Kilka problemów związanych z autem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Fastum001
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn lip 27, 2009 23:45
Lokalizacja: to masz ?

Kilka problemów związanych z autem

Post autor: Fastum001 » wt lip 28, 2009 00:05

Witam, jestem tu nowym użytkownikiem i mam do was kilka pytań odnośnie moich problemów z samochodem. Mechanik u którego naprawiam auto jest chyba niezbyt kompetentny (znajomy więc dlatego u niego naprawiam). Pierwszy mój problem to przednia szyba. Ostatnio podczas ulewy zauważyłem, że na podsufitce są zacieki od wody - to chyba znak, że przecieka szyba. Moje pytanie brzmi: Ile kosztuje uszczelnienie szyby na nowo ?
Drugi mój problem z jakim się borykam od dłuższego czasu to dziwny dźwięk wydobywający się z przednich kół. Słyszalne jest takie tarcie jakby o jakąś blachę, mechanik twierdził, że trzeba odgiąć jakąś blachę przy tarczy hamulcowej czy gdzieś w tych okolicach. Po odgięciu dźwięk zniknął ale jeszcze tego samego dnia podczas powrotu do domu usłyszałem ponownie ten dźwięk. Nie chcę się bawić w jakieś odginanie blachy, chcę zrobić to raz a porządnie.
Pytanie numer 2 brzmi: Co z tym fantem mogę zrobić ? Co to za blaszka i jak się skutecznie tego pozbyć ? Aha mechanik mówił jeszcze rzekomo, że odgina się ona ponieważ się nagrzewa czy coś takiego.
Kolejny mój problem to skrzypienie zawieszenia. Jak stanąłem na próg przy drzwiach i zacząłem się gibać usłyszałem taki zgrzyt. Co to może być ?
Ostatni mój problem z którym chciałbym się z wami podzielić to zgrzyt biegu numer 2.
Przy zmianie biegu 1 na 2 słyszalny jest taki Zgrzyt, problem ten znika gdy zmieniam 2-ójke przy poniżej 15 tys obr./min. Moje pytanie brzmi, czy to jest usterka całej skrzyni biegów czy może wyrobił się jakiś element wymienny biegu nr. 2 ?

Za wszystkie odpowiedzi bardzo dziękuję i pozdrawiam :)



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » wt lip 28, 2009 00:21

Cze.... z Twojego opisu wynika że to kompletna ruina/szyber cieknie ' jak masz' ewentualnie klocków nie masz,w zwieszeniu bida piszczy , synchronizator wywalony / A TAK POWAŻNIE TO SPRECYZÓJ TE WADY :grin: gg


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » wt lip 28, 2009 00:24

Masz wersję z szyberdachem? Jeśli tak to najpierw tam szukałbym nieszczelności.

Co do ocierania o blachę to mechanik mógł mieć rację, bo u mnie wlaśnie ta blacha za tarczą hamulcową ocierała, tylko że u mnie było to słychać przy mocnym skręcie, podniosłem na lewarku i puknąłem w tą blachę, delikatnie ją odginając i jest spokój, tam lubi sie zbierać brud i rdza i może to ocierać.

Co do skrzyni może to być synchronizator, jaki masz kod skrzyni biegów?
Warto by się zastanowić w jakim jest w ogóle stanie skrzynia i jaki ma przebieg, przy rozbieraniu wymieniłbym także nity na zestaw naprawczy śrub. A to już większe koszta, więc sam musiałbyś wybrać czy nie lepiej kupić używaną skrzynię z mniejszym przebiegiem lub po regeneracji.



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » wt lip 28, 2009 06:51

Kolega Jazz_Blue, ma racje , dodam jeszcze że temat szybra jest opisany /zatkany odpływ/, co do zawieszenia to musisz dokładniej określić miejsce i rodzij tego dźwięku . :grin:


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » wt lip 28, 2009 09:33

Co do zgrzytającej 2ki- może wystarczy wymienić łączniki / cięgna zmiany biegów w silniku? Temat dobrze opisany na forum. To jeżeli masz skrzynie na cięgnach, jeżeli sterowana linkami, wystarczy regulacja. Oleju bym nie ruszał, jeżeli inne biegi chodzą ok, i nie wchodzą ciężko. Problem dość częsty.
Co do tej blachy przy kole - kiedyś po wizycie na warsztacie nie wiadomo skąd pojawił się dziwny taki dźwięk z okolicy koła, zwłaszcza jak wjechałem w dziure. Podjechałem z powrotem na podnośnik, mechanik odgiął tą blache i jest ok. Aha, ta blacha osłania tarcze hamulcową przed błotem i innym syfem.
Co do zawieszenia - warto zrobić mu mały przegląd, bo sie może okazać, że nagle ci sie np. wahacz urwie lub inne cudo..



Fastum001
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn lip 27, 2009 23:45
Lokalizacja: to masz ?

Post autor: Fastum001 » wt lip 28, 2009 18:27

Witam i dziękuje za odpowiedzi.
A więc nie posiadam szyber dachu to musi być coś na uszczelnieniu przedniej szyby dziś zauważyłem, że po deszczu są zacieki na szybie wewnątrz auta. Dowiedziałem się, że uszczelnienie szyby to koszt 100 zł, to prawda ?
Co do synchronizatora - jakie są koszty wymiany tego cuda ? I jak sprawdzić kod skrzyni biegów ?

Pozdrawiam.



ADHD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lip 25, 2009 20:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: ADHD » wt lip 28, 2009 18:57

Witam co do skrzypienia zawieszenia to w moim golfie było tak samo problemem okazały sie gumowe tulejki satbilizatora przedniego.Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » wt lip 28, 2009 19:16

Żeby sprawdzić kod skrzyni biegów musisz popatrzeć na naklejkę, którą znajdziesz w książce serwisowej lub w bagażniku jak podniesiesz wykładzine, będzie przy Getriebe (jesli był sprowadzany) i trzy litery, np DUU, DUV, DLP itd

Te co akurat wymieniłem były na nitach i jesli nie miały akcji serwisowej, bo słyszałem, że niby takie były w Niemczech, które polegały na wymianie nitów na śruby, to warto przy rozebraniu skrzyni zająć się tym także, żeby się kiedyś nie rozleciał mechanizm różnicowy.
A co do ceny synchronizatora to nie wiem, ale nie wiadomo czy to to dokładnie, więc w ciemno i tak nic nie kupuj.



Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » wt lip 28, 2009 22:30

Synchronizator kosztuje tyle, co używana skrzynia, jak nie lepiej. Mówie o nowym. Jego wymiana to też nie jest prosta sprawa. Poza tym nowy będzie inaczej dotarty niż pozostałe części, więc nie masz gwarancji że będzie idealnie chodzić.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości