Strona 1 z 2
Gaśnie, nie zapala.
: śr lip 18, 2007 21:32
autor: qra
Witam,
Drodzy Panowie, mam problem ze swoim golfikiem.
Problem wygląda tak:
Samochód bez reguły kiedy, nie chce zapalać potem odczekam chwile (też róznie, minute dwie, 20) i odpala od razu. Gaśnie podczas jazdy. Nie chce zapalać. Raz jest wszystko w porządku a raz jest porażka potrafi pare razy gasnąć. Strasznie mnie to denerwuje. Nie ma znaczenia czy jest ciepły czy zimny. Wskazówka prędkościomierza wariuje jak próbuję zapalic a nie chcę (podnosi sie i opada w szymkim tempie), czasami jak przekręcam kluczyk rozrusznik nie kręci. Wymieniłem czujnik powietrza dolotowego ponieważ pokazywał złą temperaturę powietrza (raz -30 a raz +60 stopni) . Może przez chwile było dobrze. Potem wymieniłem uszczelke pod pokrywą zaworów bo trochę się pociła, było dobrze przez jakiś czas. Wymieniłem świece i kable, wymieniłem olej i filtry (prócz paliwa) ale i na gazie i na benzynie jest to samo.
Panowie nigdzie się nie dowiem lepiej co zrobić niż tutaj. Liczę na Was. Jak zawsze będę chojnie rozdawał punkciki, proszę tylko o poważne odpowiedzi ludzi, którzy wiedzą co mówią.
Pozdrawiam.
: śr lip 18, 2007 22:00
autor: dziejo
kiedy zgaśnie musisz bez względnie sprawdzic w pierwszej kolejności czy po prostu jest iskra a pózniej dalej bedziemy myslec ( po nitce do kłębka )
: śr lip 18, 2007 22:08
autor: qra
dziejo pisze:kiedy zgaśnie musisz bez względnie sprawdzic w pierwszej kolejności czy po prostu jest iskra a pózniej dalej bedziemy myslec ( po nitce do kłębka )
iskra jest. sprawdzałem. jutro sprawdze jeszcze dla pewności. czekam na dalsze sugestie.
: śr lip 18, 2007 22:21
autor: szsz01
sprawdź klemy na akumulatorze, cuda potrafią się dziać z samochodem z tego powodu,
poza tym posłuchaj, czy za każdym razem po przekręceniu kluczyka odzywa się pompa paliwa, może być uszkodzona i się zatrzymuje, nie dopompowuje paliwa, raz się włącza a raz nie
: śr lip 18, 2007 22:47
autor: Dzaba83
moim zdaniem problem tkwi w elektryce gdyby była pompa to rozrusznik by krecil
ja predzej bym obstawil kostke stacyjki
: czw lip 19, 2007 00:48
autor: qra
szsz01 pisze:sprawdź klemy na akumulatorze, cuda potrafią się dziać z samochodem z tego powodu,
poza tym posłuchaj, czy za każdym razem po przekręceniu kluczyka odzywa się pompa paliwa, może być uszkodzona i się zatrzymuje, nie dopompowuje paliwa, raz się włącza a raz nie
klemy ok. pompa ok, zawsze mam duzo wachy, pozatym to sie dzieje i na gazie i na benzynie (chociaz odpalam tylko na benzynie, taka instalacja).
Dzaba83 pisze:moim zdaniem problem tkwi w elektryce gdyby była pompa to rozrusznik by krecil
ja predzej bym obstawil kostke stacyjki
Też myślę, że to elektryka, ale nie kostka stacyjki ... od tego by gasł ?
: czw lip 19, 2007 14:14
autor: budzyn
Miałem tak samo jak Ty- w pewnym momencie wariował obrotomierz. Samochód zgasł i poźniej przez dłuższą chwilę nie mogłem go zapalić- była to na tyle upierdliwa diagnoza, że jak samochód chodził to chodził a czasem cos mu strzeliło i wariował - okazało się, że padł Czujnik Położenia Wału korbowego. Po wymianie - jak ręką odjął
: czw lip 19, 2007 19:30
autor: qra
budzyn pisze:Miałem tak samo jak Ty- w pewnym momencie wariował obrotomierz. Samochód zgasł i poźniej przez dłuższą chwilę nie mogłem go zapalić- była to na tyle upierdliwa diagnoza, że jak samochód chodził to chodził a czasem cos mu strzeliło i wariował - okazało się, że padł Czujnik Położenia Wału korbowego. Po wymianie - jak ręką odjął
Czujnik wału korbowego mówisz... hmm ciekawe... ile taki czujnik kosztuje? trzeba potem pewnie jeszcze na VAGa podjechacc i zaadaptowac. Ostatnio mialem sprawdzane błędy i nie było nic o czujniku wałłu korbowego...
