[MK2 1.6 PN] Nierówne obroty silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » czw cze 29, 2006 20:13

Z calym szacunkiem dla tego pana... ale z mila checia bym z nim pogadal... :) Ale jek bedziesz mial okazje to sie go zapytaj o to co w wypadku tlokowego silnika spalinowego daje zmniejszenie oporow ssania :) Mozesz mi wierzyc lub nie. Jako inzynier uwazam ze Weber jest duzo lepszy od pierburga i po kilku dniach od jego zamontowania nie zmienilbym go na zaden inny...
sergap pisze:bo 2EE jest DUZO lepszą opcją niz Weber pod warunkiem ze jest to sprawny 2EE
gdyby babcia miala wasy to by byla dziadkiem :) wszystko co sprawne jest dobre, ale zastanowcie sie po co ktos obladowywal gaznik elementami zywcem wzietymi z wtrysku? Otoz po to aby uzyskac bardziej 'ekologiczne' spalanie... a wierz mi to dla zuzycia paliwa i mocy nigdy nie wychodzilo na dobre...
sergap pisze:bo zaden NAJPROSTRZY GAZNIK ZAMONTOWANY DO GOLFA NIE DA MNIEJSZEGO SPALANIA PRZY TAKIEJ SAMEJ DYNAMICE
da bo jak bedzie mial mniejsze opory przeplywu to dostarczy silnikowi wiecej mieszanki a to spowoduje wzrost mocy a to z kolei spowoduje ze w celu uzyskania tych samych przyspieszen bedziesz mniej wciskal gaz i to odbije sie na spalaniu...
sergap pisze:mówił ze kiedys załozył na specjalne zlecenie Pierburga do POLONEZA CARO 1,6 i ze wtedy miał dopiero KOPA.
szczerze... nie wierze...
sergap pisze:Facet dał mi cały wykład na temat 2EE i wiem,ze miał racje bo czytałam o tym co mówił pocześci na forum,a po część w serwisówkach dostepnych na 1 str tematu
no czyli powiedzial ci to samo co powiedzial by ci kazdy bywalec forum co ma serwisowke i gaznik w VW... moja rada... nie krytykuje goscia ale miej swoj rozum i nie daj sie wrobic w naprawe gaznika za set zlotych bo skonczy sie to tak jak w przypadku np archeosika... ktory dal 300 zl na naprawe a teraz smiga na weberze i jest zadowolony... problem z piriebusiem jest taki ze ktos go niepotrzebnie komplikowal... i to wszystko. (mozna by go lepiej wykonac ale tu sie juz czepiam :) ) pozdro



Awatar użytkownika
sergap
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt mar 17, 2006 14:52
Lokalizacja: płock
Kontakt:

Post autor: sergap » czw cze 29, 2006 20:44

Jak to ktoś kiedyś powiedział:

PIEKNO TKWI W PROSTOCIE>>>

A Weber właśnie na tym polega.

Jak porada??
Kiedy możemy sie jej spodziewąć,szczerze to sprawdzam co dzień czy jest:)



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » czw cze 29, 2006 20:55

W polowie jest napisana, troche nie mialem czasu ale z poczatkiem przyszlego tygodnia powinna juz byc. Czekam jeszcze na archeosika i jego gaz i filtr, ale nie martw sie porada bedzie i to bardzo szczegolowa, na razie jest o kupnie, wyborze, doborze, przezbrojeniu, poprawianiu, zrobieniu kryzy i zamontowaniu :) i mam tego 6 stron A4 :) teraz mam wiecej czasu wiec bede ostro konczyl :)



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » pt cze 30, 2006 11:03

Swieta racja te
KamilW pisze:obladowywal gaznik elementami zywcem wzietymi z wtrysku? Otoz po to aby uzyskac bardziej 'ekologiczne' spalanie...
A po kilku latach zaczynaja sie te elementy ze starosci i zuzycia sypac. Poźniej człowiek sie głowi co to moze byc. Miałem PN i nadal uwazam ze ten w tym silniku gaźnik to najwieksze nieporozumienie u VW. Nie ma jak to prostota w połaczeniu z jakoscia wykonania :-)

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
andy_lodz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 13:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: andy_lodz » sob lip 01, 2006 01:52

