Bierze 1L oleju 15W50 na 5 tys.km silnik 1.8ADZ.to normalne?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

przemas1983
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: wt sty 08, 2008 14:45
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Bierze 1L oleju 15W50 na 5 tys.km silnik 1.8ADZ.to normalne?

Post autor: przemas1983 » czw lip 22, 2010 10:40

otóż kiedyś tym golfikiem jeździły laski i olej tylko był dolewany silnik dostał tak w dupę, ze aż się boje myśleć co on przechodził. jak go kupiłem olej miał czarny ale teraz olej mam motul 15W50 zmieniam mu co 10.000km i dolewam mu 1L na 5.000km i mam pytanie czy to są uszczelniacze zaworowe czy pierścienie do wymiany??? Jak jadę na 5.000obr/min nie widać czarnej chmury z tyłu wiec o co chodzi???? szukałem identycznego tematu ale nie znalazłem. Przypomnę że żadnych wycieków nie mam !!!!!



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » czw lip 22, 2010 10:52

1l/5tyś km to żadna tragedia...wychodzi jedna dolewka od wymiany do wymiany. VW przewiduje 1l/1tyś km...i gdyby tyle spalał to można zacząć się martwić. Jeżeli nie widać wycieków to śmiało jeździj i regularnie zmieniaj olej.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw lip 22, 2010 10:55

przemas1983 pisze:i dolewam mu 1L na 5.000km
to daje jakieś 200 ml na 1000 km więc w normie.

Czy występuje dymienie po odpaleniu dłużej stojącego auta (tak powiedzmy przez noc)?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » czw lip 22, 2010 11:12

zmierz ciśnienie na cylindrach i zrób próbę olejową, będzie wiadomo co go boli


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

przemas1983
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: wt sty 08, 2008 14:45
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

..

Post autor: przemas1983 » czw lip 22, 2010 11:13

przy odpaleniu zimnego silnika czasem mała chmurka dymku się pojawi



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » czw lip 22, 2010 11:19

biorąc pod uwagę, że lejesz 15W50 (czyli raczej gęsty olej), to moim zdaniem spalanie jest zbyt duże... jak dla mnie rozsądna granica to litr na 10kkm



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw lip 22, 2010 11:26

Shmatan pisze:biorąc pod uwagę, że lejesz 15W50 (czyli raczej gęsty olej), to moim zdaniem spalanie jest zbyt duże... jak dla mnie rozsądna granica to litr na 10kkm
Gęstszy chyba w temp pokojowej. Porównaj sobie parametry przy temp pracy.

Niedawno zmieniałem koledze w Vectra B 2,0 16V ECOtec olej z jakiegoś siuwaksu na Castrol Magnatec 10W40. Auto kopciło na niebiesko i brało tyle oleju ze przy jeździe 1200 km do Krakowa w dwie strony musiał przynajmniej raz dolewać bo komp pokładowy świrował o poziomie oleju. Po wymianie na półsyntetyk zrobił 2 razy tą trasę i komp nie zaśpiewał nic o oleju.



przemas1983
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: wt sty 08, 2008 14:45
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Post autor: przemas1983 » czw lip 22, 2010 11:27

no trochę mnie tez przeraza ze musiałem mu zalać 15W50, ale jest lepiej wcześniej miałem 15W40 mobila i brał go więcej koło 1L na 4.000km



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » czw lip 22, 2010 16:34

zrób mu próbę olejową, bierze Ci za dużo tego oleju i na mój gust masz uszczelniacze do wymiany


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » czw lip 22, 2010 18:37

Wcale bym się takim zużyciem nie przejmował,pilnuj tylko żeby olej był w silniku.


Jacek

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » czw lip 22, 2010 21:17

zrób mu próbę olejową, bierze Ci za dużo tego oleju i na mój gust masz uszczelniacze do wymiany
Co ma ta próba olejowa niby wykazać.Szczególnie że stawiasz na uszczelniacze. :bajer:
Litr na 4000 nie jest może jakiś straszny chociaż mnie już by pomału irytował.Zmień uszczelniacze zaworowe( to i tak najtańsza alternatywa)potem zobaczysz. Wedle mnie powinno pomóc. :grin:



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » czw lip 22, 2010 22:55

jbs-78 pisze:Co ma ta próba olejowa niby wykazać.Szczególnie że stawiasz na uszczelniacze. :bajer:
zakładam, że wiesz na czym polega próba olejowa a skoro tak to nie rozumiem po co to pytanie?? :hmm:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pt lip 23, 2010 09:17

U mnie jak padła uszczelka pod głowicą, to przy tym robiłem uszczelniacze zaworowe ( i wszystkie uszczelki i uszczeleczki, oprócz simeringów na wale ) bo brał mi jakiś 1L na około 6500-7000km i znajomy co ma mechanikę ( u niego robiłem ) mi nie popuścił tego 1L na tyle km i powiedział że to i tak dla niego za dużo :jezor: i wymienił uszczelniacze do tego ( były bardzo twarde, zparciałe i przy próbie zdjęcia zaczęły pękać i się rozsypywać ).
Auto ciśnienie miało 13bra na każdym cylindrze i karmione było i jest tylko Pb i nalatałem mu w tej chwili 213500km

Dzisiaj będę prawdopodobnie wymieniał olej - Motul 6100 Synergie 15W50 pełen syntetyk ( Motul 4100 Power 15W50 jest na bazie mineralnej ) i zobaczymy jak tam motorek zareaguje na taki olej.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 122 gości