Strona 7 z 13

: ndz sty 11, 2009 21:42
autor: kasztan_TDI
Ja np. kiedyś dolewalem troszke nafty do ropy :)
autko lepiej pracowało chyba o ile dobrze pamietam..

niestety nafta sie skonczyla? gdzie mogłbym kupic czystą nafte? :chytry:

[ Dodano: 11 Sty 2009 20:43 ]
oczywiscie mowie o zimie :P minusowych temp :)

: ndz sty 11, 2009 22:00
autor: labek[mk3]
lukasz_bliw pisze:wymieńcie filtry świece i przewody
:bigok:
przy dieslu to chyba dużo nie da

: ndz sty 18, 2009 10:47
autor: DrLupus
_Peeter pisze:
vide_cui_fide pisze:Mój wujek wlał do swojego transita jakiegoś "doktora" wynik był taki że cały silnik poszedł do remontu. Ten środek wyczyścił silnik ale do tego stopnia, że się zatarł NIE POLECAM
Kolego, ale on zalał doktora do oleju silnikowego, a tutaj nie wiem jak zauważyłeś wymieniane są 3 różne preparaty i akurat tych do oleju w silniku większość nie poleca, natomiast te do benzyny i do czyszczenia wtrysków mają trochę lepsze opinie.

Jeszcze raz dla rozjaśnienia, są trzy różne preparaty:

- do oleju silnikowego (uszczelniacze, ceramizery)
- ulepszacze do benzyny (aby w zimie były mniejsze problemy z odpalaniem auta)
- do czyszczenia wtrysków

Moim skromnym zdaniem :hmm: zgadzam się z opiniami w tym poście.

Mianowicie jak chodzi o uszczelniacze do silników to nie wlałbym tego do silnika za nic, bo to shit a z oleju robi galaretę i oblepia cały silnik syfem.

Jak chodzi o ulepszacze do paliw, aby paliwko nie zamarzało a rano lepiej się odpalało, to tak jak na forum są podzielone zdania tak i ja się waham, choć przyznam iż faktycznie jak waha jest pod korek a akumulator dobry to nie ma żadnych problemów z odpalaniem, sam sprawdziłem na własnej skurze.

A jak chodzi o preparat do czyszczenia wtrysków, to zamierzam kupić, zalać i tak co jakieś 2 lata albo co rok w zależności ile km nabije.
Co do dodatków do benzyny: STP czy Xeramic spełniają przecież dwie funkcje, mianowicie czyszczą układ paliwowy i jednocześnie wiążą wodę z paliwem i podnoszą jego parametry (tak jest napisane na opakowaniu). Natomiast co do stosowania - gdybym jeździł na pełnym baku i taknował za każdym razem gdy wskazówka zejdzie poniżej powiedzmy 1/2 to nie stosowałbym żadnych dodatków. Ja przeważnie mam w baku od 7 do 20 ltr. i zdaję sobie sprawę z tego, że zimą na ściankach zbiornika mogą zbierać się krople wody. Co jakiś czas zatem leję do pełna i dodaję STP.

: wt lut 03, 2009 00:10
autor: pytel77
ja jeżdzę na zimowej ropce i mimo tego dolałem dodatek STP - lepiej dmuchać na zimne ( niż się wkur... ć o poranku )
słyszałem że niektórzy na cały bak zalewają 0,5 L denaturatu... :partyman:

: czw lut 05, 2009 00:47
autor: mazerlok
ja od kilku lat stosuję dodatki do paliwa i wiem że naprawdę działają.
począwszy od wtrysków, na gaznikach w motorowerach skończywszy.
nagar w komorach spalania też jest minimalny.
jutro dopiszę jak się to nazywa bo mam go w aucie i nie chce mi się iść po niego . :helm:

a co do paliwa. paliwo ze stacji schell firmowane przez tę firmę pod nazwą V-Power nie jest zwykłym paliwem. ma specjalne opatentowane przez tę firmę dodatki czyszcząco-myjące układ paliwowy i usuwające nagar oraz zwiększające liczbę oktanowa. proponuję zatankować do pustego baku troche i pojeżdzić. efekty czuć po paru kilometrach. a jak się zerknie na układ paliwowy i świece to widać na oko.
pozostałe paliwo nie będące sztandarową marką schella to normalna benzyna z rafinerii orlenowskiej. no chyba że w tym roku zmienili dostawcę( jeszcze nie sprawdzałem).

no więc do benzyny leję preparat o nazwie DOBEN a do disla DONAP.
oba są tego samego producenta i mają podobne etykietki.
kupuję na stacji benzynowej przy rafinerii stowarzyszonej z orlenem.

: sob lut 07, 2009 20:06
autor: zbych
Corvax pisze:bo moze sami nie sa pewni co mają w dystrybuto rze :P
Dolacze do dialogu czy tych wtryskow za bardzo nie przeczysci.

[ Dodano: 07 Lut 2009 19:12 ]
Corvax pisze:bo moze sami nie sa pewni co mają w dystrybutorze :P


[ Dodano: 07 Lut 2009 19:21 ]
A co powiecie na wtryski czy za bardzo ich nie przeczysci.