Witajcie znowu.
Troche odbiegliśmy ostatnio od tematu,a autka jak falowały na obrotach tak faluja,ale....jest nadzieja. :) Ja nie chce tutaj pisać o wyższości Pierburga nad Weberem czy odwrotnie bo nie miałem okazji porównać,ale wiem że Pierburg 2ee jest najbardziej zaawanowanym technicznie gaźnikiem montowanym seryjnie w golfie mk2 i charakteryzuje się najmniejszym spalaniem.Ateraz wrócmy do tyematu problemów z gaźnikiem, bo jeśli sprawdzi się wam to samo co mi to wydaje mi się że problem mamy rozwiazany,a ja mam nadzieje pierwsze plusy :P
A teraz poważnie.Sprawdzaliście juz kody błyskowe? Nie?Ja dziś sprawdziłem.A robi się to w dziecinnie prosty sposób.Ot tak:
http://vwforum.pl/kody/
Mui oczywiście wyszesł kod 1232 czyli jak w morde strzelił silnik krokowy>Objawy jego popsucia są dokłądnie takie jak my opisujemy nasze usterki:
1.Falowanie silnika na niskich obrotach.
2.Gaśnięcie przy dojezdzaniu do skrzyzoweania(przy puszczeniu gazu)
3.Szarpanie silnika przy dodawaniu gazu.
4.Zbyt wysokie obroty i niemoznosc wyrególowania instalacji LPG.

U mnie objawy zgadzają się na 100% więc jak tylko wpłynie jakaś kaska do portfela konsultacja z mechanikiem i wymiana.
Napiszcie proszę czy macie to samo i czy pomogłem.Pozdrawiam.


[b]Volkswagen Team Łódź[/b]

irekczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob gru 24, 2005 17:34
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: irekczek » sob lip 01, 2006 12:16

andy_lodz pisze:Witajcie znowu.
Troche odbiegliśmy ostatnio od tematu,a autka jak falowały na obrotach tak faluja,ale....jest nadzieja. :) Ja nie chce tutaj pisać o wyższości Pierburga nad Weberem czy odwrotnie bo nie miałem okazji porównać,ale wiem że Pierburg 2ee jest najbardziej zaawanowanym technicznie gaźnikiem montowanym seryjnie w golfie mk2 i charakteryzuje się najmniejszym spalaniem.Ateraz wrócmy do tyematu problemów z gaźnikiem, bo jeśli sprawdzi się wam to samo co mi to wydaje mi się że problem mamy rozwiazany,a ja mam nadzieje pierwsze plusy :P
A teraz poważnie.Sprawdzaliście juz kody błyskowe? Nie?Ja dziś sprawdziłem.A robi się to w dziecinnie prosty sposób.Ot tak:
http://vwforum.pl/kody/
Mui oczywiście wyszesł kod 1232 czyli jak w morde strzelił silnik krokowy>Objawy jego popsucia są dokłądnie takie jak my opisujemy nasze usterki:
1.Falowanie silnika na niskich obrotach.
2.Gaśnięcie przy dojezdzaniu do skrzyzoweania(przy puszczeniu gazu)
3.Szarpanie silnika przy dodawaniu gazu.
4.Zbyt wysokie obroty i niemoznosc wyrególowania instalacji LPG.

U mnie objawy zgadzają się na 100% więc jak tylko wpłynie jakaś kaska do portfela konsultacja z mechanikiem i wymiana.
Napiszcie proszę czy macie to samo i czy pomogłem.Pozdrawiam.
hmmm, ja wiem czy pomogłeś... o tym, że falujące obroty itd. w naszych silnikach to wina krokowego to było już wiadome dawno... tylko nie wiem czy czytałes wszystkie posty, ale dostac dobrze działający lub wogóle dostać silnik krokowy to jest sztuka a zarazem majątek... dlatego wszyscy myślą co tu zrobić żeby to obejść i żeby to działało dobrze...
poczytaj wcześniejsze posty ...


P.S

Tak apropo to był post na forum , ktoś pisał, że założył do naszego gaźnika silnik krokowy od opla z 97 r.
Może chodziło o coś takiego:
http://www.allegro.pl/item112409625_sil ... _nowy.html

jak ktoś ma znajomego mechanika to niech zapyta czy to działa na takiej samej zasadzie jak nasz silnik krokowy?? BO jeśli tak to problem byłby rozwiązany i koszt również byłby mały... Ludzie!! Jest nas wielu którzy mają ten problem i razem musimy go jakoś rozwiązać puki jest lato... PRZYJDZIE ZIMA I WTEDY BĘDZIEMY PŁAKAĆ!!



Awatar użytkownika
sergap
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt mar 17, 2006 14:52
Lokalizacja: płock
Kontakt:

Post autor: sergap » sob lip 01, 2006 13:18

Panowie nie silnik krokowy,bo czegoś takiego w gazniku 2EE nie ma,jest regulator położenia przepusticy :) ,ale chodzi o to samo.

A co do tych kodów,to łatwo sie pomylić...aczkolwiek mogło tak bys nie przecze :)

Zastanawiełem sie ostatnio nad inną opcją,mianowicie może to byś wadliwie dziłające ssanie,zauważyłem to u mnie,autko po uruchomieniu nie faluje tak bardzo(pracuje cały czas na ssaniu 1000obr,dopiero po chwili spadaja obroty na 800-850) i zaczyna latać 800-1000 obr. tak jakby właczało i wyłaczało sie ssanie,może walniety czyjnik temp.

