skrzynia zablokowala sie na trzecim biegu - AUG

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

skrzynia zablokowala sie na trzecim biegu - AUG

Post autor: chosen » pt wrz 25, 2009 13:06

Witam.

Otóż wczoraj zmienialem w swoim mk2 skrzynie bo moja stara 4T sie rozsypywala, tj. jednka ciezko wchodzila, wsteczny tylko czasami, dwojak i trojka zgrzytała.

Trafila mi sie taka jak powinna byc w moim gti, czyli AUG, jezdzilem nia w starym samochodzie i było wszytsko ok.

Zamontowalem wczoraj w swoim, przy okazji zalozylem lepszą tarcze sprzęgła, podłączyłem wszytsko, odpalilem i przez pierwsze 10 km było wszytsko jak nalezy.

Zero zgrzytów, kazdy bieg leciutko wchodził, AŻ tu nagle ruszylem ostro z 1, potem 2, 3 i juz dalej nie moglem.... Nie moglem wyrzucic trojki, moge na niej jechac ale tylko na trzecim biegu, innne nie wchodzą bo nie chce wyjsc z trojki. Myslalem ze to jakis wodzik sie przestawil, ale odpiąłem wodziki i chcialem samą tą łapa od skrzyni ruszac ale to jednak nie wodziki bo cos w skrzyni nie chce sie ruszyc ...

Czy cos w srodku pierdykneło ? czy moze jakas regulacja jest za tym lewarkiem przy skrzyni. BO tam jest jedna sroba na wielkiego amupula od przodu samochodu, i jedna od góry na duzy klucz, min. 24 albo więcej ...

Bardzo prosze o pilną pomoc


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mtworus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 04, 2006 21:21
Lokalizacja: Ośvwięcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » pt wrz 25, 2009 20:00

no to nieźle.... :kac:
twój problem jest o tyle powazny że nawet jakbyś chciał zdemontować skrzynię i próbować ją "odkleszczyć" to może być ciężko, ponieważ rozpołowienie przeprowadza się wg wskazań serwisowych (np na luzie lub pierwszym biegu)... a ty masz tylko trójkę..... :ass:
oczywiście być może w tym typie skrzyni (AUG) może to nie stanowić głębszego problemu ale na pewno utrudni demontaż..... :chytry:
myślę że bez wyjęcia skrzyni z auta i rozłączenia obudowy się nie obejdzie ...
zakleszczenie skrzyni może nastąpić z wielu powodów... np zły montaż mechanizmu wybierania polegający na odwróceniu niektórych cząści lub ich przełożeniu -tzw lustrzane odbicie-lub jego nadmierny luz .....czasem popuszczona śruba lub brak podkładki w połączeniu a luźnym mechanizmem wodzikowym i wysłużonymi łożyskami i synchronizatorami skrzyni powoduje nawet wrzucenie dwóch biegów naraz.... :ass:

tu mamy wrzuconą trójkę.... może skrzywiony jest wodzik w środku a może zapiekł się synchronizator..... może jakiś kawałek netalu uwiązgł w dziwnym miejscu....trudno powiedzieć na odległość....jaki olej w tej skrzyni .. czy nie ma opiłków w nim??

opukaj to młotkiem przez drewniany kołek w miare delikatnie ......kiedyś mi to pomogło jak Golfie jedynce (skrzynia 4) została jedynka :chytry:
te duże śruby to raczej do wlewania oleju i do jego spuszczania....
Ostatnio zmieniony pt wrz 25, 2009 20:03 przez mtworus, łącznie zmieniany 1 raz.


było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach

[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]

jacekplacekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 19:38
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: jacekplacekk » sob wrz 26, 2009 12:41

Mi kiedys jak mialem golfine dwojke zostal wsteczny i tez za cholere nie moglem go wyjac. W moim p[rzypadku pomogla kilkakrotna proba wyjecia biego w czasie WOLNEJ jazdy bez wysprzeglania



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 107 gości