mk3 1.4 ABD zimny gaśnie brak obrotów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

przemek26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt lip 03, 2009 20:51
Lokalizacja: z domu

mk3 1.4 ABD zimny gaśnie brak obrotów

Post autor: przemek26 » sob lip 04, 2009 20:34

mam problem z 1.4 ABD,auto jak jest zimne to bez wciśnięcia gazu nieodpali,a gdy zapali ma problem z wkręceniem sie na obroty.jak jest ciepły to ma niskie obroty aż telepie całą furą.akyualnie podciągnołem linką i ma wyższe ale i tak jak zimny to nie chodzi.po zaty przy zwalnianiu mocno szarpie.wymieniłem cały gaźnik kompletny i nic niepomogo.mechanik też rozłożył ręce.po podłączeniu pod kompa nic nie wykazuje.czy to może być wina lewego powietrza?prosze o swoje rady i sugestie.pozdrawiam



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob lip 04, 2009 21:39

przemek26 pisze:czy to może być wina lewego powietrza?
a dlaczego od razu od tego nie zacząłes



przemek26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt lip 03, 2009 20:51
Lokalizacja: z domu

Post autor: przemek26 » ndz lip 05, 2009 10:16

ponieważ tak sugerował elektryk i mechanicy ze to najlepsze rozwiązanie żeby wymienić cały gażnik bo to prawdopodobnie potencjometr.i mechanik u którego auto stało twierdzi ze guma pod gażnikiem jest dobra.takich fachurów mam do wyboru co zwią się specami a nic niewiedzą.przykre



Awatar użytkownika
patryk2340
Carpe Diem
Carpe Diem
Posty: 552
Rejestracja: sob sie 19, 2006 18:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: patryk2340 » ndz lip 05, 2009 10:39

Przecież tam gaźnika nie ma :crazy:


Golf II 1.6 RF --> Golf III 1.4 ABD --> Vento 2.0 2E --> Octavia 1.9 ASZ

przemek26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt lip 03, 2009 20:51
Lokalizacja: z domu

Post autor: przemek26 » ndz lip 05, 2009 11:34

gaźnik(monowtryk)



CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Re: mk3 1.4 ABD zimny gaśnie brak obrotów

Post autor: CQ » ndz lip 05, 2009 11:54

przemek26 pisze:akyualnie podciągnołem linką i ma wyższe ale i tak jak zimny to nie chodzi.
To jak ty to zrobiles? ;) Do sprawdzenia od poczatku czujnik temp cieczy, TPS, krokowiec. Wężyki podciśnień mogłeś np zle założyc. No i faktycznie moze byc gdzies nieszczelnosc.



przemek26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt lip 03, 2009 20:51
Lokalizacja: z domu

Post autor: przemek26 » ndz lip 05, 2009 12:26

poprostu linka jet blokowana taką blaszką(przy gaźniku lub fachowo monowtrysku) przesunołem o pare rowków zeby linka była napięta i działa jak sie nagrzeje.przypomne że cały wtrysk jest wymieniony z TPS i krokowcem z auta które miało 100 pare tys km zrobione.wężyki to były nawet przy tym ale dla pewności ten z lewej(patrząc od przodu) idzie do filtra,ten z prawej(od skrzyni) do krućca w gażniku z tyłu.czy tak?a jak najprościej sprawdzić ten czujnik temp.bo ja to jestem zielony w tych sprawach.



CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Post autor: CQ » ndz lip 05, 2009 12:31

przemek26 pisze:poprostu linka jet blokowana taką blaszką(przy gaźniku lub fachowo monowtrysku) przesunołem o pare rowków zeby linka była napięta i działa jak sie nagrzeje.
to nic nie da. krokowiec i tak wysteruje po swojemu więc w ten sposób nic nie poprawisz. no moze minimalnie.
przemek26 pisze: przypomne że cały wtrysk jest wymieniony z TPS i krokowcem z auta które miało 100 pare tys km zrobione.wężyki to były nawet przy tym ale dla pewności ten z lewej(patrząc od przodu) idzie do filtra,ten z prawej(od skrzyni) do krućca w gażniku z tyłu.czy tak?a jak najprościej sprawdzić ten czujnik temp.bo ja to jestem zielony w tych sprawach.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... i%B6nie%F1

PS i nie myl pojęć - gaźnik to nie wtrysk ;)

[ Dodano: Nie Lip 05, 2009 12:33 ]
ahh kurde niedopatrzenie. schemat podciśnień jest do 1.8. ale mysle ze u ciebie bedzie podobnie.

czujnik temp sprawdzisz miernikiem - ma określoną oporność przy różnych temp
Ostatnio zmieniony ndz lip 05, 2009 12:34 przez CQ, łącznie zmieniany 1 raz.



przemek26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt lip 03, 2009 20:51
Lokalizacja: z domu

Post autor: przemek26 » ndz lip 05, 2009 12:50

a jednak dało bo nietelepie już tak mocno autem bo obroty sa wyższe.mam tak podłączone węzyki z tym że ja mam 1.4.a pisze wtrysk bo jak napisze że gażnik to niektórzy sie krzywią ze niema w 1.4 gażnika



CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Post autor: CQ » ndz lip 05, 2009 12:56

przemek26 pisze:a jednak dało bo nietelepie już tak mocno autem bo obroty sa wyższe.
no ale co dało skoro masz problemy z wkręceniem na obroty. Korygujesz objawy zamiast znaleźć przyczynę.
Ostatnio zmieniony ndz lip 05, 2009 12:59 przez CQ, łącznie zmieniany 1 raz.



przemek26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt lip 03, 2009 20:51
Lokalizacja: z domu

Post autor: przemek26 » ndz lip 05, 2009 13:03

dało to że jak sie rozgrzeje to niegaśnie i idzie jeżdzić.narazie koryguje ponieważ skoro mechanicy niewiedzą to tym bardziej ja prosty człowiek.jutro dopiero kupię podstawe pod gażnik i następna rzecz sie wykluczy o ile niepomoże.a jak takim prostym sposobem zmierzyć ten czujnik?



CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Post autor: CQ » ndz lip 05, 2009 13:06

miernik w łape i:

rezystancja czujnika temp cieczy chlodzącej:
przy
0st 5500+-700ohm
20st 2500+-500ohm
30st 1800+-200ohm
50st 800+-100ohm
80st 350+-50ohm
100st 200+-25ohm

sa to wartosci orientacyjne wiec nie należy ich traktować dosłownie z mega dokładnością ;)

łatwiejszy sposób to chyba juz tylko kupno drugiego lub podmiana.



przemek26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt lip 03, 2009 20:51
Lokalizacja: z domu

Post autor: przemek26 » ndz lip 05, 2009 13:15

ok dzięki spróbuje jutro.a to może mieć coś wspólnego z temp na wskaźniku licznika który pokazuje po nagrzaniu 70 stopni?



CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Post autor: CQ » ndz lip 05, 2009 13:20

przemek26 pisze:ok dzięki spróbuje jutro.a to może mieć coś wspólnego z temp na wskaźniku licznika który pokazuje po nagrzaniu 70 stopni?
moze o ile to jest czujnik scalony z czujnikiem temp wg którego sterownik koryguje dawke. a chyba właśnie u ciebie tak jest ale głowy nie dam. sprawdz czy czujnik 4-ro pinowy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości