Po odkreceniu rozrusznika opadl silnik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pnowak2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pt lut 13, 2009 15:32
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Po odkreceniu rozrusznika opadl silnik

Post autor: pnowak2 » pn lut 08, 2010 21:03

witam,

dzisiaj wyciagalem rozrusznik do regeneracji, odkrecilem 3 sruby ktore go trzymaja kluczem 17 i po chwili widze ze silnik spadl z 4 cm nizej, co jest grane ?

myslalem ze rozrusznik nie trzyma calosci, jak to teraz podniesc :) ?

[ Dodano: 08 Lut 2010 20:05 ]
no i czy moze to tak wisiec cala noc, bo rozrusznik wrzucic moge dopiero jutro.. ?



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn lut 08, 2010 21:05

a nie miales łapy do poduszki od śrub do rozrusznika?lewarek od dołu lub kilku chlopa i w góre

[ Dodano: Pon Lut 08, 2010 20:06 ]
pnowak2 pisze:no i czy moze to tak wisiec cala noc, bo rozrusznik wrzucic moge dopiero jutro.. ?
no niewiem czy poduch nie powyrywasz.lepiej czyms podeprzyj
Ostatnio zmieniony pn lut 08, 2010 21:05 przez Duber, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pn lut 08, 2010 22:51

pnowak2 pisze:po chwili widze ze silnik spadl
=D>
Lewarek pod obudowę sprzęgła i delikatnie w górę. Przy zakładaniu rozrusznika odkręć od poduszki przedniej tę łapę i najpierw skręć rozrusznik, a potem opuść lewarkiem na poduszkę, sprawdź rurkę płynu chłodzącego,przykręconą do łapy, czy nie pękła na spawie.



Awatar użytkownika
lukiskwuki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt cze 02, 2009 13:10
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: lukiskwuki » pn lut 08, 2010 23:02

silnik opadł tylko troszeczke na bank i nic sie napwno nie pourywało teraz musisz podnies silnik lewarkiem podpierajac go gdzies w okolicy rozrusznika i jak bedziesz zakłada rozrusznik ł to przykrec najpierw te na dole sruby a potem dopiero górna bo gorna nie bedzie dobrze pasowała i bedziesz musial manewrowac troche lewarkiem góra dół a szpilka złapie gwit potem dokrecasz i po robocie


[img]http://images40.fotosik.pl/279/144bed300257a022med.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn lut 08, 2010 23:21

pnowak2 pisze:po chwili widze ze silnik spadl z 4 cm nizej, co jest grane ?
- ogólnie to tak ma być, górna śruba trzyma również łapę silnika - wyciągając ją spowodowałeś, że łapa ta trzyma się tylko na jednej śrubie - czyli jakby wahadłowo - stad silnik popadł. To jest normalna sprawa i nic się nie stało. Jak będziesz ponownie to składał, to trzeba trochę podnieść silnik - bo jak kolega wcześniej napisał, poprzesuwały się otwory między łapą a silnikiem i tej śruby teraz nie wsadzisz.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
lukiskwuki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt cze 02, 2009 13:10
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: lukiskwuki » pn lut 08, 2010 23:56

up :gora: wiec potwierdzam ....dasz rade ...4 pak i po robocie hhehehe


[img]http://images40.fotosik.pl/279/144bed300257a022med.jpg[/img]

ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » wt lut 09, 2010 00:11

Witam tam jest mocowana łapa odkręciłeś rozrusznik i silnik opadł pod miskę podłóz kawałek deski podnieś silnik za pomocą lewarka i będzie ok



Awatar użytkownika
pnowak2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pt lut 13, 2009 15:32
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Post autor: pnowak2 » wt lut 09, 2010 10:08

Podlewarowalem go za skrzyknie biegow, tak przeczeka do wieczora dzisiaj.

Natomiast mam kolejne pytania.

Udalo mi sie wyciagnac tulejke z bloku silnika za pomoca gwintownika, po prostu ja nagwintowalem, potem wkrecilem srube 12-ke i udalo sie tuleje wybic.

Dzisiaj bede miec nowa tulejke,

1. jak najlepiej ja umiescic w bloku, bo jest dosyc miekka ?
2. czy ma byc wbita do konca czy zostac jakis dystans ?
3. czym ja wbic fachowo zeby nic nie uszkodzic (tuleja w bloku, nie w rozruszniku) ?

pozdrawiam serdecznie.
Ostatnio zmieniony wt lut 09, 2010 10:08 przez pnowak2, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt lut 09, 2010 10:36

pnowak2 pisze:1. jak najlepiej ja umiescic w bloku, bo jest dosyc miekka ?
Zatoczotym trzpieniem na który zakładasz tulejkę i z kołnierzem, o który tulejka sie oprze a kołnierz dobije do obudowy tulejki.



Awatar użytkownika
pnowak2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pt lut 13, 2009 15:32
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Post autor: pnowak2 » wt lut 09, 2010 11:25

nie do konca jest to dla mnie jasne



Awatar użytkownika
macpat1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pn lut 12, 2007 00:27
Lokalizacja: woj pom
Kontakt:

Post autor: macpat1 » wt lut 09, 2010 11:44

zanajdz srube ktora wejdzie w ta tulejkę , nakręć na nią nakrętkę Obrazek


macpat1

Awatar użytkownika
pnowak2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pt lut 13, 2009 15:32
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Post autor: pnowak2 » wt lut 09, 2010 12:33

Bardzo dziekuje za ten rysunek, juz klikam 'pomogl' ! :)

pozdrawiam !

[ Dodano: 09 Lut 2010 11:34 ]
pytanko jeszcze jedno :)

czy tulejka ma wejsc na rowni z krawedzia obudowy bloku skrzyni czy troche glebiej ?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt lut 09, 2010 13:26

ma zostać na 0,5 mm ponad obudowę , nie wbijaj do równa z obudową , czyli zaokrąglony rant tulejki ma być wysunięty , wyczujesz to palcem



Awatar użytkownika
macpat1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pn lut 12, 2007 00:27
Lokalizacja: woj pom
Kontakt:

Post autor: macpat1 » wt lut 09, 2010 13:37

nie wiem moze sie myle ale na moje to tą stroną zaokrągloną daje się w srodek.. a jest to po to zeby łatwiej tulejka weszla w obudowe ?? a jak zostwisz wysunieta to i tak ja bedix wbije na rowno ...... to jest moj tok rozumowania :)


macpat1

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości