po ilu przejechanych kilometrach ECU wprowadzi korekte zużycia silnika??Cefaloid pisze: Skutki reasetowania będą takie:
- będą resetowane ew. błędy więc ew. diagnostyka silnika będzie trudniejsza
- procesor "uczy się" parametrów silnika wynikających z zużycia itp. Reset zeruje te dobranie pod silnik parametry i procesor startuje z ustawieniami standardowymi.
mk3 1.8 AAM emulacja sondy na masę czy przekaźnik???
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Re: mk3 1.8 AAM emulacja sondy na masę czy przekaźnik???
Lubię gdy murzyn bije w kokos
Amanda, sam do tego doszedłeś że krokowiec ci sie zacina - także dla ciebie wielki plus za wytwałość i zaparcie.Amanda pisze:optymalizacja Binga, zacinał mi się krokowiec - tera OK (ale laptopa nie miałem czasu jeszcze podłączyć by ostatecznie polookać co tam w gazie słychać
[ Dodano: Czw Sie 31, 2006 11:46 ]
Tak , to prawda co napisał Cefaloid , ECU po resecie oprucz tego że kasuje połapane błędy, to jeszcze powraca do standartowych ustawień, ECU Boscha jest "samouczący" i w czasie jazdy sam wprowadza sobie korekty w czasie wtrysku paliwa na podstawie odczytów głównie z sondy i TPSu.Karlos87 pisze:po ilu przejechanych kilometrach ECU wprowadzi korekte zużycia silnika??Cefaloid pisze: Skutki reasetowania będą takie:
- będą resetowane ew. błędy więc ew. diagnostyka silnika będzie trudniejsza
- procesor "uczy się" parametrów silnika wynikających z zużycia itp. Reset zeruje te dobranie pod silnik parametry i procesor startuje z ustawieniami standardowymi.
Ale nie ma co sie przejmować tym wszystkim, przeciez odpalamy auto na benzynie i jedziemy tylko chwile do lekkiego zagrzania silnika , potem jedziemy na LPG.
Żeby zresetowany ECU powrócił do pełni "sprawności" czyli żeby zdążył poustawiac sobie wszystkie parametry czasu wtrysku , trzebaby było pozwolic mu popracowac na benzynie az do całkowitego zagrzania silnika, ale mając LPG nigdy nie jedziemy na benzynie az osiagnie 90*C , przerzuca sie na LPG juz przy 30*C i tyle .
Nic sie nie przejmowac panowie , najważniejsze żeby auto poprawnie jeździło na LPG i na benzynie, bez odczuwalnych przez nas dolegliwości, a czy do tego celu uzywa sie wyszukanych emulacji czy prostego resetu - to już nie ważne .
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Czujnik położenia przepustnicy [CPP] 
Throttle position sensor - TPS
Throttle position sensor - TPS
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony czw sie 31, 2006 13:02 przez Amanda, łącznie zmieniany 1 raz.
był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
TPS - Throttle Potentiometer Sensor - czyli czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy , w mono-wtrysku jest (patrząc od przodu auta) z prawej strony wtryskiwacza , idzie do niego płaska wtyczka z 4-rema kablami.Karlos87 pisze:co to jest TPS ?
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Panowie tak przypatruję się waszym wypowiedziom i prubuję wycianąć jakąś informację, niestety nie znajduję odpowiedzi. Mam podobne problemy z instalką gazową w aucie. Może podam parę szczegółów. Chodzi o Mk3 1.8 AAM z konca 92 roku, bo to jest stotne jesli chodzi o sterownik. Instalka nawet nie wiem jakiej firmy najprostsza załozona jakies 2,5 roku temu. Emulacja lambdy byla zrobiona na masę za poocą przekaznika. Ostatnio podczas naszej cudnej zimy okazalo sie że zimne autko nie bardzo chce chodzic na gazie zanim sie nie rozgrzeje. Na benzynce tez nie bardzo. Udałem sie do dobrego elektromechanika, ktory stwierdził parę rzzeczy , które skorygowałem i autko zaczelo jeżdzić na PB. Niestety emulacja lambdy na mase mu nie służy i rano zimny strasznie kopci na czarno i dodtakowo ogólnie strasznie duzo PB pali. Zrobiłem w miniony weekend emulator oparty timer 555, Niestyety nie wiem jak go ustawić a więc jakie podać progi napięcia maks. i min. oraz częstotliwości zmian. Nastawy takie jak 800 mV góra 200mV przy częstoliwści ustawionej na czuja (miganie diody) spowodowały że auto po 5 km jazdy na gazie po przerzuceniu na PB zgasło. Po ponownym uruchomieniu na benzynce nie bardzo chcialo chodzić telepanie i brak wolnych obrotów oraz dodanie gazu muli silnik. Na gazie wolne obroty podniosly sie do 2000 tyś.
Może ktoś z was ma sprawdzone nastawy a wiec progi maks i min napięc emulacji i częstotliwość dla oszukania sterownika z mojego autka. Szukam tego po necie ale narazie bezskutecznie. Może to też być odczyt z lambdy ( charakterystyka) ja nie mogę odczytać od siebie z kompa sygnału za pomocą VagComa i OBDII. Pomóżcie
Może ktoś z was ma sprawdzone nastawy a wiec progi maks i min napięc emulacji i częstotliwość dla oszukania sterownika z mojego autka. Szukam tego po necie ale narazie bezskutecznie. Może to też być odczyt z lambdy ( charakterystyka) ja nie mogę odczytać od siebie z kompa sygnału za pomocą VagComa i OBDII. Pomóżcie
Wcześniej codziennie niezawodne MK3 1.8 AAM teraz Mk4 TDI AZS z plecakiem, na codzień zaś Octavia kombi 1.8 TSI, czas pokaże co się lepiej sprawuje...:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 101 gości


