Na biegu jałowym silnik się trzęsie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Dexter121
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt lip 11, 2006 00:33
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Dexter121 » śr cze 06, 2007 16:14

W tym momencie moge powiedzieć że dzisiaj jest bardzo gorąco i zaczęło coraz mocniej trząść silnikiem , po prostu na plecach czuć i jest reguralne co 1 ,2 sekundy że aż denerwuje.



andy94
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw paź 06, 2005 23:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: andy94 » śr cze 06, 2007 23:34

W moim bolidzie takie objawy dawało "lewe powietrze". Pęknięty był wężyk od wspomagania hamulców.



Dexter121
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt lip 11, 2006 00:33
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Dexter121 » czw cze 07, 2007 11:21

ja jak podniose maskę to strasznie rzuca silnikiem widać to gołym okiem. Wczoraj znalazłem małą usterkę w rurce gumowej która idzie do wlewu oleju od przepustnicy czy jakoś tak i byłą pęknięta to zakleiłem taśma ale to nie pomogło nic. Jak wczoraj pojeździłęm bardzo dynamicznie to po zatrzymaniu z rury wydechowej słychać byo tak jak by się dusił przerywany wydech nieregularny i takimi jakby partiami jak by nie mogło naraz wszystkiego. Silnk się trząsł dalej ale jeszcze słychać było jak by go cos blokowało , jak by obroty skakały góra - dół. już nie mam siły do tego auta.

Pozdro

P.S.

Od czasu do czasu wyskakuje mi błąd 557 od przełącznika ciśnienia układu wspomagania



hauer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:15
Lokalizacja: Polska

Post autor: hauer » czw cze 07, 2007 12:46

a zawór EGR???



Dexter121
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt lip 11, 2006 00:33
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Dexter121 » czw cze 07, 2007 12:52

A w jaki sposób sprawdzić zawór EGR? Na vagu nic nie wywala żadnego błędu z nim związanego a w parametrach nie wiem który to jest odczyt i ile powinno być. Proszę o jakieś wskazówki.

Z góry dziękuje



brackyy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw maja 04, 2006 21:57
Lokalizacja: śląsk

Post autor: brackyy » pn lip 23, 2007 09:26

Może któryś z kolegów rozwiązał już problem trzęsawki. A w ogóle, to tak kończy się tu większość tematów - bez rozwiązania problemu. No chyba, że właściciele pogodzili się z usterką. Ja mam ten sam problem tylko że silnik 1,4 abd. Wymienione narazie kable WN, planuje wymienić kopułke i palec. Ktoś mówił o odmie, sprawdzona. Ciekawą przyczyną może być zawieszenie wydechu o którym ktoś tu wspominał. Wiem, że mam urwany zaraz przy silniku mały płaskowniczek trzymający wygięty odcinek rury idącej z kolektora. Będę go musiał dorobić i zobaczymy.



andy94
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw paź 06, 2005 23:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: andy94 » ndz wrz 16, 2007 23:00

U mnie problem trzęsącego się silnika wywoływało "lewe" powietrze dostające się do kolektora przez pęknięty wężyk od wspomagania hamulca. Trochę to trwało zanim znalazłem, bo pęknięcie zrobiło się dokładnie od strony kabinki i nie było widoczne z żadnego miejsca przy otwartej masce. Dopiero delikatne posykiwanie zasysanego powietrza naprowadziło mnie na właściwy trop.
Ktoś na forum miał też pękniętą gumową podstawę całego zespołu wtryskowego - efekt taki sam.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » ndz wrz 16, 2007 23:55

Jak kolego przy ABD nie masz wsporniczka od rury wydechowej to zawsze będziesz odczuwał drgawki. Załóż go i będzie dobrze.



dhcp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lut 05, 2008 00:51
Lokalizacja: Malopolska

Post autor: dhcp » wt lut 05, 2008 01:44

Witam, mam podobny problem, trzesie autkiem (MK4 Variant) jak jest ciepły na biegu jałowym, zimny jest OK, w czasie jazdy też OK, jak stoje i troszke nacisne pedał gazu to trzęsienie zanika ale to nie jest rozwiązanie, juz mnie to w...a, wtryski mają opór zmierzony i jest ksiażkowy, trzesienie jest bardziej do przodu i do tyłu a nie na boki, jest krotkie i szybkie, samochodzik ma 138 tys, silnik 1.6 16v AUS, jest po przeglądzie, przepustnica czysta, sonda nowa (przed wymianą tez częsło) o poduszkach zagadałem telefonicznie w ASO to gość mówi, że raczej nie, ale prosze podjechać itd... i się zacznie wymiana wszystkiego... jak miał 130 tyś to było OK i co poduszki się skichały po 8 tyś, prosze o pomoc, może ktoś walczył z tematem.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt lut 05, 2008 03:36

dhcp pisze:trzesie autkiem (MK4 Variant) jak jest ciepły na biegu jałowym, zimny jest OK, w czasie jazdy też OK, jak stoje i troszke nacisne pedał gazu to trzęsienie zanika ale to nie jest rozwiązanie
przyczyna jest prosta - zbyt niskie wolne obroty !



dhcp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lut 05, 2008 00:51
Lokalizacja: Malopolska

Post autor: dhcp » wt lut 05, 2008 12:02

Witam, raczej obroty sa ok (ksiażkowe) jak będą większe to spalanie wzrośnie ;-)



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr lut 06, 2008 05:37

dhcp pisze:raczej obroty sa ok (ksiażkowe)
zatem nie pozostaje nic innego jak odczytać błędy przy diagnozie VAG-COMem, ustalić co to za błędy a następnie je wykasować no i usunąć wskazane usterki i najlepiej zresetować i ponownie zaprogramować układ wtryskowy.

[ Dodano: 06 Lut 2008 04:50 ]
Można jeszcze w ten sposób:
na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach preparatem wspomagającym rozruch spryskaj króćce przepustnicy, uszczelnienia kołnierzy kanałów dolotowychi przewody elastyczne urządzeń sterowanych podciśnieniem ale przed tem rozłącz złącze wtykowe od sondy lambda. Jeżeli podczas spryskiwania któregoś z tych miejsc zmieniła się dostrzegalnie prędkość obrotowa silnika to znaczy, że udało ci się znaleść zródło nieszczelności.
Tak jak na przykładzie kolegi andy94 należy sprawdzić szczelność i stan przewodu podciśnieniowego wspomagania hamulców,
przewody paliwa,
regulator ciśnienia,
przewód powrotny z regulatora cisnienia.


Obrazek

dhcp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lut 05, 2008 00:51
Lokalizacja: Malopolska

Post autor: dhcp » ndz lut 10, 2008 22:15

Sztomel dzięki za wskazówki, zrobię jak powiadasz i jutro jade do ASO hm... mam tylko nadzieje, że to nie gniazda zaworów - taką opinę też słyszałem (inna kompresja w jednym cylindrze np: 9,9,6,9) - bo wtedy głowica i te sprawy :blush:

Bęa pisał co i jak - mam nadzieje, że to będzie tylko nowelka a nie epopeja



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 116 gości