Strona 1 z 1

Silnik krokowy mono-jet

: pn maja 21, 2007 22:39
autor: mate64
Witajcie, autko jak w profilu. Mam problem z obrotami biegu jałowego. Na gazie mam za niskie (nieważne czy stoję jadę, hamuję) oscylują koło 300-500 na benzynie za wysokie, oscylują pomiędzy 1500-2000. Mam tester sondy lambdy, pokazuje ciągle mieszankę bogatą,a wyłącznie przy przygazowaniu schodzi w ubogą i po puszczeniu gazu wraca na bogatą. Podejrzenia moje skierowały się na nią lub na krokowiec wtrysku. I teraz nie mogę się doszukać na forum które piny krokowca 4-ro pinowego trzeba obmierzyć i jak powinna być rezystancja między nimi. Pomożecie?

: pn maja 21, 2007 22:49
autor: eidos
skoro sonda dziala a wychodzi na to ze tak to silniczek krokowy faktycznie szwankuje. Niestety nie wiem ktore przewody pomierzyc, ale to ze masz na gazie za niskie obroty to silniczek krokowy nie ma na to zadnego wpywu, musisz wyregulowac gaz.
Mozna jeszcze kody blyskowe sprawdzic, lub po resecie ECU sprawdzic czy na benzynie dalej szwankuje.
Sprawdz jeszcze naciag linki gazu, wiem ze to glupie ale czasami jak gazownikom nie chce sie obrotow na gazie regulowac to naciagaja linke od gazu i potem na benie sa wysokie obroty

: pn maja 21, 2007 23:16
autor: homsky
Witajcie, autko jak w profilu. Mam problem z obrotami biegu jałowego. Na gazie mam za niskie (nieważne czy stoję jadę, hamuję) oscylują koło 300-500 na benzynie za wysokie, oscylują pomiędzy 1500-2000. Mam tester sondy lambdy, pokazuje ciągle mieszankę bogatą,a wyłącznie przy przygazowaniu schodzi w ubogą i po puszczeniu gazu wraca na bogatą. Podejrzenia moje skierowały się na nią lub na krokowiec wtrysku. I teraz nie mogę się doszukać na forum które piny krokowca 4-ro pinowego trzeba obmierzyć i jak powinna być rezystancja między nimi. Pomożecie?
_________________
Po pierwsze jesli sonda stoi caly czas na bogatej a po przygazówce zaczyna dopiero schodzic na uboga to przydaloby sie ustawic instalke, jaka masz instalke, zwykła z regulacja na śrube czy z komputerem i silnkiem krokowym (attuator) ???

DRuga rzecz zobacz czy silniczek krokowy wogóle wykonuje jakies ruchy , na odpalonym silniku na wolnych obrotach złap trzpień krokowego przy wtrysku delikatnie palcami i oczujesz czy sie wysówa i chowa czy stoi cały czas w miejscu, zrób przygazówke i puśc gaz żeby zszedl na wolne obroty i zobacz czy silniczek wykonuje jakiekolwiek ruchy. Bo bycmoże umarł na amen i jest zawieszony w jdnej pozycji i to by tłumaczylo to ze na benzynie stoi cały czas ok.1500 i nie zmniejsza obrotów, a nagazie ma znowu za niskie i tez nie stara sie ich podciagnąc do około 900.

Silniczek mozna sprawdzic czy dziala, odłacz wtyczke z krokowca , do dwóch górnych pinów krokowca podłacz napięcie 4-6V silniczek powinien wysuwac trzpien lub chowac, potem zmien biegunowośc podłaczenia i trzpien powinien sie poruszac w druga stronę.

Wypadałoby jeszcze sprawdzić stycznik biegy jałowego w silniczku krokowym, do dwóch dolnych pinów silniczka podłacz omomierz , przy zamknietej przepustnicy gdy zderzak piera sie o trzpien silniczka rezystancja powinna byc bliska zero (obwód zwarty) , potem uchyl przepustnice tak zeby zdeżak nie opierał sie o trzpien silniczka krokowego teraz rezystancja powinna byc bardzo duża (obwód rozwary) dobrze jest kilkakrotnie owteirac i zamykac przepustnice i sprawdzac czy stycznik dobrze działa

: wt maja 22, 2007 06:51
autor: mate64
Gazu wyregulować nie mogę (mam II gen) bo po prostu auto szaleje na wolnych obrotach wte i wewte. słowem coś jest nie tak co przeszkadza w poprawnej regulacji.

Krokowiec nie umarł na amen bo "coś" próbuje regulować, ale nie wychodzi mu to zbyt dobrze.

Mniej więcej wiem już co zmierzyć, przydały by sie jeszcze konkretne wartości, homsky +

: wt maja 22, 2007 14:04
autor: eidos
mate64 pisze:Gazu wyregulować nie mogę (mam II gen)
ale to znaczy ze gazownicy nie moga wyregulowac tego gazu?, II generacje reguluje sie komputerem, czy wszystkie sygnały sa własciwe? (mam na mysli sonde i TPS)
a po resecie ECU jak z obrotami na benzynie?