: sob lut 07, 2009 23:26
autor: jasiek78
Szanowni koledzy ja tez zalalem na zime srodka do czyszczenia wtryskow firmy xeramic , a teraz musze wymienic koncowki wtryskow . Nie polecam tego typu srodkow jak i kilku moich znajomych ktorzy teraz pukaja mi palcem w czolo , takie srodki podobno leje sie do silnikow z malym przebiegiem. :grin:

: ndz lut 22, 2009 19:17
autor: hwktor12
A Ja zupełnie odwrotnie niż kolega wyżej. Mianowicie miałem problemu z falującymi obrotami zamierzałem wyczyścić przepustnice ale nie mam Vag-a ani kasy na mechanika wlałem czerwone STP pojeździłem troszku na Pb i spokójz obrotami
jasiek78 pisze:podobno leje sie do silnikow z malym przebiegiem

Moja golfina ma 195tys

: śr mar 04, 2009 07:45
autor: Spojler
Zalałem kiedyś taki dodatek (STP do wtrysków) do silnika ADY, zaczął równiej pracować, lepiej się zbierać tylko więcej palić(pewnie wtryski sie przepchały) a co do przebiegu było tam prawie 200tyś i nic się nie działo.

: sob kwie 11, 2009 08:35
autor: souler
jasiek78 pisze:Szanowni koledzy ja tez zalalem na zime srodka do czyszczenia wtryskow firmy xeramic , a teraz musze wymienic koncowki wtryskow . Nie polecam tego typu srodkow jak i kilku moich znajomych ktorzy teraz pukaja mi palcem w czolo , takie srodki podobno leje sie do silnikow z malym przebiegiem. :grin:
tak tak, a koncowki same padly, bo zalales xeramic. cuda na kiju. miales je juz dawno do wymiany, tylko ich czyszczenie pokazalo jak bardzo leja czereśniaku. znajomych masz widze fajnych :panna:

: pt kwie 17, 2009 16:41
autor: Damian3942
Djeight pisze:Temat przeczytałem cały i co wnioskuje że krążące mity i plotki potrafią nieźle zadziałać jako reklama , napiszmy jaka jest prawda:

1. Każda stacja paliw w polsce, czyli Shell , Lotos, Orlen, BP , Statoil , bierze dostawy paliw z jednego punktu , czyli polskich rafinerii , u nas na pomorzu to Rafineria Gdańska, następnie Petrochemia Płock itp, żaden z tych zagranicznych monopolistów nie ściąga paliwa z zagranicy, i coś takiego jak V-power nie istnieje w polsce:)

2. Dodatki do paliw są niepotrzebne, ponieważ jakość paliw ma określone normy które nie mogą być przekroczone, są jednak stacje paliw prywatne a za te nie ręczę

3 Woda nie miesza sie z paliwem, dlatego też nie może zanieczyścić nam pompy wtryskowej, po drodze mamy filtr który nam ją zatrzyma[ Diesle] a benzyniaki nie zassają jej przez sitko pompy paliwowej w baku. jedynie starsze konstrukcje mogą mieć tu problem ale też na filtrze sie zatrzyma woda ;)

4. zamarznięcie ropy też jest rzadkością , ponieważ w okresie jesiennym na stacjach jest zmieniane paliwo na przejściowe czyli takie wytrzymujące -20st C , a w zimę jest paliwo z dodatkami do -30st C.

5. jeśli mamy ropę letnią w baku to wystarczy dolać na zbiornik ropy 5 litrów benzyny, uzyskamy w ten sposób prawie paliwo zimowe .

to tyle jeśli chodzi o mity w tym temacie,

zapraszam do dyskusji , właściwie po co stosować dodatki ? jeśli one są zawarte w paliwie jakie tankujemy?


hmm.. a ja sie uczepie jednego :smoke: ropa nie zamarza )chyba że stacja krzaki :hehe: ) w polsce nie ma paliw arktycznych są one w krajach skandynawskich u nas jest ropa zimowa o co w niej chodzi? pieni się bardziej, wiecej pali, i przede wszystkim nie wytrąca sie z niej parafina w niskich temperaturach powodująca zapchanie filtrów jedynym rozwiązaniem jest wtedy wjechać do garażu lub cieplejszego miejsca autem a parafina zniknie. podczas zimy nie powinno sie lać pełnego zbiornika ON jeśli mało się jeździ ponieważ z dnia na dzień jest przywożona nowa ropa o innych właściwościach w zależności od warunków a skąd to wiem? taka praca myśle ze wiekszość z was o tym tez wie zwłaszcza o laniu pełnego baku :) a jak juz sie bardzo boimy ze wytrąci sie parafina to można zalać dodatek do diesla powodujący obniżenie temperatury wytworzenia się parafiny

: pn kwie 20, 2009 12:56
autor: mazerlok
czy zauważyliście że większość wypowiedzi o tym Xeramic czy jak mu tam, jest negatywna?
proponuje otworzyć wątek na temat polecanych i badziewnych substancji które mają mieć pozytywny wpływ na nasze pojazdy.
w wątku tym będzie tylko mozna wpisać nazwę preparatu, opinię i powód tej opini.
dyskusja na temat które świeta ważniejsze będzie zabroniona.

: ndz maja 10, 2009 20:40
autor: speed0717
Witam,co dodawać do oleju napędowego z pompowtryskami?co byście radzili?
co można zrobić oprócz wlewania dobrego paliwa(z naszych cpn-ów ;( )żeby wydłużyć żywotność pompowtrysków?
z góry dzięki za poradę
pozdr.

: ndz cze 07, 2009 03:01
autor: lukasz_bliw
skoro ktoś podał prośbę to się ustosunkuje - nigdy nie dolałem czegoś takiego ... odkąd mam mk3 td tankuje shell v power diesel filtru nie wymieniałem odkąd go przywiozłem z Niemiec(wstyd się przyznać). Tej zimy kiedy był mróz poniżej 20 C odpaliłem. Tak więc wolę dołożyć do lepszego paliwa niż kupować jakieś cuda. Taka jest moja opinia :) a tankuję zawsze raz w miesiącu do pełna (starcza mi zbiornik) :) autko na chwilę obecną ma przejechane ok 280 000 km