Strona 1 z 1

Duze zuzycie oleju i wielka chmura

: ndz cze 03, 2007 12:39
autor: gonzo20
witam mam golfa 3 1.9D.z 1996r ostatnio zauwazylem duze zuzycie oleju i smuge czarnego dymu ciagnaca sie za soba co moze byc przyczyna?prosze o pomoc

: ndz cze 03, 2007 15:24
autor: Kisiel
poszla uszczelka pod glowica (wymiana uszczelki i planowanie glowicy) i wymiana pierscionkow, przy okazji wymiana uszczelniaczy zaworow
gonzo20 pisze:zauwazylem duze zuzycie oleju
duze tzn. ile na 10 tys. km??

: ndz cze 03, 2007 15:44
autor: pszczyna
Jak już zaczoł znikać olej to nie stety czym prędzej rób uszczelkę i tak jak Kisiel pisze bo potem bedzie jeszcze gozej

: ndz cze 03, 2007 18:33
autor: RobertP
Panowie sama wymiana uszczelki nic nie da
jesli na serio go dużo znika to warto zmierzyć kompresję robiąc w tym próbę olejową
mechanicy wiedzą co to znaczy :-)
jeśli będzie zdjęta głowica i robić masz zamiar sam i nie bedziesz mierzył ciśnienia
to zlej olej z silnika, zakręć korek i zrób próbę z naftą
ustaw wał kręcoc kluczem chyba 19 śrubę na dole
tak aby tłoki były w miarę po środku wtedy nalej nafty do każdego z cylindrów
i idź na piwno na 15-30 min. po tym jak wrócisz zobacz z którego cylindra Ci
ubyła nafta, jak ubyła to masz pierścienie do wymiany (na wszystkie tłoki ok. 220zł)
przy ich wymianie wymieniłbym także sworznie i tulejki z brązu (ok.250zł) w korbowodach
bo od ich luzów zaczynają zużywać się pierścienie
później wymieniłbym jeszcze uszczelniacze zaworów (ok. 30zł) i dotarłbym ładnie zawory
o wymianie uszczelek (ok. 120zł) nowych śrubach do głowicy (ok 48zł) oraz oleju i filtra (ok. 100zł)
oraz planowaniu głowicy (ok.60zł) a także zalanie nowym płynem chłodniczym ok. (50zł)
wspominać nie będę :P , może coś jeszcze bo szybko pisałem :) ???,
jeśli masz kanał, sprawne ręce, trochę kluczy w tym dynamometryczny to dasz radę sam :)
jesli masz jakieś pytanka to pisz, odpowiem w miarę możliwości :bigok:

: ndz cze 03, 2007 18:47
autor: vwarek
RobertP pisze:sworznie i tulejki z brązu (ok.250zł) w korbowodach
RobertP pisze:planowaniu głowicy (ok.60zł)
Tych rzeczy sam nie zrobi, trzeba oddać do specjalistów.. ;)
Jeszcze bym sprawdził w jakim stanie są prowadnice zaworów.

: ndz cze 03, 2007 19:28
autor: RobertP
vwarek pisze:
RobertP pisze:sworznie i tulejki z brązu (ok.250zł) w korbowodach
Tych rzeczy sam nie zrobi, trzeba oddać do specjalistów.. ;)
to fakt do specjalistów, i tyle co najmniej wezmą za robociznę
ale bez rachunku ode mnie chcieli z rachunkiem 350zł
powiedziałem że bez i płacę od ręki jakoś wyszło te 250zł :)
ale brałem u nich jeszcze dodatkowo popychacze hydrauliczne
robiłem wczesniej mostki (mocowania) wałka rozrządu
i też bez rachunków to może dlatego mniej ....

: ndz cze 03, 2007 19:59
autor: Kisiel
RobertP pisze:Panowie sama wymiana uszczelki nic nie da
no przeciez pisalem jeszcze o pierscionkach i uszczelniaczach zaworow :P ale dobrze ze wspomniales o sworzniach i tulejach, zapomnialem o tym napisac :)
RobertP pisze:a także zalanie nowym płynem chłodniczym ok. (50zł)
RobertP pisze:oleju i filtra (ok. 100zł)
to sie rozumie samo przez sie :P
RobertP, ja bym jeszcze wymienil uszczelke pod klawiatura, no ale Ty chyba juz w tym
RobertP pisze:wymianie uszczelek (ok. 120zł)
o niej wspomniales :)

planowania samemu sie nie zrobi :) wiadomo dlaczego :P wymiana pierscieni, sworzni i tuleji tez nie jesli nie ma sie w tym doswiadczenia, wiaze sie to ze zdejmowaniem glowicy a wiadomo ze pierwszy lepszy kierowca/uzytkownik tego nie zrobi bo mozna sruby poukrecac, spieprz** glowice itd
wymiane uszczelniaczy mozna bez zdejmowania glowicy zrobic ale tez zwykly uzytkownik :) niech sie za to nie porywa
jak ktos sie slabo zna to moze co najwyzej olej wymienic, filtr, plyn chlodzacy i co najwyzej uszczelke ale pod misa olejowa :)
RobertP pisze:dotarłbym ładnie zawory
docierales juz??? ile taka impreza??

: ndz cze 03, 2007 20:35
autor: RobertP
Kisiel pisze:wymiane uszczelniaczy mozna bez zdejmowania glowicy zrobic ale tez zwykly uzytkownik :) niech sie za to nie porywa
a ja wydumałem jak to się robi :P
pisałem dla innych o tym na forum i wrzucałem fotki przyrządu
własnej konstrukcji, jak chcesz to poszukaj pod hasłem uszczelniacze zaworów:)
a tu poniżej link do fotki tego mojego przyrządzika wraz z jego rozmiarami
http://img266.imageshack.us/img266/3194/sunp0037ov4.jpg
Kisiel pisze:
RobertP pisze:dotarłbym ładnie zawory
docierales juz??? ile taka impreza??
sam sobie robiłem :)
a wiesz ile nagaru, takiej narośli na nich miałem
jak je wyjąłem w dół to miejscami na trzonku było
tego z jeden centymetr, oskrobałem każdy wyczyściłem
w ropce i były super, ale kupiłem dwa rodzaje pasty
zaworowej, najpierw grubszą a później tą słabszą
i dorobiłem sobie taki wężyk który mogłem sobie ucinać
a to dlatego że jak go zakładałem na trzonek zaworu
z góry to musiałem go wciskać na gorąco bo średnicą
był mniejszy i tak co zawór, aha drugi koniec na wiertarce
i wolne obroty i co jakiś czas pasta ... i wszystko jest OK

[ Dodano: Nie Cze 03, 2007 20:46 ]
Kisiel pisze:RobertP, ja bym jeszcze wymienil uszczelke pod klawiatura, no ale Ty chyba juz w tym
RobertP pisze:wymianie uszczelek (ok. 120zł)
o niej wspomniales :)
to zalezy w sumie jak chce może zmienić tutaj w jego dieslu jest
raczej taka gumowo-metalowa, jak u mnie w jednym z moich turbodiesli
i raczej ona będzie OK, lepiej wydać na porządną uszczelkę metalową
pod głowicę Elringa lub Goetze 100-120 niż brać jakś noname za 80zł
powiem tak że metalowy Elring od TDI będzie raczej pasował do diesla
prawdopodobne różnice zaznaczyłem na fotce :-) a jest to poza silnikiem
bo sa to miejsca na "pierścieniach" centrujących aby uszczelka dobrze leżała
więc jakby coś to najpierw zdjęcie głowicy i z uszczelką do sklepu żeby sobie
samemu dobrać a nie to co być może mało doświadczony sprzedawca
będzie chciał sprzedać, ja wrzuciłem metalową od TDI do TD i jest OK
podobnie można zrobić do samego diesla :)
a tutaj fotka tych uszczelek i oznaczone różnice http://img518.imageshack.us/img518/7545/sunp0032vz7.jpg

: ndz cze 03, 2007 20:55
autor: Andrzej1
Witam
Kolega Gonzo pisał odużym zużyciu oleju i kłębach czarnego dymu.Czarny dym z rury
to przepał (paliwo),niebieski to zawsze spalanie oleju z miski olejowej.Ja sprawdziłbym
ciśnienie w cylindrach.Jeśli byłoby niskie na wszystkich to znaczy remont.Jeśli na jednym
czy dwóch to sprawdziłbym gdzie gubi się ciśnienie.Przez otwor świecy należy wlać
3-5 cm/sześć,oleju i ponowić pomiar ciśnienia.Jeśli cisnienie bardzo podskoczy to
konieczny szlif i reszta co z tym związane.Jeśli ciśnienie podskoczy niewiele to przyczyną
są zawory.
Pozdrawiam.Andrzej.

: ndz cze 03, 2007 21:49
autor: gonzo20
zuzycie jest pokazne bo ponad litr na 600km.taki to jest jak sie jest laikiem w tych sprawach .dobrze ze mam go gdzie dac do naprawy!dzieki za odp.przczytalem wszystkie i daje duzo do myslenia .pozdrawaim wszytkich

: ndz cze 03, 2007 22:55
autor: RobertP
gonzo20 pisze:zuzycie jest pokazne bo ponad litr na 600km
e to nie jest aż takie tragiczne w porównaniu do mojego kiedy się wziąłem za niego
mój brał 1l. na 90km :-) :panna: a czasami więcej :P :P :P
główny powód: zużyte pierścienie przez luzy na sworzniach i tulejach korbowodowych

: ndz cze 03, 2007 23:28
autor: Kisiel
RobertP pisze:zuzycie jest pokazne bo ponad litr na 600km
no to moim zdaniem duze zuzycie
główny powód: zużyte pierścienie przez luzy na sworzniach i tulejach korbowodowych
no tak, ale uszczelniacze tez sie kwalifikuja na bank do wymiany i planowanie i uszczelka glowicy tez konieczna
RobertP, fajny ten Twoj przyrzad do uszczelniaczy, napracowales sie :)

: pn cze 04, 2007 15:41
autor: -pawlo111
gonzo a ty masz zwyklego diesla czy masz turbo???
bo jak masz turbo to moze turbo ci olej bierze i masz zasłone dymna za soba. A jak nie masz turba to rob tak jak koledzy wyżej napisali.