Strona 1 z 1

Budowa silnika

: śr maja 30, 2007 21:22
autor: szalonykon
Witam,
Czy ktoś mógłby mi opisać elementy silnika (oznaczone cyframi). Gdzie jest przepustnica oraz przepływomierz?. Czy żeby dobrać się do świec muszę zdemontować cały kolektor dolotowy czy tylko część odkręcając śruby zaznaczone na niebiesko. Ponoć jest to kolektor o zmiennej wydajności czy jakoś tak. Jaka jest zasada działania takiego kolektora?. I ostatnie pytanko - przy pomiarze kompresji na cylindrach trzeba odłączyć wtryskiwacze. Jak to zrobić. Czy odłączać po kolei wtyczki z każdego wtryskiwacza czy jest do tego jedna wspólna wtyczka.
Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam Obrazek

: śr maja 30, 2007 22:59
autor: kwitecki
Chyba nr 1 to zbiorniczek z plynem od wspomagania a nie nr 4.

W MKIV sa tzw zmienne fazy powietrza w kolektorz dolotowym. Jaka jest tego zasada dzialania niestety nie wiem.

: czw maja 31, 2007 00:12
autor: greg
1. Zbiornik wspomagania
2. Regulator ciśnienia paliwa
3. Zawór N156 wielogardzielowego przełączania kolektora ssącego wraz z elementem wykonawczym podciśnieniowym
4.cześć górn arury ssącej - tak się to nazywa a jest to po prostu część całej górnej części kolektora
5. Zawór nadciśnienia
6. Jednostka J388 sterująca przepustnicą
7. silnik V101 pompy obiegu wtórnego powietrza
:bigok:

: pt cze 01, 2007 23:44
autor: Lipek81
Jeżeli chodzi o ten kolektor dolotowy to mniej więcej jest tak, że w środku jest zestaw kanałów oraz przepustnice, które w zależności od położenia wydłużają lub skracają droge, jaką musi pokonać powietrze dolatujące do cylindra. Zasada jest mniej więcej taka, że przy małych prędkościach lepszy jest krótki kolektor dolotowy, bo wtedy silnik ma większy moment obrotowy, natomiast z długim kolektorem silnik ma większą moc (albo na odwrót - już nie pamiętam).