Dzisiaj skrupulatnie się przyglądam zjawisku gaśnięcia, i tego , że nie można przez jakiś czas zapalić. Jak na początku kręcę to nie ma iskry... raz jest raz nie ma... jak jest to odpala, jak nie ma to nie. ale jak jest iskra to tez ma barzdo czesto problemy z odpaleniem. Wyglada to bardzo dziwnie. A po chwili jest tak jakby nic nigdy mu nie było, przekręcam kluczyk i zakręci może ze dwa razy i już ładnie chodzi. Aż do momentu.... :/ już mnie to zaczyna strasznie wpieniać... ucierpiała już na tym zaślepka od airbaga
Jutro mam zamiar udać się do elektryka, może on coś zaradzi ?
Tymczasem czekam na dalsze wypowiedzi.
: czw lip 19, 2007 19:48
autor: ku_bi
tez mysle ze to czujnik impulsu wału korbowego, w starym moim aucie tez komp niepokazywał jego błedu, pokazał bład tylko gdy auto stało podlaczone pod kompa i w tym czasie zgasło, lecz musiałem czekac prawie 2 godz na to....
i sprawdz tez profilaktycznie cewke zaplonowa, podmien sie z jakims kumplem na chwile
: czw lip 19, 2007 20:58
autor: Dzaba83
ja mialem podobne objawy i tez reguly nie było czy byl zimny czy rozgrzany raz cyknał na raz a czasami po jakims czasie i pomogła wymiana kostki - kosztowała mnie 17 zł
co do tego czujnika to tez sie zgodze z kolegami tez moze byc tego przyczyna
: pt lip 20, 2007 19:37
autor: qra
Pożyczyłem cewkę z modułem nową. Mam ją teraz w aucie. Iskra jest lipna... taka miotła a nie taka ładna niebieska wąska iskra. Problemy z odpalaniem, może coś jest lepiej a może to po prostu ja jestem przewrażliwiony. Chodzi od pół godziny sobie w garażu, zobaczymy czy zgaśnie, z dwie godziny dam mu pochodzić... ale wydaje mi się , że to nie to. może kopułka, palec, itd? ?? Panowie pomóżcie bo już ...... dostaje.
: pt lip 20, 2007 20:18
autor: VwDarek
qra, NIe jestem pewien ale znajomy w Mk3 to mial i na trasie jak mu zgasl to odczepil kleme+ i po paru minutach podpiął i wszystko ladnie dziala az do tej pory

: wt lip 24, 2007 15:10
autor: qra
Panowie!
Wymieniłem czujnik halla, czujnik położenia wału, kable, świece, kopułkę, palec.
Auto nadal ma te same objawy... :/
Chwile po wymianie czujnika wału ładnie odpalał iskra była, nie minęło parę minut i już znowu to samo, iskry brak. Raz jest raz jej nie ma jak jej się podoba.
Co mi pozostało ? ECU ? :/ to kosztowna sprawa i tego się najbardziej obawiałem.
Panowie proszę o jakieś porady, auto miało iść na sprzedaż ale teraz muszę je zrobić i zostanie ze mną jeszcze parę miesięcy.
Czekam na odpowiedzi,
pozdr.
: wt lip 24, 2007 15:47
autor: zoso8894
rozumiem ze masz 2litry 2E,
z tylu silnika pod koletorem wlotowym z prawej strony stojac na wprost widac poziomo wtyczkę na 2 przewody.
wyciagnij ja podlacz do tych wyprowadzen diode swiecącą ktora jest szeregowo polaczona z opornikiem 100 do 500 ohm
nst włóz wtyczne z powrotem i kręć rozrusznikiem wtedy niech ktos inny sprawdzi czy dioda miga.
jesli nie to zmień odwrotnie wyprowadzenia tzn podlącz ten patent odwrotnie do wtyczki
jesli dalej nie miga to gleba , komp raczej napewno albo smaruj do elektryka lepiej