To tylko rozmyślenia,nie znam sie na tym za bardzo wiec nie wiem czy to możliwe...



Awatar użytkownika
zbyszegk
GTI Edition
GTI Edition
Posty: 749
Rejestracja: pt gru 02, 2005 20:46
Lokalizacja: BT
Kontakt:

Post autor: zbyszegk » sob lip 01, 2006 17:19

Czy kody błyskowe dzialają tylko w PN-kach z gaźnikiem 2EE ?? bo ja w swoim mam tez taką wtyczke...



baber
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 20:38
Lokalizacja: k-kożle

Post autor: baber » sob lip 01, 2006 18:27

Cześć mam pytanie mam golfa 3 1.4 mono wtrysku ifaluje mi na niskich obrotach wymieniłem czujnik halla bo tak pokazał komp idalej to samo teraz pokazuje mi że to sonda lambda czy to możliwe


baber

Awatar użytkownika
andy_lodz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 13:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: andy_lodz » ndz lip 02, 2006 01:17

sergap pisze:Panowie nie silnik krokowy,bo czegoś takiego w gazniku 2EE nie ma,jest regulator położenia przepusticy :) ,ale chodzi o to samo.
Radze poczytać książkę,albo pod maskę zajrzeć:)

[ Dodano: Nie Lip 02, 2006 01:19 ]
sergap pisze:co do tych kodów,to łatwo sie pomylić...
sergap pisze: A co do tych kodów,to łatwo sie pomylić...
Nie wiem w czym mozna się pomylić...w liczeniu ile razy mrugnie lampka?A po to to wymyślili inżynierowie vw żeby się nie mylic i nie wymienic czesci za kilkaset złotych niepotrzebnie.

[ Dodano: Nie Lip 02, 2006 01:32 ]
A co do mnie to gzybym miał 100% pewnosci ze to silnik krokowy to odzałował bym przez te pare miesiecy i odlozył kaske na tego krokowca...ale co będzie jeśli okaze się ze po wymianie krokowce bedzie to samo?:)Dzieki ze się dzielicie swoimi opiniami.Napewno razem uda nam się cos zdziałać .Pozdrawiam.


[b]Volkswagen Team Łódź[/b]

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz lip 02, 2006 01:32

andy_lodz pisze:Radze poczytać książkę,albo pod maskę zajrzeć:)
no przeciez w 2EE jest nastawnik przepustnicy ktory pelni ta sama funkcje co silnik krokowy :)



Awatar użytkownika
krisvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: sob cze 24, 2006 16:53
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: krisvw » ndz lip 02, 2006 01:40

a ja uwazam ze to regulator wolnych obrotów to było przyczynau mnie:)



a2b
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob maja 06, 2006 20:49
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: a2b » ndz lip 02, 2006 11:35

sergap pisze:Panowie nie silnik krokowy,bo czegoś takiego w gazniku 2EE nie ma,jest regulator położenia przepusticy :) ,ale chodzi o to samo.

A co do tych kodów,to łatwo sie pomylić...aczkolwiek mogło tak bys nie przecze :)

Zastanawiełem sie ostatnio nad inną opcją,mianowicie może to byś wadliwie dziłające ssanie,zauważyłem to u mnie,autko po uruchomieniu nie faluje tak bardzo(pracuje cały czas na ssaniu 1000obr,dopiero po chwili spadaja obroty na 800-850) i zaczyna latać 800-1000 obr. tak jakby właczało i wyłaczało sie ssanie,może walniety czyjnik temp.

To tylko rozmyślenia,nie znam sie na tym za bardzo wiec nie wiem czy to możliwe...

Miałem tak samo to nie czujnik to jest wina regulatora wolnych obrotów sprawdz cz on wogule ci działa bo jak jest skopany to w nim jest potencjometr który złe sygnały odnośnie położenia przepustnicy podaje do sterownika a sterownik otwiera i zamyka ssanie .Zdemontuj górną częśc gaźnika (dopływ powietrza) tam jest przepustniczka od ssania napewno otwiera się i zamyka naprzemian stąd falowanie .Regulator po wyłączeniu silnika powinien się cofnąć,zwolnić linkę gazu jeśli tak nie jest to się zje**ł



Awatar użytkownika
andy_lodz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 13:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: andy_lodz » ndz lip 02, 2006 13:40

krisvw pisze:a ja uwazam ze to regulator wolnych obrotów to było przyczynau mnie:)
Troche się już pogubiłem

1. Regulator wolnych obrotów
2.Silniczek regulacji biegu jałowego
3.Silnik krokowy biegu jałowego

Jeśli mnie mój mały umysł nie myli to 1=2=3 :) Czy to prawda?Pozdro.


[b]Volkswagen Team Łódź[/b]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości