułce filtra mam dwa wyżej jest biały , a ja potrzebuje ten niżej umiejscowiony, aktualnie ma  czarny, wymieniłem na czarny, a jak zacząłem  drążyć temat to chyba ma być niebieski 0,25 bara, a czarny jest na 1,2-1,6bara chyba ,że się myle
A nie jak obroty są ciut powyżej 2000??
No coś masz zamotane... czunki mają być biały (albo niebieski) od "dużego" cisnienia (2 bary) i brązowy od małego (0,25 bara chyba....)  
Ciśnienie ma być większe niż 2 bary przy 2000obr/min na silniku w pełni rozgrzanym (do właczenia się wentylatora). Jeśli nie jest takie cisnienie silnik wymaga remontu. 
Sprawdź ciśnienie u mechanika i wszystko ci wyjdzie. 
[ Dodano: Pon Sie 13, 2007 22:46 ]
A jeśli masz brązowy i czarny (czarny zamiast białego / niebieskiego) to mam złą wiadomość. Poprzedni właściciel dał czujnik o mniejszym ciśnieniu żeby olać że silnik ma za małe cisnienie oleju i jeżdzić dalej bez oglądania kontrolki...]
http://forum.vwgolf.pl/download.php?id=1631 
			
					
				
				: pn sie 13, 2007 22:47
				autor: Paweł Marek
				ale skoro na jałowym to sprawdź drugi czujnik, ten w głowicy, chyba od niego zależy sygnalizacja na niskich obrotach?
			 
			
					
				
				: pn sie 13, 2007 22:50
				autor: sebaj1
				który to czujnik od dużego ciśnienia??? ten wyżej , czy ten niżej na kopułce to od dużego ciśnienia????
Generalnie powiem tak, jak odłącze kabelek z czujnika umiejscowionego niżej to kontrolna nie miga.
Silnik po nagrzaniu na biegu jałowym przy obr. 900 nie miga kontrolka, kiedy dodam lekko gazu ,obroty na 1300 kontrolka się zapala- dodam , że zrobiło się tak po umyciu silnika
			 
			
					
				
				: pn sie 13, 2007 22:51
				autor: Paweł Marek
				Czarny jest na 1,4 bara, biały chyba  na 1,8, niebieski nie wiem.
A ten w głowicy od niskich obrotów tylko 0,3 
[ Dodano: Pon Sie 13, 2007 10:52 pm ]
Na filtrze jest jeden, drugi to temperatury do MFA, to jest wysokociśnieniowy, drugi jest w głowicy i ten sprawdź. 
[ Dodano: Pon Sie 13, 2007 10:53 pm ]
sebaj1 pisze:że zrobiło się tak po umyciu silnika
trza było od razu napisać. Odepnij, wyczyść wysusz wtyki i będzie
 
			
					
				
				: pn sie 13, 2007 22:59
				autor: sebaj1
				też myślałem że jak wyschnie to się poprawi, ale zrobiłem już ponad 1000km i dalej miga.
A na kopułce filtra mam dwa czujniki biały wyżej wkręcony trudniej dostępny, i czarny, którego jak odepnę to nie miga....
			 
			
					
				
				: pn sie 13, 2007 23:05
				autor: Paweł Marek
				sebaj1 pisze:dwa czujniki
MFA masz? To ten drugi jest czujnikiem temperatury od MFA
 
			
					
				
				: pn sie 13, 2007 23:12
				autor: sebaj1
				o kurcze nie wiem co to MFA, sorry , skupiłem sie na tym nieszczęsnym który opisałem wyżej czujniku....bo jak go odłączę to nie miga, dodam , że auto zachowuje się ok, nie dymi , pali pb w normie , tylko ta migająca kontrolka
			 
			
					
				
				: pn sie 13, 2007 23:29
				autor: Paweł Marek
				MFA to ten komputer pokładowy, obsługiwany na tej manetce co wycieraczki, pokazuje różne dane spalanie temp oleju itd. 
Może to jednak czujnki uszkodzony, bo ścigając z niego kabel symulujesz jego zadziałanie, czyli przerwanie obwodu po osiągnięciu wymaganego ciśnienia. Oczyść jego okolicę, bo jakiś nalot może spowodować zwarcie do masy
			 
			
					
				
				: pn sie 13, 2007 23:35
				autor: sebaj1
				aaaa, kompa pokładowego to nie mam, chyba ,że laptopa tam włożę  
 
 
A tak na serio to temat fajnie się rozwinął, chciałem się dowiedzieć jakie ciśnienie oleju , bądź jaka wartość czujnika przeze mnie opisywanego, ma być w silniku ADZ