: śr maja 23, 2007 18:22
autor: mate64
eidos pisze:
mate64 pisze:Gazu wyregulować nie mogę (mam II gen)
ale to znaczy ze gazownicy nie moga wyregulowac tego gazu?, II generacje reguluje sie komputerem, czy wszystkie sygnały sa własciwe? (mam na mysli sonde i TPS)
a po resecie ECU jak z obrotami na benzynie?

Tak, i gazownicy i ja po podpięciu się kompem, problem w tym że sonda stoi cały czas na mieszance bogatej a tylko przygazowaniu wykonuje jakieś ruchy. TPS podaje sygnał własciwy/

: śr maja 23, 2007 20:49
autor: eidos
wynika z tego ze sonda juz pada i nadaje sie do wymiany. Sonda moze pasc calkowicie lub przeklamywac jak Twoja
Jeszcze jedno, czy na zimnym silniku tez sa takie przeboje?
Odlacz na noc kleme z akumulatora i rano podlacz ja zpowrotem i odpal na benzynie, zobaczysz co sie bedzie dzialo na zimnym silniku i zresetowanym ECU. Teoretycznie po takim zabiegu i zimnym silniku sonda nie rozgrzana jescze nie dziala a ECU bierze sygnal z niebieskiego czujnika i TPS, silnik powinien chodzic w miare rowno chociaz obroty beda podwyzszone.
Kolejny krok to zczytanie kodow blyskowych, bedziesz wiedzial co jest nie tak. Do tego wystarczy dioda 12V i odnalezienie zlacza a ono jest przy lewarku zmiany biegow pod ta gumowa oslona lub przy cewce WN tu masz linka
http://vw2.info/vwforum/kody/

: wt maja 29, 2007 21:20
autor: mate64
Więc jest tak. Okazało się że umarł wogóle silniczek krokowy ( nie ruszał się wcale) wyskakiwał kod 1232 (krokowiec) oraz 2343 (mieszanka za bogata).

Po wymianie krokowego i resecie pojawiło mi się takie cóś 2122 (brak sygnału prędkości silnika (chyba coś z cewką) ) oraz 2322 (nie znalazłem nic na ten temat)

Może mi podpowiedzieć ktoś coś więcej?

Aha jeszcze jedno, sonda lambda ożyła i pracuje już w pełnym zakresie.

: wt maja 29, 2007 21:37
autor: Paweł Marek
2122 - brak sygnału obrotów na minutę, jeśli silnik chodzi wogóle to dziwna sprawa, chyba że jest tak jak w trójkach, i jak sprawdzałeś przy wyłączonym silniku to sygnału nie było.
2322 to czujnik temperatury powietrza, gdzie on jest w monowtrysku nie wiem.

: wt maja 29, 2007 22:39
autor: homsky
Paweł Marek pisze:2322 to czujnik temperatury powietrza, gdzie on jest w monowtrysku nie wiem.
W monowtrysku w częsci górnej praktycznie zaraz obok głowicy wtryskiwacza , zasilanie to dwa środkowe przewody z 4-pinowej wtyczki z przodu monowtrysku

: wt maja 29, 2007 22:52
autor: Paweł Marek
Przy okazji, taka foroporada z ruskiej stronki jak domowymi sposobami go naprawić. http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=48283

: wt maja 29, 2007 22:57
autor: mate64
Zrobiłem jeszcze raz reset i teraz wywala tylko czujnik obrotów 2122. Co dziwne bo obrotomierz działa (a z tego co mi wiadomo zlicza impulsy z cewki lub właśnie z hala)

[ Dodano: 29 Maj 2007 23:00 ]
Paweł Marek pisze:Przy okazji, taka foroporada z ruskiej stronki jak domowymi sposobami go naprawić. http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=48283
ciekawe ciekawe, szkoda tylkoże cyrylicą bo mało kumam z opisów :jezor: :jezor:

: wt maja 29, 2007 23:02
autor: Paweł Marek
mate64 pisze:ciekawe ciekawe, szkoda tylkoże cyrylicą bo mało kumam z opisów
tak tak. Mnie trochę łatwiej bo pamiętam szczęśliwsze czasy

[ Dodano: Wto Maj 29, 2007 11:10 pm ]
mate64 pisze:Zrobiłem jeszcze raz reset i teraz wywala tylko czujnik obrotów 2122. Co dziwne bo obrotomierz działa (a z tego co mi wiadomo zlicza impulsy z cewki lub właśnie z hala)
w RP (do sierpnia 89) jest jeden kabel tylko idący od modułu wzmocnienia do ECU, który podaje info o obrotach (od pinu 7 modułu do pinu 1 ECU). Nie wiem czy faktyczny brak tego sygnału nie spowoduje że pompa benzyny się nie włączy, napewno tak jest w trójkach.
W RP po sierpniu 90 hall jest podłączony już bezpośrednio do ECU (nie do modułu wzmocnienia jak w tych starszych).
Jeśli masz stqarszy model to sprawdź ten kabelek, nie znam koloru ale piny podałem wg schematu.

: wt maja 29, 2007 23:25
autor: mate64
Mam młodszy '91.